MS Windows
briani 27239
Fil og mappetilladelser i Vista?
Fra : Brian Olesen

Dato : 06-09-08 21:51

Hejsa
Jeg har sådan en hp Pavilion dv9747 tror jeg nok den hedder.
En relativ ny bærbar med andre ord.

men når jeg åbner stifinderen og prøver på at åbne mappen: documents and
settings får jeg en ret skummel fejl:
Noget med:
Placeringen er ikke tilgængelig.
Hmm er det ikke mystisk.
Så kigger jeg lidt på egenskaberne og i særdeleshed under fanen sikkerhed,
for at undersøge diverse tilladelser.
Her går jeg iavanceret og forsøger at redigere punktet nr. 2 med fuld
tilladelse osv.
Så får jeg fejlen:
kunne ikke åbne tilladelseseditoren serveren producerede en undtagelse...

Har nogen et godt bud på, hvad der kan være galt her?

Burde jeg egentlig ikke kunne tage en helt almindelig vista og smide på
maskinen og så bruge mit produktnummer og dermed geninstallere hele
svineriet selv uden hp's 7 millioner mærkelige programmer?

På forhånd tak.

Mvh. Brian

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 00:45

Brian Olesen skrev blandt andet:

> [...]
>
> men når jeg åbner stifinderen og prøver på at åbne mappen: documents
> and settings får jeg en ret skummel fejl:

Gætter på at der er Vista på maskinen - og så vil du få svar i tråden
"Adgang nægtet".
Du skal såmænd kun tilbage til d. 3. i denne måned......

> Burde jeg egentlig ikke kunne tage en helt almindelig vista og smide
> på maskinen og så bruge mit produktnummer og dermed geninstallere hele
> svineriet selv uden hp's 7 millioner mærkelige programmer?

Jo, såfremt det også er en OEM-version.
Men du kan jo også bare fjerne de programmer du ikke ønsker. Jeg kan
anbefale det gratis "Revo Uninstaller", hvor du ved samme lejlighed kan få
ryddet op i programmernes efterladenskaber.

--
vh
Ole C

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-09-08 20:41

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anbefale det gratis "Revo Uninstaller", hvor du ved samme lejlighed kan få
> ryddet op i programmernes efterladenskaber.

Hej Ole
Oki kigger lidt i omtalte tråd.
Tak for navnet på uninstalleren. Det vil jeg kigge seriøst på.

Mvh. Brian

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 22:17

Brian Olesen skrev blandt andet:

> Oki kigger lidt i omtalte tråd.
> Tak for navnet på uninstalleren. Det vil jeg kigge seriøst på.

Selv tak.

--
vh
Ole C