MS Windows
briani 27239
Blå skærm under installation af Vista
Fra : Peter

Dato : 06-09-08 14:47

Hej

Jeg har lige fået en ny bærbar - skal til at starte med sige, at der
er en fejl, så tasturet ikke virker (gjorde til at starte med) - men
et eksternt gør. Tror det er ledningen fra tastaturet, der er gået
løs.

Når jeg vil installere Windows Vista Ultimate 64 bit version, får jeg
en blå fejlskærm, efter jeg har valgt, hvilken destination jeg vil
installere Vista på og den begynder at kopiere filerne - fejlen er:

STOP: 0x000000IE (0xFFC0000005, 0xFFFFFFFFFFBA221C,
0,0000000000000000, 0x00000000FF800000).

Hvad kan det være.

Hvordan er det med GPT partionering - er det noget med at noget af
"biosen" ligger på harddisken - så kan jeg vel ikke formatere den -
eller hvordan??

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 00:47

Peter skrev blandt andet:

> [...]
>
> STOP: 0x000000IE (0xFFC0000005, 0xFFFFFFFFFFBA221C,
> 0,0000000000000000, 0x00000000FF800000).

Kig her:
http://www.vistax64.com/vista-installation-setup/179522-vista-ultimate-64bit-installation-error-blue-screen.html

--
vh
Ole C

Fra : Peter

Dato : 07-09-08 01:40

Kender den godt - jeg har selv stillet spørgsmålet. Men jeg kan vel
ikke bare formatere harddisken - når den benytter sig af EFI eller??
http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface

Fra : Anders

Dato : 07-09-08 09:58

Hvis du kan få adgang til computeren med det externe tastatur, så kan du
måske få lavet et sæt recovery skiver, og den vej igennem få din computer
til at virke.

Ellers så klag til forretningen, hvor den er købt.

Hvad er det for en bærbar du har købt ?