MS Windows
briani 27239
langsom opstart af skrivebordet i xp pro
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 16:58

hej håber at nogen kan hjælpe mig jeg har scannet med norton,
superantispyware, har firewall, regsupreme som ryder op i
registreringsdatabasen, jeg har defragmenteret, brugt c-cleaner og
rydet op på alle måder jeg kender og intet har virket og min
instalation er ikke mere end 2 månneder gammel computeren er ret
hurtig men pludselig en dag blev den megalangsom i opstart
baggrundsbilledet på skrivebordet står helt uden nogen ikoner i ½ til
1 minut og så kommer ikonerne og alt virker perfekt , men hvad kan der
være sket ? den var lynhurtig før ?

Fra : Anders

Dato : 06-09-08 17:10

Afinstaller Norton, og installer Avast antivirus i stedet for.
Det hjælper en del

Fra : Anders

Dato : 06-09-08 17:24

Du har 3 ens programmer der har den samme funktion, afinststaller et af dem

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-08 18:04

On Sa, 06 Sep 2008 15:58:03 GMT, Støt Dyreværnet <> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> baggrundsbilledet på skrivebordet står helt uden nogen ikoner i ½ til
> 1 minut og så kommer ikonerne og alt virker perfekt , men hvad kan der

På min gamle IBM Thinkpad T23, med XP Pro og hvor processorhastigheden er
skruet helt i bund, for at spare på batteriet, kommer login vinduet frem
efter bare 34 sekunder. Det kan slet ikke betale sig for mig at bruge
Dvale.

Skråt Norton, Superanti-dit og -dat, og programmer der piller ved reg-
databasen. Brug din sunde fornuft i stedet for.

Og sluk for unødvendige tjenester. Se her hvordan du gør:

http://www.blackviper.com

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 05:56

tak for svarene alle sammen, men jeg har haft norton og de andre
programmer i mange år hvor windows startede lynhurtigt op, det kom
ligepludseligt og ikke pga de programmer, men det underlige er at da
jeg for nyligt instalerede sp3 så startede den lynhurtigt op 2 gange
men er så begyndt at starte langsomt op igen håber at der er andre
muligheder end at instalere det hele om igen ? jeg syntes at siden du
linkede til er lidt indviklet kunne ikke rigtigt finde noget konkret
man skal gøre for at xp bliver hurtigere ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-09-08 10:26

<Støt Dyreværnet> skrev i en meddelelse
> men er så begyndt at starte langsomt op igen håber at der er andre
> muligheder end at instalere det hele om igen ?

Det kunne ellers godt være en god ide at få ryddet ordentligt op med en
geninstallering - det kan gøre underværker

Men check dine netværksindstillinger - hvis du har fået sat noget
netværk op, der IKKE eksisterer, så kan den gåodt stå og lede efter det,
og det vil forsinke den i opstarten.....

Der er sikkert mange andre muligheder - det er bare en, jeg har oplevet.

Jan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-09-08 12:25

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in

<snip>

> Der er sikkert mange andre muligheder - det er bare en, jeg har
> oplevet.

Ja, og dem finder man frem til ved at studere XP Pro's log.

Højreklik på Denne computer i Start og vælge Administrer. Logbog ligger
under Systemværktøjer.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 17:05

>Ja, og dem finder man frem til ved at studere XP Pro's log.
>
>Højreklik på Denne computer i Start og vælge Administrer. Logbog ligger
>under Systemværktøjer.

hej og tak for tippet men så er det jo bare med at forstå hvad tingene
betyder derinde hver gang jeg genstarter kommer der en fejl under

system : service control manager
og under program har jeg desværre flere forskellige den ene som hedder
richvideo har jeg lige prøvet at slette men den hører åbenbart ind
under shared files så den kan jeg ikke gøre noget ved

og så er der en der hedder security center (windows update) men der
står bruger ikke tilgængelig ? det står der ud for mange af dem der er
på listen hvordan kan det mon være ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 19:49

hov nu tror jeg at jeg er blevet klogere, der skal stå fejl uden for
før den er et problem ik og det gør der ikke hver gang jeg
genstarter , de steder hvor der står fejl er noget der er kommet når
windows er startet, så jeg kan vel ikke finde opstartsproblemet
derinde vel ?

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 07-09-08 07:49

Støt Dyreværnet explained on 06-09-2008 :

Prøv denne:
http://articles.techrepublic.com.com/5100-10878_11-5164407.html

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : John

Dato : 09-09-08 04:55

> [...]
> baggrundsbilledet på skrivebordet står helt uden nogen ikoner i ½ til
> 1 minut og så kommer ikonerne og alt virker perfekt , men hvad kan der

Søg og hent programmet: BootVis
Hilsen John T.

Fra : John

Dato : 09-09-08 04:58

"John" <Duer-ikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> <Støt Dyreværnet> skrev i en meddelelse
>
> Søg og hent programmet: BootVis
> Hilsen John T.

Skriv MSCONFIG i Kør-boksen, klik på start
og se hvad der starter op, fjern flueben på det ikke ønskede
og genstart !!
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 16:21

>Skriv MSCONFIG i Kør-boksen, klik på start
>og se hvad der starter op, fjern flueben på det ikke ønskede
>og genstart !!
>John T.

tak for svaret jeg har lige prøvet begge dele de virkede dsværre ikke
der er jo nok snart ikke anden udvej end at instalere forfra og
det er jo heller ikke svært det er bare alle de programmer og
indstillinger man har der tager tid desværre

Fra : John

Dato : 09-09-08 17:00

> [...]
> det er jo heller ikke svært det er bare alle de programmer og
> indstillinger man har der tager tid desværre.

Fjern dine ikoner på skrivebordet samt dit billede
(Du kan senere tilføje dem igen) Prøv så opstart !!!

Jeg kører oprydning med disse programmer:
Safe-Cleaner
RegCleaner
Regestry Clean Expert
Ad-Aware
NoAdware

Prøv også:
Læg XP-skiven i, åbn kørboksen og skriv:
sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem c og skråstreg)
Nu chekker den om alle systemfiler er i orden, og
installerer hvis det er nødvendigt, det kan være at du får
spørgsmål hen ad vejen

Skulle der nu være sket noget med din disk så gør dette:
Skiven i og i kørboksen skriver du:
chkdsk /c /r (Bemærk igen mellemrum k/ og c/)
Nu checker den om din disk er ok !
Good l.......
Hilsen John T.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 17:12

>Fjern dine ikoner på skrivebordet samt dit billede
>(Du kan senere tilføje dem igen) Prøv så opstart !!!

det har jeg også prøvet, uden resultat

>Jeg kører oprydning med disse programmer:
>Safe-Cleaner
>RegCleaner
>Regestry Clean Expert
>Ad-Aware
>NoAdware

ok jeg har regcleaner jeg vil lige prøve at finde de to andre
cleanerprogrammer, jeg kører selv superantispyware og spybot , det vil
jeg lige prøve før jeg går til windows cden

men det som den gør er det ikke det samme som man gør når man vælger
en scandisk ? det er jo også windows selv der scanner og der var da to
steder man kunne sætte flueben for at den skulle reperere hvis den
kunne , den har jeg nemlig kørt i går, er det ikke det samme ?

Fra : John

Dato : 09-09-08 17:24

Scandisk checker også disken, men jeg ville nu prøve:
sfc /scannow
Her bliver filen rettet hvis noget er galt og du beholder opdateringerne,
med andre ord, der sker ikke andet end at dine dårlige filer,
hvis der er nogle, bliver rettet !!!
Sfc står for "systemfiler" (System Files Check)
og er altså ikke det samme som en REP. med skiven.
Hilsen John T.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 18:57

On Tue, 9 Sep 2008 18:23:50 +0200, "John" <Duer-ikke@mail.dk> wrote:

> [...]
>hvis der er nogle, bliver rettet !!!
>Sfc står for "systemfiler" (System Files Check)
>og er altså ikke det samme som en REP. med skiven.

ok har kørt den første scanninng men har ikke genstartet da jeg satte
disk scanningen til at starte ved genstart og mistænker den lidt for
sikkert at tage lang tid og skal jo se tv på computeren i aften så det
må blive i morgen at jeg tjekker om det har virket

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 05:06

nå øv ingen af delene virkede

Fra : John

Dato : 10-09-08 07:23

> nå øv ingen af delene virkede

Jeg kan ikke forstå at du ikke kan se hvad der starter med op
i msconfig/start, der vises netop hvilke programmer der er med
i opstarten, du skal sætte flueben i valgfri start og så fjerne de
flueben der ikke har med Windows at gøre.
Hvis den så starter fint igen så sætter du
flueben igen (et ad gangen) så du derved finder hvad der sløver.
Ellers er det så forfra med install.
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 16:03

> [...]
>Hvis den så starter fint igen så sætter du
>flueben igen (et ad gangen) så du derved finder hvad der sløver.

jeg fandt jo ud af at de her to programmer bruger megameget tid på at
starte op :
shell (init time 101,73 sek)
logon+service (intit time 100,23 sek)
men jeg aner ikke hvad programmerne er for noget ? jeg fandt ud af det
med det program du henviste til (bootvis)
det andet med at fjerne flueben har jeg også prøvet men det hjalp
intet desværre

Fra : John

Dato : 10-09-08 19:57

> [...]
> med det program du henviste til (bootvis)
> det andet med at fjerne flueben har jeg også prøvet men det hjalp
Jeg ved ikke om du tør, men jeg ville så i kontrolpanel/administration/
tjenester, finde Shell og Logon+service og sætte dem til "Manuel" de
står sikkert til "automatisk" (jeg har dem ikke)
Har du bootet op på skiven i og bedt den om at reparere ?
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 20:34

On Wed, 10 Sep 2008 20:57:27 +0200, "John" <Duer-ikke@mail.dk> wrote:

> [...]
>står sikkert til "automatisk" (jeg har dem ikke)
>Har du bootet op på skiven i og bedt den om at reparere ?

ja har prøvet at reperere det gav heller ikke noget , har lige kigget
efter dem derinde men de er der ikke, ellers havde jeg prøvet, når jeg
lige havde lavet min sidste backup den er lidt over 1½ om at
starte op i windows og med bios opstarten så er det jo snart lang tid
om at starte op det hele men jeg må no bide i det sure æble og
instalere det hele om i weekenden, der er jo nok snart ikke andet at
gøre, men du skal have tak for hjælpen aligevel

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 20:42

så hentede jeg adaware 2008 og instalerede men så kan jeg sku ikke se
startknappen nede i bunden så kan ikke komme til at scanne med den
grrr jeg kører over min fladskærm i stuen i 1920 1080 opløsning så det
giver også lidt problemer nå nu er jeg ved at være godt træt af det
her men prøver sikkert lidt videre i morgen

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 17:06

>Søg og hent programmet: BootVis
>Hilsen John T.

så fandt jeg ud af hvordan det virker prøvede først at lade
programmet selv indstille opstarten men det gav ikke noget og har nu
scannet min opstart og resultatet er

shell (init time 101,73 sek)
logon+service (intit time 100,23 sek)

og hvad betyder det så ? er der så nogen der kan hjælpe med det ? jeg
havde håbet at det var et af mine programmer som jeg bare kunne
afinstalere og så var det problem løst men de her to (som er dem der
tager mest tid) kender jeg ikke ? resten tager enten 1 eller 4
sekunder så jeg går ud fra at det er de to ovenstående der er
problemet ?

Fra : JBJ

Dato : 12-09-08 10:32

"Støt Dyreværnet" skrev i meddelelsen

> [...]
> tager mest tid) kender jeg ikke ? resten tager enten 1 eller 4
> sekunder så jeg går ud fra at det er de to ovenstående der er

Nu lyder der sikkert et ramaskrig herinde, men prøv lige og afinstaller
SuperAntiSpyware helt, og meld så tilbage om maskinen blev hurtigere. Jeg
har været ude for at det var den der sløvede min bærbar ned, da der var en
fejl i programmet.

Smid derefter Bullguard på istedet og scan med den. Bullguard er gratis i 2
måneder og der er support chat indbygget i programmet sådan at du kan
chatte med en supporter direkte.

http://downloads.bullguard.com/BullGuard_80.exe

Meld tilbage med hvordan det gik:)

JBJ

Fra : Ole C

Dato : 12-09-08 11:17

JBJ skrev blandt andet:

> [...]
> gratis i 2 måneder og der er support chat indbygget i programmet
> sådan at du kan chatte med en supporter direkte.

Intet ramaskrig - men du er da vist den første, der fortæller at
SuperAntispyware har sløvet en pc, hvorimod mange har fortalt om den slags
problemer med Bullguard......

--
vh
Ole C