MS Windows
briani 27239
Ingen boot, eller?
Fra : Madsharley

Dato : 06-09-08 07:52

Min gamle stationære pc skal op og køre igen efter at have stået
stille et par år. Den har/havde XP (SP2) som styresystem.

Jeg tænkte at den ville da bare starte op igen som den altid gjorde -
og det ser også ud som om den booter; søger master og slave osv, men
så går skærmen i sort med en markør i øverste venstre hjørne.

F2, F8 og F12 er prøvet med og uden XP-CD; har forsøgt alle de
forskellige modes (sidste kendte konf, fejlsikret med og uden prompt,
netværk etc.).

Jeg kan godt få den til at begynde at læse CD'en, men når den er
igennem indlæsning af filer, går skærmen i sort.

Hvad kan jeg gøre?
Skidt med filerne der ligger/lå på PC'en....

(og nej, det er ikke skærmen der slukker :D)

Mads

Fra : Anders

Dato : 06-09-08 15:05

Hvis du har XP CD'en, så prøv at geninstallere den...

Ellers så sidder der et flat batteri på dit bundkort, som måske kunne trænge
til at blive udskiftet...

Fra : KentBM

Dato : 06-09-08 15:51

Madsharley skrev:
> (og nej, det er ikke skærmen der slukker :D)

Nu kan jeg ikke lige gennemskue opstarten med CD for ellers var min
tanke, at du har brugt en anden skærm på maskinen i sin tid?

Og at opløsningen så har været sat større end det der er muligt på den
skærm du har på nu?

--

Kent