MS Windows
briani 27239
Acronis True Image 11 Home
Fra : Knud Erik

Dato : 04-09-08 12:34

Hej
Jeg står overfor at skal lave en ny installation af XP Home.
Vil så godt ha`lavet en Backup af basisinstallationen - har
kigget på "Acronis True Image 11 Home", men kan ikke lige
se, hvordan jeg laver en Restore, når jeg først har overskrevet
disken med Killdisk.
Nogen som har opskriften - step by step ?

Knud Erik

Fra : Ole C

Dato : 04-09-08 13:00

Knud Erik skrev blandt andet:

> [...]
> se, hvordan jeg laver en Restore, når jeg først har overskrevet
> disken med Killdisk.
> Nogen som har opskriften - step by step ?

Først laver du en installation - så laver du en restore-fil (et image), som
i True Image hedder "tib" til "efternavn" - og lægger den på et andet medie,
for eksempel en ekstern USB-disk.
Får du så brug for at lægge din backup på maskinen, er der to muligheder:
1. Du booter du på den CD du har lavet i True Image - finder dit image - og
beder True Image lægge det på det drev du ønsker.
2. Har du en fungerende installation som du alligevel gerne vil have
udskiftet med dit image, kan ovenstående operation foretages uden CD - kan
altså startes fra XP.
I ingen af tilfældene har du brug for at slette disken først - men det gør
da ingen skade

--
vh
Ole C

Fra : Knud Erik

Dato : 04-09-08 13:18

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1. Du booter du på den CD du har lavet i True Image - finder dit image -
> og beder True Image lægge det på det drev du ønsker.

Det er det, jeg ikke lige forstår - kan jeg lægge det image ind
på et drev (harddisken) som er overskrevet og og uden styresystem.
Jeg havde forestillet mig, at man skulle lave en boot-cd med backupèn
men det er måske ikke helt rigtigt.

Det er jeg med på

Fra : Frank Andersen

Dato : 04-09-08 16:10

On Thu, 4 Sep 2008 14:18:25 +0200, "Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net>
wrote:

> [...]
>på et drev (harddisken) som er overskrevet og og uden styresystem.
>Jeg havde forestillet mig, at man skulle lave en boot-cd med backupèn

Når programmet er installeret.

Gå ind i Disk Utilities -> Create Bootable Rescue Media

Smid en tom CD i dit drev. Du kan blot trykke next hele tiden. Evt vælg
Acronis DriveCleanser fra (så den ikke kan vælges ved en fejl på den
færdige CD). Vælg dit CD-drev og til sidst Proceed.

Med denne bootbare CD kan Du lave backup og restore.

Når Du laver backup (kan laves indefra True Image 11 Home), læg imaget
på et drev, som kan ses fra computeren (anden partition eller extern USB
drev). Boot fra CD'en og restore imaget. Husk at vælge aktivt partition,
hvis der skal kunne bootes fra det.

Jeg har brugt både USB og PS/2 mus på forskellige maskiner uden
problemer.

/Frank

--

Erstat '.inv' med '.dk'
Replace '.inv' with '.dk'

Fra : Knud Erik

Dato : 04-09-08 16:36

"Frank Andersen" <newsguy@ab-bolignet.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis der skal kunne bootes fra det.
>
> Jeg har brugt både USB og PS/2 mus på forskellige maskiner uden

OK, tak for hjælpen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-08 13:50

Ole C skrev:

> Først laver du en installation - så laver du en restore-fil (et
> image), som i True Image hedder "tib" til "efternavn" - og
> lægger den på et andet medie, for eksempel en ekstern USB-disk.

Har TrueImage 11 mon fået bedre understøttelse for USB-enheder?
Jeg har f.eks. aldrig fået de tidligere versioner af TrueImage op
til og med version 10 til at finde mine USB-mus, når der bootes
på TrueImage-cden. Det er _ret_ bøvlet at betjene det program uden
brug af mus, synes jeg.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens G

Dato : 04-09-08 16:13

On Thu, 04 Sep 2008 14:49:39 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>til og med version 10 til at finde mine USB-mus, når der bootes
>på TrueImage-cden. Det er _ret_ bøvlet at betjene det program uden

TrueImage 11 boot-cd finder både min USB mus og mit netværk.

Men jeg vil ikke stole på at det image programmet laver er OK. De par
gange jeg har prøvet at lave en total backup med det, har det ved
efterfølgende check sagt at der var fejl.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 04-09-08 16:59

On Thu, 04 Sep 2008 17:13:06 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Men jeg vil ikke stole på at det image programmet laver er OK. De par
>gange jeg har prøvet at lave en total backup med det, har det ved
>efterfølgende check sagt at der var fejl.

Det er i hvert fald ikke et generelt problem

Hvor(dan) gemmer du dine images?

Jeg gemmer mine images på en 500 GB eSATA harddisk.

Der kan være tale om store images: ~ 330 GB for en komplet ny backup
af min HP Pavilion.
(Win XP Media Center Version SP3, 2 GB RAM, 2 x 250 GB harddiske)

Min version er Acronis® True Image Home® version 11.0 (build 8.053),
og den har jeg aldrig oplevet fejl med, uanset om OS var Windows XP
Media Center Edition SP3, Windows Vista Home Premium SP1, Windows 2000
Pro SP4 eller efter boot fra min resque-CD.
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Jens G

Dato : 04-09-08 18:45

På en 500GB netværksdisk.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-08 18:08

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil ikke stole på at det image programmet laver er OK. De par
> gange jeg har prøvet at lave en total backup med det, har det ved
> efterfølgende check sagt at der var fejl.

Det har jeg også oplevet nogle gange. Problemmet hos mig, fandt jeg ud af
var, at den harddisk/partition som mit image lå på var komprimeret i
Windows. Det kunne Acronis ikke klare, når jeg boot'ede op fra Rescue Media
cd'en.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-08 20:37

Jens G skrev:

> TrueImage 11 boot-cd finder både min USB mus og mit netværk.

Ok. Det lyder lovende.

> Men jeg vil ikke stole på at det image programmet laver er OK.
> De par gange jeg har prøvet at lave en total backup med det, har
> det ved efterfølgende check sagt at der var fejl.

Hmm, det lyder så til gengæld ikke lovende. Jeg har heller ikke været
100 % tilfreds med TrueImage Home 10, men overvejer pt. at opgradere
til 11 for at få fuld Vista 64-understøttelse.

Lige nu bruger jeg Norton Save And Restore 2.0, som tilsyneladende
virker med Vista, men jeg stoler ikke helt på den.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michaelbs

Dato : 08-09-08 20:23

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 100 % tilfreds med TrueImage Home 10, men overvejer pt. at opgradere
> til 11 for at få fuld Vista 64-understøttelse.

Du skildrer problemer, mange har haft med version 10. De er løst med version
11.

mvh Miochaelbs

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-09-08 15:29

Michaelbs skrev:

> Du skildrer problemer, mange har haft med version 10. De er løst
> med version 11.

Jeg har forsøgt at købe opgraderingen til version 11 fra Acronis'
hjemmeside adskillige gange. Hver gang ender jeg i at skulle
verificere min bank via VeriSign, men det foregår i et ca. 2 cm
bredt browservindue, som ikke kan gøres bredere og derfor nærmest
er umulig at indtaste data i, så jeg leder pt. efter et andet sted
at finde den opgradering.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Knud Erik

Dato : 13-09-08 16:15

> [...]
> bredt browservindue, som ikke kan gøres bredere og derfor nærmest
> er umulig at indtaste data i, så jeg leder pt. efter et andet sted

Hej
Måske her
https://www.regnow.com/softsell/nph-softsell.cgi?item=4864-33&affiliate=26378

Knud Erik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-09-08 16:21

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> bredt browservindue, som ikke kan gøres bredere og derfor nærmest
> er umulig at indtaste data i, så jeg leder pt. efter et andet sted

Hvilken browser? Hvis Firefox, så tag et kig på Popup Resize:
http://urchin.earth.li/~tomford/firefox/
Den findes vist ikke på addons-siden, så du må selv vurdere,
om du stoler på programmøren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-09-08 09:11
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-09-08 09:11

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvilken browser?

IE 6 på Vista, men Firefox og Safari på OS X er også prøvet med samme
resultat.

--
Hilsen
Madsen