MS Windows
briani 27239
Problemer med flytning og kopiering af sto~
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 04-09-08 12:00

Når jeg vil kopiere en stor fil (ca. 12 GB) fra USB-nøgle til computer, får
jeg at vide, at der ikke er plads på disken, selv om der vitterligt er
rigelig plads.
Der er åbenbart en overgrænse for, hvor store filer man kan håndtere i
Windows XP. Hvad kan man gøre? - Har det noget med formatteringen at gøre?
At man evt. skal konvertere fra FAT til NTFS - eller hvad?

Venlig hilsen

Poul Evald

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-09-08 12:25

Poul Evald Hansen wrote:
> Der er åbenbart en overgrænse for, hvor store filer man kan håndtere i
> Windows XP. Hvad kan man gøre? - Har det noget med formatteringen at
> gøre? At man evt. skal konvertere fra FAT til NTFS - eller hvad?

FAT har en grænse på 4 GB pr. fil. Det problem kan løses ved at gå over
til NTFS.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Snuden

Dato : 04-09-08 17:54

On Thu, 4 Sep 2008 12:59:34 +0200, "Poul Evald Hansen"
<pevh@poulevaldhansen.dk> wrote:

> [...]
>Windows XP. Hvad kan man gøre? - Har det noget med formatteringen at gøre?
>At man evt. skal konvertere fra FAT til NTFS - eller hvad?

Det er fordi du kører med FAT32 på filsystemet. Konverter til NTFS -
så kommer filerne over som de skal

convert <drev>: /FS:NTFS
--
Snuden