MS Windows
briani 27239
Hvad er HPRBUPDATE.EXE ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-08 21:21

Hej

Jeg ved ikke helt om dette indlæg hører hjemme her, men nu prøver jeg
alligevel.

Nederst i menu-hyperlink-linien (eller hvad det hedder) er der nu med en
ugen mellemrum poppet en meddelelse op om opdatering. Der står at det er fra
HPRGUPDATE.EXE.

Jeg har en HP-printer som jeg har bedt om automatisk at opdatere. Det gør
den også, men den plejer da ikke at meddele mig noget om at jeg skal klikke
ja, når der skal opdateres. Det plejer den bare at gøre udenatjeg skal noget
som helst. Da den lille meddelelse nu igen poppede frem smuttede jeg lige
ind for at tjekke manuelt om der var nye opdaterinmger til min printer. NEj,
det var der ikke, stod der.

Så undrer det mig hvad "HPreupdate.exe" er for noget.

Det skal dog siges at jeg lige ringede til HP-hotlinefor at spørge om det
var noget fra dem. Da jeg lige spurgte, blev jeg nødt til at forklare dit og
dat. Jeg stillede jo bare et simpelt spørgsmål, om de har noget som hedder
sådan. Først vidste han ikke noget. Han lød faktisk ikke som om han vidste
hvad en computer var for noget. Efter lang tids snak følte jeg næsten at det
var mig som fik ham overbevist om at det kom fra HP.

Jeg er derfor ikke på nogen måde overbevist om at det kommer fra HP. Selv om
de første to bogstaver er et H og et P. Dertil burde han ihvertfald have
sagt klart og tydeligt om de kender noget til "hprgUpdate.exe".

"Norton" grev forøvrigt også ind og skrev at et u-identificeret program
forsøgte at få adgang til min computer. Og om jeg ville afvise eller give
tilladelse.

Jeg ved ikke hvorfor jeg skulle give tilladelse, når HP opdaterer løbende.
Det har jeg jo givet tilladelse til een gang og det forløber gnidningsløst.
Hvorfor skulle jeg så pludslig give tilladelse een gang til - og så
pludselig til et UIDENTIFICERET program. Hp-update er altså ikke
uidentificeret, når det har fået lov til at holde min printer opdateret.

Nu spørger jeg så:

Hvad i alverden er HPRG-UPPDATE.EXE for noget ???

Dety var vist godt jeg bad om afvisning. Og nu til aften er der ingen nye
opdateringer til min printer - og jeg afviste jo opdatering. Det ser
mærkeligt ud når jeg afviste opdatering, så burde det være logisk at der er
nye opdateringer nu. Men nej. der er ingen nye opdateringer.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-09-08 21:26

Åge Halldorsson skrev:

>HPRGUPDATE.EXE.
>HPreupdate.exe"
>HPRG-UPPDATE.EXE
>HPRBUPDATE.EXE

Hvilken en af de 4 er det du mener ?
De tre er fra selve meddelelsesteksten den fjerde er fra emnet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-09-08 21:35

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> nye opdateringer nu. Men nej. der er ingen nye opdateringer.

Det ville måske gøre en søgning nemmere hvis du bestemte dig for hvad din
popup egentlig hedder. Du kalder den hhv. for

HPRBUPDATE.EXE, HPRGUPDATE.EXE, HPreupdate.exe og HPRG-UPPDATE.EXE.

Google kender ikke noget til disse navne, men det har du måske selv opdaget.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-08 22:03

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i meddelelsen
> Det ville måske gøre en søgning nemmere hvis du bestemte dig for hvad din
> popup egentlig hedder. Du kalder den hhv. for

SV: Når fil-skiltet hvor jeg skal klikke ja eller nej står der helt præsis
om den skal indlæse "hprgupdate.exe"

Google kender ikke noget til disse navne, men det har du måske selv opdaget.

SV: Ikke på dansk nej, men der står noget på engelsk, så det får jeg ikke
meget ud af. Det lader dog til at mange undrer sig hvad det er, selv folk
som slet ikke har en HP-Printer.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hprbupdate.exe&meta

http://www.google.dk/search?hl=da&q=what+is+hprbupdate.exe&btnG=S%C3%B8g&meta

Hilsenn Åge

Fra : Bo L

Dato : 02-09-08 22:47

> [...]
> meget ud af. Det lader dog til at mange undrer sig hvad det er, selv folk

Har du søgt lokalt på din pc ??? bare for at se, hvor den evt. ligger

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-08 15:14

"Bo L" <ingen@post-til-mig> skrev i meddelelsen
en HP-Printer.

> Har du søgt lokalt på din pc ??? bare for at se, hvor den evt. ligger

____

Nej, for det er vel ingen steder. Jeg har jo afvist indstallering.
Men jeg er allerede nu fuldt overbevist om at det er noget snavs. Det er jo
meget computerinteresserede folk som er her i NG. Og når ingen rigtigt ved
noget, selv med mangelfulde oplysninger og de ikke selv har oplevet
hprgupdate.exe, så er der ihvert fald overhovedet ingen tvivl. Jeg skal
aldrig klikke JA til sådan noget.
Hvis det havde været noget HP-update, så ville hundredevis af NG-brugere
straks have vidst hvad det var.

Hilsen Åge

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 18:08

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Hvis det havde været noget HP-update, så ville hundredevis af
> NG-brugere straks have vidst hvad det var.

Har du prøvet at scanne med et ordentligt antivirusprogram eller
on-line-scanning?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-08 20:21

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at scanne med et ordentligt antivirusprogram eller
> on-line-scanning?

_

Nej, for jeg har egentlig ingen problemer med computeren. Alt funker fint.
Norton advarer jo også.

Hilsen Åge

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 20:57

Åge Halldorsson wrote:

> Nej, for jeg har egentlig ingen problemer med computeren. Alt funker
> fint.

Det lød ikke sådan.

> Norton advarer jo også.

Ha, Norton!

Jeg smed min Norton ud for fire år siden da jeg installerede den på en
ny pc med Windows XP og opdagede at pc'en derefter kørte meget
langsommere. I stedet installerede jeg AVG som jeg har brugt siden.

Fra : Snuden

Dato : 03-09-08 15:56

On Tue, 2 Sep 2008 22:20:33 +0200, Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>hvad en computer var for noget. Efter lang tids snak følte jeg næsten at det
>var mig som fik ham overbevist om at det kom fra HP.

Du kan ikke regne med hjælp hos HP-support. Sidst jeg talte med deres
print-supportere vidste ham jeg talte med ikke hvad PCL er for noget
(det er et printersprog - det burde han ligesom vide)

> [...]
>
>"Norton" grev forøvrigt også ind og skrev at et u-identificeret program
>forsøgte at få adgang til min computer. Og om jeg ville afvise eller give

Det er nok den advarsel du ikke er vant til at se.

> [...]
>pludselig til et UIDENTIFICERET program. Hp-update er altså ikke
>uidentificeret, når det har fået lov til at holde min printer opdateret.

Nu skriver du selv det er Norton du har på sååååå...

>Nu spørger jeg så:
>
>Hvad i alverden er HPRG-UPPDATE.EXE for noget ???

Nu angiver du 4 forskellige filnavne, men HPRBUPDATE.EXE er en del af
opdateringsproceduren til HP's OfficeJet printere. Hvis du har sådan
en er den formentlig god nok.

> [...]
>mærkeligt ud når jeg afviste opdatering, så burde det være logisk at der er
>nye opdateringer nu. Men nej. der er ingen nye opdateringer.

Hvis du har forhindret programmet i at undersøge *om* der findes
opdateringer (og det tror jeg du har), så giver det mening.
--
Snuden

Fra : Lyrik

Dato : 04-09-08 19:55

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> NEj,
> det var der ikke, stod der.
>
> Så undrer det mig hvad "HPreupdate.exe" er for noget.
Det er automatiske opdateringer til din printer fra HP. Du skulle kunne
højreklikke på beskeden og indstille hvordan den skal opføre sig.

Jens