MS Windows
briani 27239
Vista svarer ikke.
Fra : pc-greven

Dato : 02-09-08 00:20

Hej NG

Jeg er netop kommet hjem fra en kort weekendtur hvor jeg havde min
bærbare computer med.
Nu hvor jeg kommer hjem og slutter computeren til går vista i stå i
tide og utide.

Efter et (tilsyneladende) tilfældigt stykke tid holder alle
applikationer op med at svare baggrunden bliver "hvidagtig" markøren
viser "loading" ikonet(cirklen) og computeren accepterer ingen
tastetryk fra tastaturet, det eneste man kan er at bevæge musen og
"hardboote" maskinen.

Jeg har kørt scandisk der ikke finder fejl på harddisken.

Jeg er i skrivende stund ved at køre en memtest.

Jeg har alle opdateringer til windows og alle opdaterede drivere.

Jeg har fjernet alle baggrundsapplikationer udover mit avg
antivirus( Jeg vil prøve at deaktivere det og se om det skulle
hjælpe).

Det drejer sig om en fsc amilo Xi 2428

Jeg regner med at installere XP i eftermiddag for at se om det i det
mindste kan køre uden at crashe.

Nogen forslag ?

mvh

Christian Haugwitz

Fra : pc-greven

Dato : 02-09-08 00:30

Ja og jeg har opdateret biosen.

Fra : Lyrik

Dato : 02-09-08 08:57

> [...]

viser "loading" ikonet(cirklen) og computeren accepterer ingen
tastetryk fra tastaturet, det eneste man kan er at bevæge musen og

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Prøv at køre denne gratis 30 dages version af Tuneup utilities. Prøv først
at køre den del der hedder 1-click-maintainance:
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Den løser så godt som alle softwareproblemer.

Da du har haft maskinen ude og rende, så kunne man frygte at du har tilføjet
den nogle stød. Så vi håber det ikke, men det kan være begyndende
hardwaresvigt. Harddisken måske.

Hilsen og jeg håber det ordner sig

Jens

Fra : pc-greven

Dato : 02-09-08 04:52

Tusind tak for forslaget efter at have testet alt andet og rullet
windows en uge tilbage uden resultat, prøvede jeg tuneup utilities
2008 og nu har maskinen fungeret upåklageligt i 3 timer foreløbigt.

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-08 11:04

Tusind tak for forslaget efter at have testet alt andet og rullet
windows en uge tilbage uden resultat, prøvede jeg tuneup utilities
2008 og nu har maskinen fungeret upåklageligt i 3 timer foreløbigt.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Selv tak deres velbyrdighed!
Virker den endnu?

Hilsen
Jens

Fra : pc-greven

Dato : 29-09-08 03:43

On 3 Sep., 12:03, "Lyrik" <lyrikfj...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> windows en uge tilbage uden resultat, prøvede jeg tuneup utilities
> 2008 og nu har maskinen fungeret upåklageligt i 3 timer foreløbigt.

Desværre var det en stakket frist, den begyndte at opføre sig tosset
igen kort efter.
Jeg gav op og installerede XP :)

Det har nu fungeret glimrende siden.