MS Windows
briani 27239
Boot ini fjerner mit cd-rom drev
Fra : Thomas H.

Dato : 31-08-08 14:53

Min Boot.ini var pludselig væk og jeg kopierede denne ind:
-------------
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /3GB /fastdetect /NoExecute=OptIn
-----------

Men nu finder XP ikke mit cd-rom drev - hvad skal jeg skrive ind?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-08 15:19

On Sun, 31 Aug 2008 15:52:54 +0200, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>Min Boot.ini var pludselig væk og jeg kopierede denne ind:

Boot.ini forsvinder vel ikke sådan lige ?!

Nogen eller noget må have slettet den....

> [...]
>multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
>Professional" /3GB /fastdetect /NoExecute=OptIn

Ser ok ud ved første øjekast...

>Men nu finder XP ikke mit cd-rom drev - hvad skal jeg skrive ind?

CD-drevet har ikke noget at gøre med boot.ini...

Er controlleren aktiveret og kan du se det optiske drev i BIOS ?

Optræder drevet i enhedshåndtering ?

Så skal drevet formentlig bare have et drev-bogstav. Det gøres i
diskhåndtering: Kør DISKMGMT.MSC

<mlr>

Fra : Thomas H.

Dato : 31-08-08 15:24

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> Boot.ini forsvinder vel ikke sådan lige ?!
>
> Nogen eller noget må have slettet den....

Ja det er muligvis mig selv...

> Ser ok ud ved første øjekast...

Ok..

> CD-drevet har ikke noget at gøre med boot.ini...

Ok, det forsvinder når jeg bruger den boot.ini og kommer igen når jeg
starter uden.

> Er controlleren aktiveret og kan du se det optiske drev i BIOS ?

Ja den er i BIOS, men fanen er ikke i enhedshåndtering.

> Så skal drevet formentlig bare have et drev-bogstav. Det gøres i
> diskhåndtering: Kør DISKMGMT.MSC

Den har D som den skal