MS Windows
briani 27239
Geninstallering af Vista, produktnøglen go~
Fra : Søren Blom

Dato : 30-08-08 14:51

hej

I forbindelse med at jeg for 3 gang skal geninstallere Vista Home Premium,
så når jeg der til, hvor jeg skal angive produktnøglen, produktnøglen sidder
klisterte på maskinen og jeg bruger den medfølgende DVD til installering,
men når jeg har tastede produktnøglen ind, så får jeg følgende besked "Hvis
du vil bruge den angivet produktnøgle, så skal du starte installationen fra
din eksisterende version af Windows".

Det er her kæden hopper af for mig. Den Windows der lægger på maskinen er
smadderet og er en tidligere installation fra den samme skive samt samme
produkt nummer, kan med sikkerhed sige at det ikke har været installeret på
andre maskiner, men den eneste mulighed jeg har med hensyn til den Windows
der lægger på maskinen, er at boote op på DVD og køre installationen derfra,
for den Windows der lå på C drevet er helt smadderet og kan end ikke boote
op.

Det eneste som der er lavet om på maskinen, er at der er kommet en ekstra
harddisk i den, men Windows skal installeres oven på den ødelagte
installation, harddisk nummer 2 skal der ikke installeres på.

Men hvad kan jeg gøre for at komme videre, skal jeg evt. formatere C drevet
først og hvordan gør jeg så lige det?
Maskinen har ikke et diskette drev, der kan heller ikke monteres et i
maskinen og jeg har ingen muligheder for at skaffe et USB diskette drev, så
forslag med brug af Disketter kan jeg desværre ikke bruge til så meget.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Lyrik

Dato : 30-08-08 15:15

> [...]
> så forslag med brug af Disketter kan jeg desværre ikke bruge til så meget.
Kan du ikke formattere ved hjælp af Vista-skiven? Altså formattere alle
drevene og så starte forfra med formattering af c-drevet og installation fra
bunden?

Hilsen
Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 30-08-08 16:04

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev
> Kan du ikke formattere ved hjælp af Vista-skiven? Altså formattere alle
> drevene og så starte forfra med formattering af c-drevet og installation
> fra bunden?

Det var nok en mulighed, men hvordan gør jeg det?

Forklar det gerne, så deltaljeret så muligt.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-08-08 16:35

"Søren Blom" skrev

> Det var nok en mulighed, men hvordan gør jeg det?
> Forklar det gerne, så deltaljeret så muligt.

Ved ikke mht Vista genrelt, men i XP kommer der en mulighed for at vælge det
drev hvor man vil installere windows
Samme sted kan man oprette/slette partitioner
Jeg kan ikke tro at det er lavet om?

- Peter

Fra : Mugge

Dato : 30-08-08 16:42

> [...]
> følgende besked "Hvis du vil bruge den angivet produktnøgle, så skal du
> starte installationen fra din eksisterende version af Windows".

Det lyder som det er en opgraderings version.
Jeg bruger nemlig en sådan og kan ikke umiddelbart installere den fra bunden
af. Så får jeg nemlig samme besked som dig. Den skal startes i Vista eller
XP.
Dog kan man installere fra bunden hvis man undlader at skrive produktnøgle
ind. Så får man en prøveversion installeret og den kan så opgraderes i
Vista.
Det tager lidt ekstra tid, men det virker.

Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 30-08-08 16:53

"Mugge" <willemoesgade@gPOST.nospam> skrev
> [...]
> Vista.
> Det tager lidt ekstra tid, men det virker.

ok, så vil jeg prøve at lægge ud med XP. Det er et mediacenter som jeg
bøvler emd, der følge både XP og Vista med til det, men det var Vista der
var installeret på maskinen, men jeg vil forsøge mgi med XP, vender tilbage
i aftensløb når jeg ved hvordan det går med det.

Fra : Søren Blom

Dato : 30-08-08 19:53

> [...]
> var installeret på maskinen, men jeg vil forsøge mgi med XP, vender
> tilbage i aftensløb når jeg ved hvordan det går med det.

Så lykkedes det. Ved først at få formaterte drevet, få lagt Windows XP og
derefter Wista ind, så virker vores mediacenter nu igen. tak for jeres
hjælp.