MS Windows
briani 27239
Driverindstillinger i Vista
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-08 14:42

Nogen der ved hvordan man ændrer driverindstillinger i Vista home premium?

I en anden tråd fortalte een mig nemlig at jeg skulle ændre indstillingerne
til Pal2. Det var derfor jeg ikke kunne optage i farver på
videobåndoptageren. Har nemlig tilsluttet computeren til videomaskinen.

Hilsen Åge

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 30-08-08 15:59

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> videobåndoptageren. Har nemlig tilsluttet computeren til videomaskinen.

Driver justering kan foretages her..:

Tryk på Start-Knappen,

Højre-klik på Computer... (Ligger måske også på skrivebordet...)

Vælg Administrer. I det vindue der fremkommer, vælger du enhedshåndtering..
Her finder du driveren til din video og derefter kan du justere driver
indstillingerne...

/Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-08 17:36

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vælg Administrer. I det vindue der fremkommer, vælger du
> enhedshåndtering.. Her finder du driveren til din video og derefter kan du

_____

Hej Finn

Nu har jeg har fundet enhedshåndteringen. Jeg synes bare ikke, at jeg kan
finde noget sted at markere "PAL2" ???

Jeg fik følgende at vide:
CITAT
Det gøres i driver indstillingerne til grafikkortet.
Nu kan jeg så kun snakke for Nvidia i Windows Vista.
Men der skal der blot højreklikkes et tomt sted på skrivebordet.
Så vælges 'Nvidia kontrolpanel'
Derinde et sted ligger indstillingerne til TV'et (kan ikke lige sige hvor da
jeg ikke har et TV tilsluttet).
Men jeg gætter på at 'Video og fjernsyn' er det rette sted at kigge.
Menuerne er vist tilsvarende i Windows XP, så brug ovenstående som
guide-line hvis du er XP bruger.'
CITAT SLUT

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-08 17:56

> [...]

> Vælg Administrer. I det vindue der fremkommer, vælger du
> enhedshåndtering.. Her finder du driveren til din video og derefter kan du

_____

Hej igen Finn

Jeg har lige opdaget noget, som måske betyder at alle problemer er løst. Jeg
ved det ikke. Det er jo angående de der MUZIEKFEEST-er fra Holland, som jeg
gerne vil optage på videobånd eller måske på dvd, hvis det skulle gøre det
hele nemmere. Nu ved jeg altså intet om hvordan man brænder en
tv-udsendelse. Men som jeg læser det i tv-udsendelsernes fil-oplysninger, ja
så er de ganske frie at downloade til egent brug.

Hvis man prøver at klikke her
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/tros/trosmuziekfeestophetplein/bb.20060628.asf
så åbner en af MUZIEKFEEST-erne sig.

Hvis man så gør følgende, når mediaplayeren starter op, vil man kunne se at
filerne er frit tilgængelig og overhovedet ikke beskyttet. Det står der
selv.

Prøv at gøre dette når musikshowet starter op:

Højreklik øverst i det blå felt til højre for "Mediaguide".
Venstreklik på Filer
Venstreklik på Egenskaber
Venstreklik på Rettigheder til medier

Så står der følgende: "Denne fil er ikke beskyttet"

Jamen så skulle man vel kunne downloede den uden problemer, ikke?

Hvis det er tilfældet er der så en Nyhedsgruppe-deltager som jeg kan lokke
til at prøve at downloade filen og fortælle om det kunne lade sig gøre og om
det var ganske enkelt at gøre det og om der efterfølgende også er billede og
lyd når man sætter den i dvd-drevet og spiller den på computeren og måske
også på dvd-optageren, hvis man har en sådan.

Venlig hilsen Åge

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 30-08-08 21:09

On Sat, 30 Aug 2008 18:55:39 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:
> [...]
>
>... er der så en Nyhedsgruppe-deltager som jeg kan lokke
>til at prøve at downloade filen og fortælle om det kunne lade sig gøre og om
Ja, det er meget nemt, og det fungerer fint.
Billedkvaliteten er dårlig, opløsningen er kun 352*264 pixel og filen
er meget hårdt komprimeret.

> og om der efterfølgende også er billede og
>lyd når man sætter den i dvd-drevet og spiller den på computeren og måske
>også på dvd-optageren, hvis man har en sådan.
Du får en WMV fil som ikke kan afspilles på en DVD afspiller.
Du vil være nødt til at omkode den, bedst til en MPEG2 fil og dernæst
til en standard DVD med et DVD authoring program.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-08 22:28

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i meddelelsen
> On Sat, 30 Aug 2008 18:55:39 +0200, Åge Halldorsson

> Du får en WMV fil som ikke kan afspilles på en DVD afspiller.

Men kan den opbevares på dvd eller usb-pind. Det er bare lige for at have
filen, hvis computeren går i kage. Så man kan kyle den tilbage i computeren
hvis man vil se den.

Hilsen Åge

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 30-08-08 21:08

On Sat, 30 Aug 2008 15:42:04 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:
>I en anden tråd fortalte een mig nemlig at jeg skulle ændre indstillingerne
>til Pal2. Det var derfor jeg ikke kunne optage i farver på
>videobåndoptageren.
Du har tidligere fået at vide at den mest sandsýnlige årsag er at din
PC sender et S-Video signal ud og din VHS modtager det som Composite.
Du har også fået et forslag til løsning af problemet.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-08 22:22

> [...]
> PC sender et S-Video signal ud og din VHS modtager det som Composite.
> Du har også fået et forslag til løsning af problemet.

_

Jeg har sandelig ikke fået eet forslag til hvad jeg skal gøre. Jeg har fået
adskillige og må prøve mig frem. Det er bare lidt svært når mange af de ting
som foreslået ikke kan lade sig gøre uden at man er højtuddannet
computergeni.

Du foreslår at forbinde computer og tv, i stedet for computer og
videobåndoptager. Det skal ske med et s-videokabel i stedet for et scart
kabel. Jeg kan ikke lige se hvordan det skal kunne lade sig gøre. Jeg henter
jo i forvejen et s-video-signal ud fra computeren og hvis det ikke skal
forbindes med tv-et med et scartkabel ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Der
skal jo også være stik i tv-et til det forslag.
Mit tv har 3 stik, et scart, et antennestik og et almindeligt stik til at
forbinde tv og andet apparat. Hvis jeg skal forbinde computer til tv og ikke
må bruge scartstik, så må jeg jo tage det stik som forbinder tvet med
videomaskinen og det er forøvrigt et almindeligt gammeldags forbindelsestik.

Så var der et andet forslag om at gå ind i grafikkortet og markere pal2. Men
anvisningen er ikke brugbar. Man kan ikke gøre det som foreslåes.

Jeg tror vi må sige at det her er for kompliceret uden højere uddannelse.

Men det lyder interessant at du har optaget programmet. Giderr du give den
komplette klik-for-klik-brugsanvisning. Det vil jeg meget gerne prøve om jeg
kan gøre også. Det skulle jo nok kunne lade sig gøre. Min computer er helt
ny. Jeg har klikket og klikket og dobbelt klikket på alverdens ting som
havde med BRÆND at gøre og flyttet i mapper og ud af mapper og jeg ved snart
ikke hvad. Jeg får intet downmloadet. Det var nemlig også en løsning i
stedet for det videobåndoptager-halløj. Jeg er sån set bare interesseret i
at have de mange show på et håndgribeligt medie, hvis tv-stationen skulle
finde på at slette dem.

Hvordan gjorde du helt præsis da du brændte udsendelselsen. Jeg er vildt
begejstret over at det kunne lade sig gøre.

Hilsen Åge

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 31-08-08 14:50

On Sat, 30 Aug 2008 23:21:46 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:
>Mit tv har 3 stik, et scart, et antennestik og et almindeligt stik til at
>forbinde tv og andet apparat.
Hvad er 'et almindeligt stik' for noget?
Hvis der kun er eet SCART stik på dit TV begrænser det dine muligheder
meget. Det har du ikke fortalt noget om før.
Et TV apparat har i dag normalt to eller tre SCART stik.

Du skrev i et tidligere indlæg
>Så satte jeg scart-stik hle vejen rundt. fra computer til videomaskine og
>fra videomaskine til tv-et.
Dvs din video har to SCART stik.

Du kan bruge ovennævnte sammenkobling, med et par småændringer.
Løsningen på dine manglende farver er at sætte en lille
S-Video -> Composite adapter i udgangen fra din PC.
Du skal så have et kabel mellem din PC og Video der er beregnet til
Composite TV og ikke til S-Video, og dit TV skal indstilles til
Composite.

Kvaliteten af Composite er dårligere end S-Video, men med den elendige
kvalitet dine musikvideoer har, så betyder det næppe noget for dit TV
billede. Din Video kan under alle omstændigheder kun optage Composite.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-08-08 16:27

> Dvs din video har to SCART stik.

SV: Korrekt. Videomaskinen har 2 scart-stik og tvet har eet scart-stik

> [...]
> kvalitet dine musikvideoer har, så betyder det næppe noget for dit TV
> billede. Din Video kan under alle omstændigheder kun optage Composite.

SV: Det må jeg prøve. Det var også det som en på jobbet fortalte, men han
var ikke helt sikker.

Ved du helt præsis hvad den adapter hedder?