MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Volume license XP
Fra : Bjarne K.

Dato : 29-08-08 18:39

Hvad er det lige der adskiller en volume mode licensed XP fra en almindelig.
Bliver der ikke spurgt efter license key under installationen eller hur ?

Bjarne K.

Fra : Henning

Dato : 29-08-08 18:45

On Fri, 29 Aug 2008 19:38:40 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Hvad er det lige der adskiller en volume mode licensed XP fra en almindelig.
>Bliver der ikke spurgt efter license key under installationen eller hur ?
Volume Licens skal ikke aktiveres på samme måde som almindelig licens.

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-08-08 19:20

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Volume Licens skal ikke aktiveres på samme måde som almindelig licens.

Hov, lige et tillægs spørgsmål.

Vil det sige, at der ikke er forskellige CD versioner af XP (f.eks pro), men
at det er nøglen man indtaster der afgører om det er en Volume License ?

Bjarne K.

Fra : N_B_DK

Dato : 29-08-08 22:23

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> Vil det sige, at der ikke er forskellige CD versioner af XP (f.eks
> pro)

Jo det er der.

>, men at det er nøglen man indtaster der afgører om det er en
> Volume License ?

Nej.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 29-08-08 23:12

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> Jo det er der.

> Nej.

Er du sikker??

Der er så vidt jeg ved 3 forskellige versioner af XP... OEM, Upgrade og
full...

Sidstnævnte kan installeres med enten en retail key eller en VLK (Volume
License Key). Forskellen ligger så vidt jeg ved kun i, hvor vidt den skal
aktiveres bagefter eller ej. Det skal den ikke med en VLK. Det er i hvert
fald den erfaring jeg har gjort i forbindelse med install af WinXP. Bruger
som regel den ene skive jeg har fra arbejdet, som der installeres med en VLK
fra der, men ellers med den key der gælder for andre. Altså samme skive
bruges til både VLK og retail keys...

/Finn