MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Startside
Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 17:13

Hej Gruppe

Min PC har været til reparation og producenten har i den forbindelse indsat
sin hjemmeside som startside. Så skulle man jo tro, at jeg blot kunne ændre
det under browserens internetindstillinger, men det kan tilsyneladende ikke
lade sig gøre. Uanset hvad jeg skriver som startside dukker producentens
hjemmeside op hver gang jeg starter browseren.

Er der nogen som har en løsning på det problem?

Mvh. Jørgen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-08-08 17:22

Jørgen Friis skrev:

>Er der nogen som har en løsning på det problem?

Hvis du har programmer a la Norton antivirus / internet security, Spybot
search and destroy eller lignende installeret, så kig i indstillingerne
for disse programmer, om de blokerer for ændring af startsiden.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 17:31

> Hvis du har programmer a la Norton antivirus / internet security, Spybot
> search and destroy eller lignende installeret, så kig i indstillingerne
> for disse programmer, om de blokerer for ændring af startsiden.

Hej Ivan

Jeg anvender Bullguard og kan ikke umiddelbart se sådan en
indstillingsmulighed.
Jeg har derfor prøvet at lukke den ned og så forsøge at ændre startsiden -
men desværre uden held.
Mvh. Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-08 17:28

Jørgen Friis skrev:

> Min PC har været til reparation og producenten har i den forbindelse
> indsat sin hjemmeside som startside.

Hvilken producent? Ikke at jeg kan løse problemet, men jeg
vil gerne vide, hvilken producent man skal holde sig fra.
Det skal dog lige siges, at hvis der er tale om en
geninstallation af styresystemet, er det måske ikke så
slemt, at de har valgt deres egen hjemmeside som startside -
men så burde den også kunne ændres.

Jeg ville nok henvende mig til producenten og bede dem rette
rette fejlen. Du kan i første omgang prøve via telefonen,
hvis du gerne vil undgå at skulle aflevere computeren igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren

Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 17:34

> [...]
>
> Jeg ville nok henvende mig til producenten og bede dem rette rette fejlen.
> Du kan i første omgang prøve via telefonen, hvis du gerne vil undgå at

Hej Kim

Producenten er Medion, som ellers har ydet en glimrende service.
Jeg ville dog lige forsøge om der var en her i gruppen med en løsning, før
jeg stiller mig i telefonkø

Mvh. Jørgen

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 17:56

"Jørgen Friis" <detteerikkeminmailadresse@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> som startside dukker producentens hjemmeside op hver gang jeg starter browseren.
>
> Er der nogen som har en løsning på det problem?

Der er sørme mange browsere at vælge imellem. Hvis det er IE7 kan du så ikke slette siden ved
at bruge startside icon i højre side på værktøjslinien? Siden må da også være i favoritter og
kan slettes der?

Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 18:05

> Der er sørme mange browsere at vælge imellem. Hvis det er IE7 kan du så
> ikke slette siden ved
> at bruge startside icon i højre side på værktøjslinien? Siden må da også
> være i favoritter og kan slettes der?
Hej

Det er IE7 og den startside jeg gerne vil have står der også, som om den er
startsiden. Det er bare ikke den der kommer frem når jeg starter IE7.
Jeg har også prøvet at slette alt og indsætte påny.
Det eneste der duer i den sammenhæng er en blank side, men det er jeg ikke
interesseret i.
Så Medions side må være sat op et eller andet andet sted i systemet.

Mvh. Jørgen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-08 18:39

Jørgen Friis skrev:

> Det er IE7 og den startside jeg gerne vil have står der også, som om den
> er startsiden. Det er bare ikke den der kommer frem når jeg starter IE7.

Ok, så kan jeg måske alligevel hjælpe. Prøv at højreklikke
på den ikon, du bruger til at starte IE, og vælg Egenskaber.
Tjek, om Medions hjemmesideadresse står i feltet Destination
efter stien til Internet Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 19:08

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Ok, så kan jeg måske alligevel hjælpe. Prøv at højreklikke på den ikon, du bruger til at
> starte IE, og vælg Egenskaber. Tjek, om Medions hjemmesideadresse står i feltet Destination
> efter stien til Internet Explorer.

Lige som "%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" <- ren sti uden medion.
Hvis der nu står medion, er det så der den slettes?

Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 19:16

> [...]
> på den ikon, du bruger til at starte IE, og vælg Egenskaber. Tjek, om
> Medions hjemmesideadresse står i feltet Destination efter stien til

Hej Kim
Bingo - Medions adresse stod i destination. Så det var bare det der skulle
til
Tak for hjælpen.
Mvh. Jørgen

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 18:52

> [...]
> Så Medions side må være sat op et eller andet andet sted i systemet.

Du burde anmelde dem til forbrugerombudsmanden, hvis de ikke giver dig lov til at slette deres
startside.
Jeg tror de laver et lovbrud af een eller anden slags.

Men prøv at læse denne side, om det er det samme problem og om der gives en løsning.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-08-08 18:55

> [...]
> interesseret i.
> Så Medions side må være sat op et eller andet andet sted i systemet.

Jeg har arbejdet med en del Medion pc.er og har set dem stå til Aldis
hjemmeside. Men det kan man ændre under Funktioner-Internetindstillinger.
Stil dig på den ønskede startside inden du går ind via Funktioner.
Tryk på Brug aktuel side. Hvis du trykker på Brug Standardside hopper den
tilbage til Aldi/Medion.

Kurt

Fra : Jørgen Friis

Dato : 28-08-08 19:18

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Stil dig på den ønskede startside inden du går ind via Funktioner.
> Tryk på Brug aktuel side. Hvis du trykker på Brug Standardside hopper den

Hej Kurt
Tak for svaret, men det virker ikke.
Problemet er nu løst ved at fjerne medion.com i destination under egenskaber
ved højreklik på IE-ikonet.
Se kommentar ovenfor i tråden
Mvh. Jørgen

Fra : Gamle

Dato : 28-08-08 18:52

Jørgen Friis wrote:
> Hej Gruppe
>
> Min PC har været til reparation og producenten har i den forbindelse
> indsat sin hjemmeside som startside. > Er der nogen som har en løsning på
> det problem?

Superantispyware har løst lign problem for mig.

I controlcenter under hi-jack protection kan du rette problemet.

Mvh.
Torben