MS Windows
briani 27239
Nægtet adgang til fil
Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 10:29

Jeg ved ikke om jeg kan beskrive problemet så godt.

Problemet er at jeg bliver nægtet adgang til filer og får den besked at adgang kan fås af
ejeren eller adminnistrator.
System er vista home premium sp1.

Når vista startes er der ingen passwordbeskyttelse.

Den "indbyggede" bruger har et andet navn, der blev ilagt af Dell ved købet.
Skal det aktuelle brugernavn ændres til det "indbyggede" før ejerskabet/adminnistrationen ikke
vil hindre adgang til filer?
Eller hvad kan jeg gøre så jeg har fuld adgang til alle filer?

Filerne jeg nægtes adgang til i denne omgang ligger i C:/...../temperary internet files/... Som
i egenskaber ses som skrivebeskyttet og den skrivebeskyttelse kan ikke fjernes med blivende
virkning.

Jeg skulle derind og endnu længere for at slette en slem virus som virusprogrammet ikke selv
kunne slette.
Nu har programmet slettet den på anden måde, men det er iriterende at jeg gang på gang nægtes
adgang til filer og får besked på jeg hverken er ejer eller adminnistrator.

Fra : PA

Dato : 28-08-08 13:52

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang på gang nægtes adgang til filer og får besked på jeg hverken er ejer

Prøv med denne.
http://vistaguide.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

MVH Per

Fra : Jubii

Dato : 28-08-08 16:50

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i meddelelsen news:48b69f80$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Prøv med denne.
> http://vistaguide.dk/?Tips/SlaaSuperAdministratorAccountTil/494

Fra siden:
"Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så
dette skal selvfølgeligt sættes."

Betyder det ikke at computeren stopper op og vil have et valg af "navn"? Og skal man så også
belemres med et password?

Det må jeg lige tænke over.