MS Windows
briani 27239
lysstyrke
Fra : Hm

Dato : 26-08-08 21:11

Hej, undskyld det lidt pinlige spørgsmål, men jeg kan altså ikke huske
hvordan jeg får skruet lidt ned for lysstyrken, jeg har xp, jeg har prøvet
og se i "skærm" men syntes ikke jeg kunne se hvordan
Hanne

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-08 21:15

Hm skrev:

>Hej, undskyld det lidt pinlige spørgsmål, men jeg kan altså ikke huske
>hvordan jeg får skruet lidt ned for lysstyrken, jeg har xp, jeg har prøvet
>og se i "skærm" men syntes ikke jeg kunne se hvordan

Måske Fn + F7

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 26-08-08 22:05

Hm skrev blandt andet:

> Hej, undskyld det lidt pinlige spørgsmål, men jeg kan altså ikke huske
> hvordan jeg får skruet lidt ned for lysstyrken, jeg har xp, jeg har
> prøvet og se i "skærm" men syntes ikke jeg kunne se hvordan

Det har ikke meget med Windows at gøre, men med din computer - og den ved vi
jo ikke noget om.......

--
vh
Ole C

Fra : Ivar

Dato : 26-08-08 22:19

Hm skrev:

> [...]
> hvordan jeg får skruet lidt ned for lysstyrken, jeg har xp, jeg har prøvet og
> se i "skærm" men syntes ikke jeg kunne se hvordan

Som andre skriver er det ikke rigtigt et XP-problem. Du skriver
ikke om det er en transportabel eller en stationær.
Hvis du har mulighed for det, bør du skrue ned for baggrundslyset,
da det vil øge levetiden for din skærm.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Hm

Dato : 27-08-08 07:16

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke om det er en transportabel eller en stationær.
> Hvis du har mulighed for det, bør du skrue ned for baggrundslyset,

Hej Ivar
er ikke helt klar over hvor jeg så skal spørge :
Det er en bærbar og hvor skruer jeg så ned for baggrundslyset.
Jeg ved godt det er et pinligt spørgsmål, men jeg kan virkelig ikke huske
det
Hanne/ som håber på hjælp

Fra : Holst

Dato : 27-08-08 07:41

Hm wrote:

> [...]
> Det er en bærbar og hvor skruer jeg så ned for baggrundslyset.
> Jeg ved godt det er et pinligt spørgsmål, men jeg kan virkelig ikke huske

Nu er der sikkert mange forskellige mulighed afhængig af den præcise
computer, så jeg kan kun udtale dig om nogle stykker, jeg har siddet ved.

Det er typisk en af de 'blå' funktioner på tastaturet. To steder vil du
måske finde en lille blå sol på tastaturet. Det eneste sted med en pil
opad, det andet sted med en pil nedad.

Et andet sted på tastaturet har du en 'Fn' tast. Hvis du nu trykker på
'Fn' tasten og holder den nede, mens du trykker på en af solene, kan du
skrue op/ned for lysstyrken.

Men sådant kan vist være meget forskelligt afhængig af computerfabrikat.

Fra : Ole C

Dato : 27-08-08 09:30

Hm skrev blandt andet:

> Det er en bærbar og hvor skruer jeg så ned for baggrundslyset.
> Jeg ved godt det er et pinligt spørgsmål, men jeg kan virkelig ikke
> huske det
> Hanne/ som håber på hjælp

- men som kan komme til at vente længe, når hun blive ved med at holde det
hemmeligt, hvilket fabrikat der er tale om
I øvrigt er der en speciel gruppe for bærbare: dk.edb.hardware.baerbar

--
vh
Ole C

Fra : Hm

Dato : 27-08-08 16:10

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> - men som kan komme til at vente længe, når hun blive ved med at holde det
> hemmeligt, hvilket fabrikat der er tale om
> I øvrigt er der en speciel gruppe for bærbare: dk.edb.hardware.baerbar

Ole:
Nu er det jo ikke for at jeg vil hemmelig holde noget, men kun fordi jeg
ikke er klogere, anede ikke at det havde betydning, troede faktisk det var
et sted i xp. men så blev jeg da i det mindste så klog, det er en parckard
bell.

Holst:
tak for dit forsøg med at hjælpe mig.
der er en blå sol med pil og ned på F6+F7, men jeg syntes ikke der sker
noget når jeg trykker på dem, skal jeg holde andet nede, har forsøgt med Fn
knappen, men så bibber den bare,

Hanne/ som undskylder sin totale uvidenhed ang. dette

Fra : Holst

Dato : 27-08-08 16:23

Hm wrote:

> [...]
> noget når jeg trykker på dem, skal jeg holde andet nede, har forsøgt med Fn

Fn-tasten virker ligesom Ctrl- og Alt-tasterne. Man skal holde dem nede
samtidig med at man trykker på en anden tast.

Holder jeg på min bærbare Fn-tasten nede samtidig med at jeg trykker på
den blå sol op/ned, så sker der en markant ændring i lysstyrken.

Fra : Hm

Dato : 27-08-08 16:33

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Holder jeg på min bærbare Fn-tasten nede samtidig med at jeg trykker på
> den blå sol op/ned, så sker der en markant ændring i lysstyrken.

Hej Holst
det er nok her det er, når jeg holder fn knappen ned samtidig med at den
bibber, kan jeg godt (nu) se at der sker en lille ændring, så tusinde tak
for at du tog tid til at hjælpe.

Hanne/ som fandt ud af at der også er andre blå symboler

Fra : Ole C

Dato : 28-08-08 13:13

Hm skrev blandt andet:

> [...]
> jeg ikke er klogere, anede ikke at det havde betydning, troede
> faktisk det var et sted i xp. men så blev jeg da i det mindste så

Du noterede dig formentlig, at der var en smiley ved min (nummer 2)
efterlysning af hvilken computer det drejer sig om?
Det er altid en god idé at fortælle hvilket udstyr man har - og evt. også
styresystem
Jeg kan nu gætte mig til at det er en bærbar computer du omtaler - og der er
faktisk en specialgruppe for bærbare:
dk.edb.hardware.baerbar , hvor du kan være så heldig at finde en der kender
lige nøjagtig den computer du har - såfremt du altså fortæller noget mere om
den...
Men dit problem er nu i øvrigt ikke større end at det er omtalt i din
brugsanvisning - og er den blevet væk, kan du sikkert hente et eksemplar på
PackardBells hjemmeside

--
vh
Ole C

Fra : Hm

Dato : 28-08-08 18:55

> [...]
> Men dit problem er nu i øvrigt ikke større end at det er omtalt i din
> brugsanvisning - og er den blevet væk, kan du sikkert hente et eksemplar

Hej Ole Tak for din venlige tilbagemelding, men problemet var jo, at jeg
ikke anede, det var i hardwear jeg skulle finde løsningen, men troede det
var i xp, så derfor var det kun det jeg oplyste i første omgang.
Men er nu blevet så klog

Hanne/ som håber hun kan huske det til næste gang.