MS Windows
briani 27239
Vista: Hjælp, Oplæser starter automasisk!
Fra : Christian Jakobsen

Dato : 25-08-08 09:43

Hej

I et anfald af kedsomhed aktiverede jeg under login Vistas oplæser, som er
en hjælp til folk med synsnedsættelse. Nu kan jeg ikke deaktivere oplæseren
igen, hvorfor den begynder at læse en masse nonsens op når jeg starter
Vista.

Hvordan kan jeg deaktivere oplæseren? umiddelbart ser det ikke ud til at man
via Kontrolpanel --> Øget tilgængelighed kan deaktivere oplæseren - her kan
man bare starte den. Oplæseren kan heller ikke umiddelbart deaktiveres i
msconfig. Nogle bud på hvordan man slipper af med den?

--
Venlig hilsen
Christian jakobsen

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 25-08-08 09:51

"Christian Jakobsen" <christian@sletteshunters.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan kan jeg deaktivere oplæseren?

Så fandt jeg selv svaret... Det er under Kontrolpanel --> øget
tilgængelighed at svaret skal findes. Under det nederste punkt "Gør det
lettere at at fokusere på opgaver" kan oplæseren deaktiveres.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : campusdei

Dato : 26-08-08 12:02

Det var Dejligt!!! - det har jeg brugt 3 halve dage på at finde ;-( så
mangler jeg bare at finde hvor jeg slår forstørrelsesglasset fra - det er du
vel ikke lige faldet ovet?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-08 12:55

campusdei skrev:

> Det var Dejligt!!! - det har jeg brugt 3 halve dage på at
> finde ;-( så mangler jeg bare at finde hvor jeg slår
> forstørrelsesglasset fra - det er du vel ikke lige faldet
> ovet?

Hvis du har en mus med diverse små knapper i siden, er
det den forreste knap i venstre side.

Ellers kan du måske gå i Kontrolpanel -> Mus og
ændre indstillingen der.

--
Herluf :·)

Fra : campusdei

Dato : 26-08-08 13:08

Tak for det - Men (Ligesom Christian - fandt jeg det selv) det har noget med
at gøre at jeg har dansk på maskinen (og det har jeg også fortrudt!) for det
er DÅRLIGT dansk - det gør det svært at finde ting - det er forhåbentligt
mere logisk på engelsk.
Men det er da forøvrigt også for dårligt at det skal være SÅ indviklet at
slå noget til og fra......;-(

Jeg er helt ny vista-bruger og indtil videre ikke imponeret!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-08-08 14:04

campusdei skrev:

> Jeg er helt ny vista-bruger og indtil videre ikke imponeret!

Ditto her!

Min forrige pc med XP Home (og OE) "døde" under hedebølgen
for en måned siden. Den holdt i præcis 2 år og 1 uge.
Fantastisk så dygtige de er blevet med at afpasse holdbarheden
til garantiperioden på 24 måneder.

Det tog mig en uge at finde "Synkroniser konto"-knappen i WM.
Og to uger at finde ud af, hvor de havde gemt "Søg på denne
side"-knappen i Vista.

Og sådan er der så meget. Men jeg foretrækker nu at den
skriver dansk. - Det kan forbedres, hvis de får det at vide.

--
Herluf :·)