MS Windows
briani 27239
SDCs portalbank og firefox (og IE i vista)
Fra : Peter T.

Dato : 24-08-08 18:54

To spørgsmål:

Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man får SDCs portalbank
til at spille i firefox v3?

Jeg har kopieret min banknøgle til min laptop, som er født med Vista.
Hvordan får jeg IE v7 til, at huske denne nøgle uden at jeg skal ind og
hente den hver gang?

--
Peter T.

Fra : Mugge

Dato : 24-08-08 19:12

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
[...]

Firefox duer heller ikke her. Til IE7 virker det O.K.
Du skal kopiere nøgle og lave en nøglereference.

Mogens

Fra : Peter T.

Dato : 24-08-08 22:18

In article <48b1a47a$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>,
willemoesgade@gPOST.nospam says...

> Firefox duer heller ikke her. Til IE7 virker det O.K.
> Du skal kopiere nøgle og lave en nøglereference.

Tak. Så virker det omsider. :)

--
Peter T.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-08 21:18

Peter T. skrev:
> [...]
>
> Jeg har kopieret min banknøgle til min laptop, som er født med Vista.
> Hvordan får jeg IE v7 til, at huske denne nøgle uden at jeg skal ind og

Du mener vel Firefox? Prøv at placere nøglen i Firefox'
programmappe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat

Fra : Peter T.

Dato : 24-08-08 22:19

In article <48b1c1fd$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> Du mener vel Firefox? Prøv at placere nøglen i Firefox'
> programmappe.

Nej. Jeg bruger netbank i IE indtil det også kan bruges i firefox.
Deraf spørgsmålet.

--
Peter T.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-08 22:26

Peter T. skrev:
> In article <48b1c1fd$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> usenet@kimludvigsen.dk says...

> Nej. Jeg bruger netbank i IE indtil det også kan bruges i firefox.
> Deraf spørgsmålet.

SDC's portalbank virker fint i Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs

Fra : Peter T.

Dato : 25-08-08 07:51

In article <48b1d1fe$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> SDC's portalbank virker fint i Firefox.

Huh? Hos mig ser jeg ikke de to tekstfelter under linien "log på
netbank" og når jeg klikker på "hent nøgle" sker der ikke noget. Kan
det være noget med javaen?

--
Peter T.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 25-08-08 07:56

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]

Huh? Hos mig ser jeg ikke de to tekstfelter under linien "log på
netbank" og når jeg klikker på "hent nøgle" sker der ikke noget. Kan

Ring dog til SDC,mand.

Fra : Peter T.

Dato : 25-08-08 10:06

In article <10f7f$48b25782$574876bc$10508@news.comxnet.dk>,
abc@mail.invalidtele.dk says...

> Ring dog til SDC,mand.

Du kunne tage ved lære af Kim Judvigsen, der er ret så hjælpsom. Og
desuden er dit svar ret destruktivt, da:

1) Der står ikke noget om vigtigheden af Suns Java på portalbanks
hjemmeside, hvis det skal virke i firefox.

2) Jeg havde skam tjekket googlegroups, men der var intet om netop min
situation (der var en smule om det på mac og i linux, men...). Nu har
andre glæde af Kims hjælp.

3) Svar, som dit, er med til at barbere vidensbasen på usenet ned, som
det er sket den sidste håndfuld år, hvilket man ikke skal være
raketforsker, for at kunne aflæse på
<http://news.frostbyte.dk/funfacts>.

Så stik venligst piben ind, mand.

--
Peter T.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-08 14:17

Peter T. wrote:

> 1) Der står ikke noget om vigtigheden af Suns Java på portalbanks
> hjemmeside, hvis det skal virke i firefox.

Det bør der efter min mening stå på *enhver* webside som gør brug af
Java.

Det blev især aktuelt da Microsoft holdt op med at distribuere Java med
Windows (begyndende med XP så vidt jeg husker). Se et eksempel på
http://www.skala-n.dk/.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-08 14:25

Erik Olsen skrev:

> Det bør der efter min mening stå på *enhver* webside som gør brug af Java.

Det er altid en god ide med et fall back-system.

> Det blev især aktuelt da Microsoft holdt op med at distribuere Java med
> Windows (begyndende med XP så vidt jeg husker).

Microsoft har nu aldrig distribueret Java, kun deres
forfalskede Java, der var beregnet på at ødelægge den
rigtige Java.

> Se et eksempel på
> http://www.skala-n.dk/.

I dag er der absolut ingen grund til at lave en menu i Java.
Den slags kan lavet meget bedre med andre teknologier, fx
css JavaScript eller Flash.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-08-08 14:57

Kim Ludvigsen wrote:

> I dag er der absolut ingen grund til at lave en menu i Java.
> Den slags kan lavet meget bedre med andre teknologier, fx
> css JavaScript eller Flash.

Enig.

Websiden fra eksemplet er fra før Windows XP. Da flere og flere brugere
fik XP, blev websideejeren bestormet med henvendelser om den manglende
menu. Af en eller anden grund (dovenskab?) har han aldrig lavet menuen
om, men blot tilføjet et link til forklaringen. Det er dog bedre end
ingenting.

Fra : Peter T.

Dato : 25-08-08 16:54

Erik Olsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det bør der efter min mening stå på *enhver* webside som gør brug af
> Java.

Helt korrekt. Men SDC har åbenbart ikke rigtig haft fingrene i maskinen
efter firefoxs udbredelse. Desværre. For godt nok fungerer portalbank
tildels, men når jeg har hentet nøglen i firefox, så kan jeg ikke vælge min
konto. Og det tyder på, at SDc negligerer en brug af firefox og suns java.
Det _har_ dog virket på min gamle stationære med XP. Men jeg husker ikke
hvornår det stoppede, hvilket jeg var for doven til, at bekymre mig om. Så
det skyldes nok en opdatering af java-maskinen på et tidspunkt.

--
Peter T.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-08 17:04

Peter T. skrev:

> For godt nok fungerer portalbank
> tildels, men når jeg har hentet nøglen i firefox, så kan jeg ikke vælge min
> konto.

Henter du nøglen manuelt? Prøv at placere nøglen i Firefox'
mappe, så skulle den gerne blive fundet automatisk. Det kan
være, det er det, der gør forskellen.

Jeg har brugt SDC's portalbank lige siden den første
internetbank, og det har altid virket i Firefox og før da i
Netscape og Mozilla.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Mugge

Dato : 25-08-08 18:35

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har brugt SDC's portalbank lige siden den første internetbank, og det
> har altid virket i Firefox og før da i Netscape og Mozilla.

Jeg har i dag talt med LSB som jeg bruger. Og fik at vide at det er enten IE
eller Firefox. Begge dele er no go...
Nøglerne IE og Firefox er ikke ens, så når nøglerne bliver oprettet efter
man har modtaget et kodebrev, er låst til den browser man brugte.
De sagde det var pga. øget sikkerhed.

Mogens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-08 19:14

Mugge skrev:

> Jeg har i dag talt med LSB som jeg bruger. Og fik at vide at det er
> enten IE eller Firefox. Begge dele er no go...

Ok, den begrænsning har jeg aldrig oplevet, jeg har kun
brugt Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-08-08 08:55

Peter T. skrev:
> [...]
>
> Huh? Hos mig ser jeg ikke de to tekstfelter under linien "log på
> netbank" og når jeg klikker på "hent nøgle" sker der ikke noget. Kan

Ja, du har tilsyneladende ikke understøttelse for Java i din
Firefox. Besøg http://java.com med din Firefox, og klik på
knappen Free Java Download.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Peter T.

Dato : 25-08-08 10:00

In article <48b2654a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> Ja, du har tilsyneladende ikke understøttelse for Java i din
> Firefox. Besøg http://java.com med din Firefox, og klik på
> knappen Free Java Download.

Så spiller det i firefox. Tak for hjælpen.

--
Peter T.