Fluer til aborrer i sø
Fra : Carsten Christophers~

Dato : 22-07-01 19:36

Jeg har adgang til en sø med rimelig store aborrer, og kunne godt tænke mig
at fange dem på flue , men jeg savner nogle gode mønstre.

M.V.H
Carsten Christophersen

Fra : -- kent --

Dato : 22-07-01 20:06

On Sun, 22 Jul 2001 20:36:04 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Carsten
Christophersen wrote:

>Jeg har adgang til en sø med rimelig store aborrer, og kunne godt tænke mig
>at fange dem på flue , men jeg savner nogle gode mønstre.

Vanliga traditionella engelska våtflugor (med vingar), nästan vilket
mönster som helst. Och alltid _två_ flugor åt gången, en fluga längst ut
plus en fluga på en upphängare cirka 20 cm från spetsen.

Fra : Kalle

Dato : 22-07-01 22:24

Hej Carsten

Jeg har haft gode erfaringer med røde fluer med hvidt i. Især en flue der er
lavet af en miniature gummi jig med et fronthakkel og et par kuglekædeøjne.

Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-07-01 08:27

Carsten Christophersen skrev...
> Jeg har adgang til en sø med rimelig store aborrer, og kunne godt tænke
mig
> at fange dem på flue , men jeg savner nogle gode mønstre.

Mønstret er vist ligegyldigt til aborrer, det vigtigste er at komme
ned til fisken, hvilket er lig med heftigt belastede fluer.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : -- kent --

Dato : 23-07-01 09:38

On Mon, 23 Jul 2001 09:27:02 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Peter
Schrøder wrote:

>Carsten Christophersen skrev...
>mig
>
>Mønstret er vist ligegyldigt til aborrer, det vigtigste er at komme
>ned til fisken, hvilket er lig med heftigt belastede fluer.

Brug en almindelig synkende flueline.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-07-01 11:53

-- kent -- skrev

> Brug en almindelig synkende flueline.

Jeg synes en synkeline er bævlet at ha' med
at gøre, hvis der er megen vegetation.
Guldhovednymfer gør et fremragende
stykke arbejde ned til 2 - 3 meters dybde.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : -- kent --

Dato : 23-07-01 12:19

On Mon, 23 Jul 2001 12:52:32 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Peter
Schrøder wrote:

>-- kent -- skrev

>Jeg synes en synkeline er bævlet at ha' med
>at gøre, hvis der er megen vegetation.
>Guldhovednymfer gør et fremragende
>stykke arbejde ned til 2 - 3 meters dybde.

Brug en sinktip-line hvis der er megen vegetation.

Fra : Henrik Leth

Dato : 23-07-01 10:12

Jeg har ofte oplevet aborrerne jage årsyngel i overfladen - gerne i kanten
af rankegrøden. Streamere, gerne hacklet for at give trykbølge, har jeg
gode erfaringer med.

Bedste tidspunkt for dette fiskeri har jeg oplevet i slutningen af august
og i begyndelsen af september. I denne periode "falder" rankegrøden, og
årsynglen mister sit gode skjulested.

Henrik Leth
http://home4.inet.tele.dk/leth
tlf.: +45 21 26 42 16
fax.: +45 86 40 16 89

Fra : RedTag

Dato : 23-07-01 11:28

Ett säkert tips till abborre i sjöar är Montana nymfen, Går bra med Svart
kropp och gul thorax, men även svart/röd går fint.

Mvh/
Micke
www.maximafiske.com