MS Windows
briani 27239
Virtuel disk eller XP på en vista?
Fra : Jubii

Dato : 23-08-08 12:24

Jeg har sendt min XP computer til ophugning, efter at have overført data til den nye
vistabestykkede computer.

Af forskellige grunde er det nu nødvendigt at kunne køre visse XP programmer på vistaen som
vistaen ikke vil køre. Så en installation af en xp version ville være en god ting.
Vista home premium sp 1. 32 bit system.

Kan det lade sig gøre så der ikke ske konflikter af nogen art?

Har søgt hos Microsoft og de programmer de har, f.eks. Windows PC dur umiddelbart kun til 64
bit systemer, og selv om de have en version til 32 bit, så vil den ikke virke på en home
premium.

Jeg vil hellere undvære en xp patition end opgradere i øjeblikket. (så det behøver i ikke
foreslå)

Så en xp partition på mit nuværende system? Jeg har til og med en ekstern disk til formålet.

Fra : Rado

Dato : 23-08-08 12:46

On Sat, 23 Aug 2008 13:23:57 +0200, "Jubii" <jubii@msn.com> wrote:

>Har søgt hos Microsoft og de programmer de har, f.eks. Windows PC dur umiddelbart kun til 64
>bit systemer, og selv om de have en version til 32 bit, så vil den ikke virke på en home
>premium.

Hvis det er Virtual PC du mener så skulle den faktisk godt kunne køre
på en Home Premium. Kig f.ex. på trådene her:

"virtual pc will work in vista home premium it's just if you have any
problems with it, don't talk to microsft they will send you on your
way. btw i know i have it on my machine"

http://help.wugnet.com/vista/Virtual-PC-Vista-Home-Premiumftopic-37138-days0-orderasc-16.html

"Well apart from the warning messages saying "this version of Windows
is not supported by VPC 2007" I was able to successfully install VPC
2007 on Vista Home Premium.

Apparently VHP isn't "officially" supported by VPC 2007, but it still
lets you install it anyway. I'm now happily running XP Pro under Vista
without any problems."

http://channel9.msdn.com/forums/Coffeehouse/252439-Virtual-PC-2007-too-good-for-Home-Premium/

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-08-08 14:44

Jubii skrev:

> Har søgt hos Microsoft og de programmer de har, f.eks. Windows PC dur umiddelbart kun til 64
> bit systemer, og selv om de have en version til 32 bit, så vil den ikke virke på en home
> premium.

Som Rado vil jeg også spørge, om du mener Virtual PC. Og i
så fald, kan den sagtens fås til 32-bit. Og det er jo
inderligt ligegyldigt, om det kan køre på en XP Home (hvad
Virtual PC nu godt kan), eftersom du vil køre det på Vista.

> Jeg vil hellere undvære en xp patition end opgradere i øjeblikket. (så det behøver i ikke
> foreslå)

Du mener?

> Så en xp partition på mit nuværende system? Jeg har til og med en ekstern disk til formålet.

Det er en mulig løsning. Med Virtual PC har du dog mulighed
for at køre XP-programmerne uden at skulle lukke Vista ned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Jubii

Dato : 23-08-08 16:27

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> 32-bit. Og det er jo inderligt ligegyldigt, om det kan køre på en XP Home (hvad Virtual PC nu
> godt kan), eftersom du vil køre det på Vista.

På grund af microsofts påstande om at virtual pc kun kan køre på et 64 bit system. Jeg beholder
mit 32 bit system, og det ser ud til det virker.

> Det er en mulig løsning. Med Virtual PC har du dog mulighed for at køre XP-programmerne uden
> at skulle lukke Vista ned.

Ja, jeg havde gang i en installation, men blev skræmt væk på grund af alle de advarsler jeg fik
om at programmet ikke kunne køre på mit 32 bit system.

Nu er jeg så blevet klogere, takket være jeres svar, og lod mig ikke skræmme væk igen.
Nu kører XP på min vista på en patition, ikke på ekstradisken men på C: drevet. Det er så bare
at trykke på "Windows virtuel pc" iconet, så er den der. Er i øjeblikket i "saved" tilstand.