MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Memorystick og Vista.
Fra : Ole \(6000\)

Dato : 22-08-08 10:04

Hejsa, jeg har lige købt en HP pavilion dv7-1070 med Vista home premium. Jeg
kender ikke Vista ret meget, ville faktisk ikke ha' det, men der er
mediacenter og hele svineriet i, så Linux kommer til at stå ved siden af.
Nu til det. Jeg kom et memorystick på 8Gb i den, og der stod, jeg kunne
bruge den som memory også, maskinen har 3Gb, og den foreslog 4. Er der noget
hentet i det, eller er der ingen grund til det?

/Ole

Fra : Jubii

Dato : 22-08-08 10:23

"Ole (6000)" <min@helt.egen> skrev i meddelelsen
> [...]
> også, maskinen har 3Gb, og den foreslog 4. Er der noget hentet i det, eller er der ingen

Så vidt jeg ved kan et 32 bit system have max 2 Gb ram og et 64 bit system 4 Gb ram.
Og har du allerede 3 Gb ram, kan jeg ikke se fordelen ved at have et stick på 8 Gb optaget til
at udgøre den resterende 1 Gb ram. Brug det hellere til filer og andet sjov.

Fra : Ole \(6000\)

Dato : 22-08-08 10:30

> [...]
> på 8 Gb optaget til at udgøre den resterende 1 Gb ram. Brug det hellere

Vista 32 bit kan se 3Gb, men den foreslog selv, det kunne gøre det
hurtigere....

/Ole

Fra : Carsten Brix

Dato : 22-08-08 10:47

Ole (6000) skrev:
> [...]
> bruge den som memory også, maskinen har 3Gb, og den foreslog 4. Er der
> noget hentet i det, eller er der ingen grund til det?

XP og Vista kan begge se 3GB, hvis du sætter den USB stick i maskinen
der er hurtig nok, kan vista bruge den til noget der hedder ReadyBoost.
Det er noget med at vista udvælger nogle filer, der bliver brugt ofte,
og lægger den på USB dimsen.

Jeg har selv kørt med det og syntes ikke at det giver det helt store, da
harddisken alligevel kører heletiden for at opdatere ReadyBoost filen.

Carsten Brix

Fra : Ole \(6000\)

Dato : 22-08-08 10:50

> [...]
>
> Jeg har selv kørt med det og syntes ikke at det giver det helt store, da
> harddisken alligevel kører heletiden for at opdatere ReadyBoost filen.

Ja, det er Ready Boost, den kalder det.... Men ok, så dropper jeg den bare
igen... Takker for svar... Det ligner ENDNU et salgstrick fra M$

/Ole

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-08-08 11:01

> Ja, det er Ready Boost, den kalder det.... Men ok, så dropper jeg den bare
> igen... Takker for svar... Det ligner ENDNU et salgstrick fra M$
>

> /Ole

Hej Ole
Nej det er ikke et salgstriks fra MS, hvis du har 1 gb ram i din pc og du
sætter en usb eller memerykort i
så hjælper det. Men har du 2 gb i hjælper det nada da du så har rigeligt med
ram normalt.

Kurt

Fra : Ole \(6000\)

Dato : 22-08-08 11:45

> [...]
> sætter en usb eller memerykort i
> så hjælper det. Men har du 2 gb i hjælper det nada da du så har rigeligt

Ja ok, har du helt ret i.... Den jeg har fået nu, afløser en maskine med
1.86MHz 1Gb maskine, den var 7 (SYV) minutter om atstarte op i Vista, jeg
smed 1Gb mere i, det hjalp pænt, men først da der kom Ubuntu på, kørte den
acceptabel, faktisk ret godt, med Compiz (eyecandy) og det hele.

/Ole

Fra : Jubii

Dato : 22-08-08 12:17

> [...]
> først da der kom Ubuntu på, kørte den acceptabel, faktisk ret godt, med Compiz (eyecandy) og

Der er en måde i vista til at mindske opstartstiden ydeligere, ved at deaktivere/fjerne
startprogrammer.
Jeg går denne vej for at deaktivere/fjerne startprogrammer.
Kontrolpanel/oplysninger om og værktøjer til ydeevne/højre sidepanel/adminnestrer
startprogrammer.
Det starter windows defender, så man kan måske gå direkte dertil.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 03-11-08 10:14

"Carsten Brix" <cb@ccbrix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har selv kørt med det og syntes ikke at det giver det helt store, da
> harddisken alligevel kører heletiden for at opdatere ReadyBoost filen.

hej
readyboost flytter sidefilen ud på memmorysticken ,ram er hurtiger end
diske,det er ms. forklaring.
mvh
poul.