MS Windows
briani 27239
Slipstreamed Vista Ultimate OEM (DK) incl.~
Fra : Ivan

Dato : 21-08-08 18:17

Hej!

Hvordan laver jeg en Slipstreamed Vista Ultimate OEM (DK) incl. SP1?
Evt. incl. div drivere?

Mvh. Ivan

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 21-08-08 18:24

"Ivan" <ivan@flight.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!
>
> Hvordan laver jeg en Slipstreamed Vista Ultimate OEM (DK) incl. SP1?
> Evt. incl. div drivere?
>
> Mvh. Ivan

Hej Ivan

Check denne adresse: http://www.vlite.net/

Her finder du værktøjet til Vista, magen ved NLite til XP. Der er også
guides til hvordan man bruger den..

Man kan dog også finde den til download flere steder og det er, som det ofte
skrives flere steder, ikke selve software der ikke må kopieres men
cd-key'en...

/Finn

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-08 16:38

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse
> Check denne adresse: http://www.vlite.net/
>
> Her finder du værktøjet til Vista, magen ved NLite til XP. Der er også
> guides til hvordan man bruger den..

[klip]

Hej.

Jeg har lige download vlite, Når den starter op kommer der en boks hvor der
står at man skal download en bestemt fil, ellers vil vlite ikke virke
ordentlig. Filen ligger på Microsoft's hjemmeside, men den fylder 1375.9 MB.
Det er noget med The Windows Automated Installation Kit (Windows AIK). Kan
det virkelig passe at man skal hente sådan en stor først?
Hvis jeg trykker cancel lukker vlite bare. Synes jeg har brugt vlite en gang
før, og der mener jeg ikke der var det problem.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-08-08 17:18

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg trykker cancel lukker vlite bare. Synes jeg har brugt vlite en
> gang før, og der mener jeg ikke der var det problem.

Det ser ud til at det kun var en dll fil der skulle hentes. Det virker nu

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 27-08-08 15:08

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det ser ud til at det kun var en dll fil der skulle hentes. Det virker nu

Alletiders... Mener ikke jeg har haft nogle problemer med den, a'la det du
beskriver. Men godt du har fået det til at virke...

/Finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-08 07:57

Jørgen Nielsen skrev:

> Det ser ud til at det kun var en dll fil der skulle hentes.

Hvad hedder den dll-fil, og hvor fandt du den, for jeg har ikke
kunnet finde andet end den store iso-fil på det link hos MS, som
vLite henviser til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 31-08-08 16:45

> Hvad hedder den dll-fil, og hvor fandt du den, for jeg har ikke
> kunnet finde andet end den store iso-fil på det link hos MS, som
> vLite henviser til.

Hej.

Den hedder "wimgapi.dll" Jeg fandt den her
http://www.afreedll.com/dll/info/wimgapi_dll.html.

Jeg kørte Vlite fra Windows XP, og kopierede dll filen, så virkede det. Da
jeg kørte Vlite fra Windows Vista X64 virkede det ikke.

Kan du heller ikke få Vlite til at virke?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-08-08 17:27

Thomas G. Madsen skrev:

> Hvad hedder den dll-fil, og hvor fandt du den, for jeg har ikke
> kunnet finde andet end den store iso-fil på det link hos MS, som
> vLite henviser til.

Altså på:
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=94BB6E34-D890-4932-81A5-5B50C657DE08&displaylang=en>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-09-08 08:25

Jørgen Nielsen skrev:

> Den hedder "wimgapi.dll" Jeg fandt den her
> http://www.afreedll.com/dll/info/wimgapi_dll.html.

Ok. Takker.

> Kan du heller ikke få Vlite til at virke?

Jeg har ikke prøvet det hele vejen igennem endnu. Er indtil videre
kun kommet til at få kopieret original-DVDen og SP1-pakken ind på
harddisken med vLite, og det gik uden problemer.

Hvor går den i stå hos dig?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-09-08 17:51

> Hvor går den i stå hos dig?

Lige så snart jeg åbner programmer. Så skriver den at jeg skal hente og
installere den kæmpe program, det mener jeg ikke jeg skulle sidste gang jeg
brugte Vlite. Men det er flere måneder siden, jeg sidst brugte det. <jeg
bliver nok nødt til at downloade det program på over en GB.