MS Windows
briani 27239
UNC PATH og windows XP SP3
Fra : Thomas Thøgersen

Dato : 21-08-08 11:29

Hej NG

Jeg har en windows XP pro med servicepack 3, og kan nu ikke tilgå netværket
via unc eller IP adresse.
Laptop er ikke medlem af domain, og skal ikke være det, når jeg forsøger at
skrive \\<servernavn> eller \\<IP adresse> får jeg at vide, at stien ikke er
tilgængelig.
Alle andre maskiner kan!!!

Hvad gør SP3 ved styresystemet???

mvh
/Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-08-08 07:04

"Thomas Thøgersen" <thomasthoger@XXXhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Laptop er ikke medlem af domain, og skal ikke være det, når jeg forsøger
> at skrive \\<servernavn> eller \\<IP adresse> får jeg at vide, at stien

Kan den pinge serveren?
Det lyder som et defekt netkort og/eller driver (Hvad siger
enhedshåndtering?)

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 22-08-08 10:00

On Thu, 21 Aug 2008 12:29:05 +0200, "Thomas Thøgersen"
<thomasthoger@XXXhotmail.com> wrote:
>Jeg har en windows XP pro med servicepack 3, og kan nu ikke tilgå netværket
>via unc eller IP adresse.
>Alle andre maskiner kan!!!

Jeg har installeret SP3 på tre maskiner og een af dem fik nøjagtig
samme fejl.
Hvis du søger på Internettet finder du utallige stakler med samme
problem og ingen løsning.
Jeg forsøgte selv i flere dage at finde årsagen, men også uden held.

Til sidst nyinstallerede jeg Windows SP3 på den syge maskine og så
fungerede det!

Windows Netværk er noget uigennemskueligt bras, sørgelig nok.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Thomas Thøgersen

Dato : 25-08-08 07:17

> [...]
> Laptop er ikke medlem af domain, og skal ikke være det, når jeg forsøger
> at skrive \\<servernavn> eller \\<IP adresse> får jeg at vide, at stien

Takker.
Så må SP3 af, og derefter på igen.