MS Windows
briani 27239
Hvordan brænder man en tv-udsendelse ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-08-08 18:03

Nogen som kan nfortælle hvordan man brænder en tv-udsendelse. Her er et link
til den udsendelse jeg gerne vil lægge ned på en dvd.

Det er Tros Muziest fra Flevoland del

www.sterren.nl/index.php?id=72

Jeg klikkede på linien, hvorefter udsendelsen startede op. Herefter bad jeg
den starte om igen, men nu i Windows player. derefter klikkede jeg brænd.

Der sker ingenting.

Og hvoprdan downloder man et tv-program, mens man ser den live på nettet.
??????????????????????????????????

Jeg aner ikke en hylende fis om hvad jeg skal gøre.

Er der en som har en letforståelig instruktion ?

'Hilsen Åge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-08 18:17

Åge Halldorsson skrev bl.a. følgende:

> Nogen som kan nfortælle hvordan man brænder en tv-udsendelse. Her er
> et link til den udsendelse jeg gerne vil lægge ned på en dvd.
> Er der en som har en letforståelig instruktion ?

Nej, for det er ikke lige til...

Det er et direkte stream med DRM, så der lægges ikke noget på den lokale
disk. Du er nødsaget til at finde et program, som kan grabbe fra et
videostream. Der er flere af slagsen på google. Søg efter stream grabber
eller capture og den slags.

Claus

Fra : Ole Helms

Dato : 23-08-08 12:31

On Mon, 18 Aug 2008 19:17:00 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> skrev:

> [...]
>disk. Du er nødsaget til at finde et program, som kan grabbe fra et
>videostream. Der er flere af slagsen på google. Søg efter stream grabber

Der er en oversigt på
http://streemeboxvcr.yuku.com/forum/viewtopic/id/873
Mange af dem er i stand til at finde streamlinket.
URL Snooper er ofte en god hjælp til at finde streamen
http://www.donationcoder.com/Software/Mouser/urlsnooper/index.html

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-08-08 17:59

Ole Helms skrev bl.a. følgende:

> Mange af dem er i stand til at finde streamlinket.

Ja, men mange bruger ikke et stream link mere. Selve linket er et aktivt X
objekt, som giver afspilleren de fornødne informationer, og så streames
billedet direkte fra en streamingserver, uden at der gemmes noget på disken.
Det hele foregår i hukommelsen.

Claus

Fra : Rado

Dato : 18-08-08 18:24

On Mon, 18 Aug 2008 19:02:32 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>Nogen som kan nfortælle hvordan man brænder en tv-udsendelse. Her er et link
>til den udsendelse jeg gerne vil lægge ned på en dvd.
>
>Det er Tros Muziest fra Flevoland del
>
>www.sterren.nl/index.php?id=72

Prøv WM Recorder, den er ret effektiv men det er ikke alt den kan
klare. Ellers kan WM Capture sikkert gøre det, har dog ingen erfaring
med den selv.

http://wmrecorder.com/

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-08-08 21:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv WM Recorder, den er ret effektiv men det er ikke alt den kan
> klare. Ellers kan WM Capture sikkert gøre det, har dog ingen erfaring
> [...]

_

Mange tak. De må jeg se på.

Men hvad nu hvis det er en tv-udsendelse som ligger med et link på en
hjemmeside. Skulle den så ikke kunne downloades uden hurlumhej, ved at
højreklikke på musen og markere "send - til ddv-drew" ???.
Der sker altså bare ikke noget når jeg prøver. Hmmm....

Hilsen Åge

Fra : Rado

Dato : 19-08-08 08:35

On Mon, 18 Aug 2008 22:20:18 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>højreklikke på musen og markere "send - til ddv-drew" ???.
>Der sker altså bare ikke noget når jeg prøver. Hmmm....

Nej, det er ikke altid man kan det. Media Player har nogle indbyggede
sikringssystemer som dem der lægger videoerne ud kan bruge til at
forhindre kopiering. Her er det man bruger WM Recorder - start WM
Recorder, klik derefter på linket der starter udsendelsen, så optager
den den hvis den kan få fat i den. Men DR og diverse andre har vist
gjort en masse for at forhindre kopiering, så det er ikke altid det
virker. Prøv evt. at eksperimenter lidt, nogle gange kan det lykkes
selvom det ikke virker de første par gange.

Eller skulle WM Capture kunne gøre det - de skriver at hvis man kan se
udsendelsen på skærmen, kan den også optage den.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-08 15:57

> [...]

> Prøv WM Recorder, den er ret effektiv men det er ikke alt den kan
> klare. Ellers kan WM Capture sikkert gøre det, har dog ingen erfaring

Tak for alle de mange forslag- Jeg har googlet rundt omkring alle de ting
der er foreslået. Jeg har fået en ide om hvad det nemmeste skulle være. jeg
vil gerne høre om nogen kan fortælle mig
om min ide er mulig eller jeg har misforstået noget.

Det er det der med en Scrren-recorder. Hvis man downloader sådan en har jeg
forstået at detg er et program som ikke downloder en fil med f.eks. en
tv-udsendelse. Den indlæser simpelthen hvad der sker på skærmen og i
højttaleren. Nu er spørgsmålet om det skal forstås sådan at den optager den
musikudsendelse som jeg tidligere har omtalt. Altså jeg klikker på filen og
musikudsendelsen kører på slærmen og lyden kommer i højttalerne. Herefter
beder jeg screenrecorderen optage hvad der sker billed- og lydmæssigt. Jeg
kan så næsten gætte at jeg skal holde mig væk fra computeren mens
udsendelsen kører. Når udsendelsen så er slut stopper jeg optagelsen og det
hele lægger sig ned på min harddisk som en fil. Den kan jeg herefter lægge
over på en dvd og spille den i en almindelig dvd-optager ved fjernsynet.
Så er man ude over problemer med at der lægges hindringer i vejen fior
downloed og at detr kan være i et utal af uregerlige formater og hvad ved
jeg.
En screen recorder optager simpelthen bare alt hvad man ønsker direkte,
efter samme princip som en videobåndoptager, tænd for tv-udsendelsen, start
optagelse, stop optagelse
, sluk tv-et.Er det forstået rigtigt eller komplet misforstået ??? -I
princippet vil man så så kunne optage alt hvad man lyster, bare man kan
starte det så det kan ses å¨skærmen.

Hvis jeg ikke har misforstået det hele, hvilken screenrecorder er så mest
anerkendt og som ikke lægger ens computer i ruiner med virus og reklamer.

Hilsen Åge

Fra : Rado

Dato : 21-08-08 17:35

On Thu, 21 Aug 2008 16:57:11 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>forstået at detg er et program som ikke downloder en fil med f.eks. en
>tv-udsendelse. Den indlæser simpelthen hvad der sker på skærmen og i

Ja.

> [...]
>over på en dvd og spille den i en almindelig dvd-optager ved fjernsynet.

Ja, du er dog nok nødt til selv at konvertere den til DVD format da
jeg ikke tror nogen af programmerne gør det automatisk. Det er som
regel en avi eller wmv fil eller lignende der laves.

Til WM Capture medfølger der dog en proprietær MPEG-2 codec; MPEG-2 er
det format der bruges til DVD men siden den her codec er proprietær er
jeg ikke sikker på filerne kan brændes direkte ned på DVD uden
konvertering

>Så er man ude over problemer med at der lægges hindringer i vejen fior
>downloed og at detr kan være i et utal af uregerlige formater og hvad ved
>jeg.

Ja, til gengæld er din PC ubrugelig til andet sålænge du optager, dvs
lige så længe udsendelsen varer. Ved at downloade selve filen (eller
datastrømmen som det vist er i nogle tilfælde) går det normalt meget
hurtigere, plus at du kan lave andre ting imens.

Så jeg ville bruge f.ex. WM Recorder der hvor den virker, og så f.ex.
WM Capture der hvor den ikke gør.

> [...]
>, sluk tv-et.Er det forstået rigtigt eller komplet misforstået ??? -I
>princippet vil man så så kunne optage alt hvad man lyster, bare man kan

Korrekt.

>Hvis jeg ikke har misforstået det hele, hvilken screenrecorder er så mest
>anerkendt og som ikke lægger ens computer i ruiner med virus og reklamer.

Jeg bruger selv WM Recorder, har aldrig haft nogen problemer med den
og der er ingen reklamer eller andet uønsket. Så vidt jeg kan se ved
de hvad de har med at gøre og gør det godt. Så jeg ville nok vælge
deres WM Capture. Men den koster jo så penge, skal det være noget
gratis så er der f.ex. http://camstudio.org/ - den er udmærket, har
dog ikke prøvet den til det her formål.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-08 18:21

> [...]

> de hvad de har med at gøre og gør det godt. Så jeg ville nok vælge
> deres WM Capture. Men den koster jo så penge, skal det være noget

Tak for din forklaring. Det med at jeg ikke kan bruge computeren imens
betyder ikke noget. Mener du ikke at er screenrecorder ville være mest enkel
i brug, når jeg er ligeglad med om jeg kan bruge computeren imens.

og kan jeg lægge tv-udsendelserne videre fra harddisken over på en usb-pind,
evt. som alternativ til dvd.

Det er jo nok det med camstudio jeg skal kigge på. Er der noget den ikke
kan? - altså i forbindelse med en ganske alminlig tv-udsendelse som jeg
sætter i gang på skærmen?

Det er som det eneste jeg er interesseret i at den skal bruges til. Akkurat
som en ganske simpel gammeldags videooptager, som man bruger / brugte ved
fjernsynet.

Hilsen Åge

Fra : Rado

Dato : 21-08-08 21:43

On Thu, 21 Aug 2008 19:20:41 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>Tak for din forklaring. Det med at jeg ikke kan bruge computeren imens
>betyder ikke noget. Mener du ikke at er screenrecorder ville være mest enkel
>i brug, når jeg er ligeglad med om jeg kan bruge computeren imens.

Det er den nok jo. Den skulle i alt fald kunne klare alle former for
video.

>og kan jeg lægge tv-udsendelserne videre fra harddisken over på en usb-pind,
>evt. som alternativ til dvd.

Det skulle ikke være noget problem.

>Det er jo nok det med camstudio jeg skal kigge på. Er der noget den ikke
>kan? - altså i forbindelse med en ganske alminlig tv-udsendelse som jeg
>sætter i gang på skærmen?

Jeg har aldrig brugt den til lige det her, men vil tro den kan alt det
du har brug for. Du kan jo prøve den, den installerer ingen
ubehagelige ting og sager.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-08 10:34

> [...]

> Jeg har aldrig brugt den til lige det her, men vil tro den kan alt det
> du har brug for. Du kan jo prøve den, den installerer ingen

__

Hov. Lige inden jeg gør det. Ved du forresten om den her ide (den treje ide)
er brugbar. Så er det måske slet ikke nødvendigt med noget download af
program.

Jeg kobler simpelthen bare computer og tv sammen. Så kan jeg se musikshowet
på mit almindelige tv. Så køber jeg en almindlig dvd-optager. Så er det vel
bare at optage det som tv-et viser, på min dvd-optager (eller måske den
gammeldags videobåndoptager).

Det var da en simpel måde. Ved du om man kan det og i givet fald hvordan
billedkvaliteten bliver.

Hvis det er muligt, så er alle problemer da løst. Så kan det da i hvertfald
ikke blive mere nemmere.

Hilsen Åge

Fra : Rado

Dato : 23-08-08 12:35

On Sat, 23 Aug 2008 11:34:26 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>bare at optage det som tv-et viser, på min dvd-optager (eller måske den

I så fald skal du nærmere koble PC og DVD optager sammen. så ser du
automatisk billedet på TVet også. Det andet (som iøvrigt næppe lader
sig gøre på alle TV) er en unødvendig omvej der kan forringe
billedkvaliteten.

>Det var da en simpel måde. Ved du om man kan det og i givet fald hvordan
>billedkvaliteten bliver.

Det afhænger primært af billedkvaliteten på det du optager, såvel som
den overførselsmetode du bruger både mellem PC og DVD optager og
mellem DVD optager og TV. HDMI er klart det bedste, herefter kommer
S-video, RGB, scart og composite (det sidste er klart den dårligste).
De fleste grafikkort med TV-udgang har s-video, de bedste HDMI.

>Hvis det er muligt, så er alle problemer da løst. Så kan det da i hvertfald
>ikke blive mere nemmere.

Nej, det er nok den bedste metode hvis eller du kan afspille dine
videoer fuldskærm på PCen.

Fra : Mads

Dato : 18-08-08 21:33

<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>Nogen som kan nfortælle hvordan man brænder en tv-udsendelse.

Ja, lige når udsendelsen starter, så overhælder du TV'et med
benzin eller tændvæske og sætter ild til det.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 19-08-08 10:31

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in

> Ja, lige når udsendelsen starter, så overhælder du TV'et med
> benzin eller tændvæske og sætter ild til det.

For at sige det lige ud: PLONK!
Fandme træt af jer der kun har dumme kommentarer parat.

--
Henrik Laursen

Fra : Mads

Dato : 19-08-08 17:02

On 19 Aug 2008 09:31:18 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>For at sige det lige ud: PLONK!
>Fandme træt af jer der kun har dumme kommentarer parat.

Du ved åbenbart ikke hvem Åge er.
Hvis du vidste det ville du også have givet ham et dumt svar.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-08 17:29

Mads skrev bl.a. følgende:

> Du ved åbenbart ikke hvem Åge er.
> Hvis du vidste det ville du også have givet ham et dumt svar.

Har du osse antipati mod muslimere, homoseksuelle, venstreorienterede,
udviklingshæmmede, børn og kvinder og alle andre skabninger, som ikke lever
op til din standard?

Er er du bare så snot indskrænket, som du lige nu giver udtryk for?

Det er ubegribeligt så brede folk kan spille, når de kan gemme sig og være
anonyme!

Claus

Fra : Michael Bach

Dato : 19-08-08 19:15

> [...]
> anonyme!
>
> Claus ..................................

HEJ :)

Personligt har jeg ikke...

Men, Åge kan svare ja til de 3 første......#LOOL#

Bach.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-08-08 20:32

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
> Mads skrev bl.a. følgende:
> Er er du bare så snot indskrænket, som du lige nu giver udtryk for?
>
> Det er ubegribeligt så brede folk kan spille, når de kan gemme sig og være
> anonyme!

___

han er en nar lyder det til

Fra : Mads

Dato : 19-08-08 21:21

On Tue, 19 Aug 2008 21:31:48 +0200, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>han er en nar lyder det til

Og det er du ikke ?
Du med din evindelige kaglen om tyske slagershows.
Så flyt dog derned og køb et par lederhosen.

Fra : Holst

Dato : 19-08-08 21:34

Mads wrote:

> Og det er du ikke ?

Har du overvejet hvem af jer to, der mest fremstår som en nar her i gruppen?

Fra : Mads

Dato : 19-08-08 22:03

On Tue, 19 Aug 2008 22:33:38 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Har du overvejet hvem af jer to, der mest fremstår som en nar her i gruppen?

Ja da, men jeg morer mig lige så godt.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-08-08 22:15

Mads skrev:

> Ja da, men jeg morer mig lige så godt.

Så må vi jo glæde os over at der er én der morer sig.

--
Niels

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-08 22:33

Mads skrev bl.a. følgende:

> Ja da, men jeg morer mig lige så godt.

Hvilket er en sikker og anerkendt indikator på lavere begavelse..

Alle studier viser, at det er usikre, ustimulerede og socialt dårligt
fungerende mennesker, der får tilfredsstillelse ved mobning. Så når du kan
more dig ved fuldstændigt anonymt at mobbe andre, så tyder det på, at du
tilhører ovenstående gruppe mennesker....

Men det er jo så nemt at spille en fandens karl, når man gemmer sig. Det er
vel kun stakler, som ikke står ved det de siger og gør...

Claus

Fra : JensG

Dato : 19-08-08 22:41

On Tue, 19 Aug 2008 23:32:32 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvilket er en sikker og anerkendt indikator på lavere begavelse..

Hov Claus, nu er du jo ikke et hak bedre selv.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-08-08 22:51

JensG skrev:

> Hov Claus, nu er du jo ikke et hak bedre selv.

Claus optræder da ikke anonymt?

--
Niels

Fra : Max

Dato : 20-08-08 06:04

Hej Niels

> Claus optræder da ikke anonymt?

Det gør Mads da heller ikke.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 20-08-08 13:58

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> [...]
>
> Er er du bare så snot indskrænket, som du lige nu giver udtryk for?
>
> Det er ubegribeligt så brede folk kan spille, når de kan gemme sig og

Til gengæld ved jeg godt hvem Åge er, for han er en gammel kending
fra både tv og musik gruppen og faktisk en flinker fyr.

--
Henrik Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-08-08 21:48

Henrik Laursen skrev bl.a. følgende:

> Til gengæld ved jeg godt hvem Åge er, for han er en gammel kending
> fra både tv og musik gruppen og faktisk en flinker fyr.

Jeg ved da osse godt hvem åge er

Jeg læser også i musikgruppen indimellem.

Men uanset hvad man mener om Åge, så er der overhovedet ingen grund til at
starte en chikane på den måde, når han gebærder sig fuldstændig korrekt.
Det er ganske enkelt for fladpandet..

Claus

Fra : Henrik Laursen

Dato : 21-08-08 15:12

> [...]
> til at starte en chikane på den måde, når han gebærder sig fuldstændig
> korrekt. Det er ganske enkelt for fladpandet..

Jep
Det var blot et tilbagesvar om Mads's indlæg om at jeg ikke skulle vide
hvem Åge er, sorry du misforstod Claus.

--
Henrik Laursen

Fra : Søren Blom

Dato : 20-08-08 21:40

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev

> Du ved åbenbart ikke hvem Åge er.
> Hvis du vidste det ville du også have givet ham et dumt svar.

Hvorfor give Åge et dumt svar, bare fordi han har interesser der lægger
langt fra dine?

og jo jeg ved godt hvem Åge er.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Holst

Dato : 20-08-08 21:57

Søren Blom wrote:

> Hvorfor give Åge et dumt svar, bare fordi han har interesser der lægger
> langt fra dine?

Claus forklarede det meget godt i går kl. 23:32.