MS Windows
briani 27239
CD-ordbog på harddisk?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-08-08 18:03

Jeg har en Gyldendals Fremmedordbog som kræver at cd'en skal sidde i
cd-rom-drevet for at ordbogen kan køre. Da jeg ikke gider at skulle sætte
ordbogen i cd-rom-drevet, får jeg sjældent brugt ordbogen. Jeg har forsøgt
med at kopiere ordbogen over på harddisken, men der kommer så en fejlmelding
om at cd'en skal sætten i pc'en.

Findes der en måde at "snyde" på, så man kan køre den slags ordbøger direkte
fra harddisken eller fra en usb-disk, som man så kan ha' konstant siddende i
usb-pci-kortets femte udgang inde i pc'en?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-08 18:49

> [...]
> fra harddisken eller fra en usb-disk, som man så kan ha' konstant siddende
> i usb-pci-kortets femte udgang inde i pc'en?

Der findes programmel som kan lave virtuelle drev, hvorpå man kan anbringe
CD/DVD og køre dem udenom CD-drevet.
Jeg har i sin tid brugt http://www.alcohol-soft.com/. Der er 15 dages
prøvetid.

Mvh Sven

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-08 22:42

Claus E Beyer skrev bl.a. følgende:

> [...]
> har forsøgt med at kopiere ordbogen over på harddisken, men der
> kommer så en fejlmelding om at cd'en skal sætten i pc'en.

Ja, du kan *måske* bruge SUBST kommandoen. Den linker en given sti til et
drevbogstav. Opret en mappe i roden og læg hele cd indholdet over i denne
mappe præcis som det ligger på cd'en. Subst så denne sti til et drev:

subst k: c:\din sti hvor k er det drevbogstav du vil angive. Det skal
gøres i en dosbox eller under Kør.

Prøv så at installere orbogen herfra. Virker det ikke, så ændrer du dit
cdrom drev til x: og indstallerer orbogen normalt. Så omdøber du dit
cdromdrev til det normale og så lægger du hele cd'en over i en rodmappe som
du subster til x:

Hvis det heller ikke virker, så skal du have et rigtigt virtuelt drev. Men
SUBST virker i langt de fleste tilfælde.

Claus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-08-08 23:38

"Claus E Beyer" <> skrev i meddelelsen

> [...]
> direkte fra harddisken eller fra en usb-disk, som man så kan ha' konstant
> siddende i usb-pci-kortets femte udgang inde i pc'en?

Har du prøvet at kopiere cdrommen over på harddsiken og køre installationen
fra
mappen og ikke fra cdrommen. Sådan gør jeg med Politikens Nudansk Ordsbog.

mvh
Henning

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-08-08 09:57

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev

> Har du prøvet at kopiere cdrommen over på harddsiken og køre
> installationen fra
> mappen og ikke fra cdrommen. Sådan gør jeg med Politikens Nudansk Ordsbog.

Politikens Nudansk Ordbog installeres bare én gang for alle. CD'en behøver
slet ikke at sidde i, uanset om man installerer direkte fra CD-rom-drevet.
(Min udgave er fra 2005).

Når man ser bort fra spil, så gider jeg ikke programmer der kræver at CD'en
sidder i for at kunne køre af de grunde som trådstarteren nævner.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-08-08 12:26

Henning Præstegaard skrev bl.a. følgende:

> mappen og ikke fra cdrommen. Sådan gør jeg med Politikens Nudansk
> Ordsbog.

Gyldendal er ret anderledes. Men jeg har selv købt Gyldendals DVD leksikon,
og det tillader en totalinstallation på hd uden at man skal bruge skiven.

Claus

Fra : Rado

Dato : 18-08-08 09:43

On Sun, 17 Aug 2008 19:03:21 +0200, "Claus E Beyer"
<ceb.news@gmail.com> wrote:

>Jeg har en Gyldendals Fremmedordbog som kræver at cd'en skal sidde i
>cd-rom-drevet for at ordbogen kan køre.

Det gør min ikke - den kræver blot at CDen sættes i en gang om
måneden.

Er det en ældre udgave? Min er seneste udgave tror jeg nok (købt
sidste år).

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 19-08-08 16:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måneden.
>
> Er det en ældre udgave? Min er seneste udgave tror jeg nok (købt

Brænd en image-fil og brug Daemon Tools eller "MagicIso" som virtuel drev.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-08-08 20:09

"Kurt Pedersen" <ktp.ktpttt@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Brænd en image-fil og brug Daemon Tools eller "MagicIso" som virtuel
> drev.

Tak!

Prøvede »Daemon Tools«, men så gik pc'en i blå skærm. Efter genstart var det
som om at der var fundet ny hardware: noget med en bios-opdatering. - Det
turde jeg ikke at køre videre med, og lavede så genoprettelse af pc'en til
før installationen af »Daemon Tools«.

Claus

Fra : jesus4all@gmail.com

Dato : 10-10-08 13:32

On Aug 20, 3:09 pm, "Claus E Beyer" <ceb.n...@gmail.com> wrote:

> [...]
> turde jeg ikke at køre videre med, og lavede så genoprettelse af pc'en til

hyMy name is Beniamin. I would like to know if "Politikens Nudansk
ordboG has udtale tools? if it has how to install them?.Thank you

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-10-08 00:18

Claus E Beyer skrev:
> [...]
> fra harddisken eller fra en usb-disk, som man så kan ha' konstant siddende i
> usb-pci-kortets femte udgang inde i pc'en?

Min "Det levende Danmarkskort" har det tilsvarende. Der virkede det at
kopiere cd til mappe på c-drev og så at install. fra mappen til mappen.

http://olelarsen.eu/84/index.html