MS Windows
briani 27239
(Vista) start-programmer åbner 2 gange
Fra : MooreHojer

Dato : 13-08-08 11:23

Hej NG

Når jeg starter min Vista op så bliver alle programmerne 'Start'-mappen
åbnet 2 gange.
Jeg har søgt på google hvor op til flere foreslår at det er fordi filerne
ligger i 'Alle brugere' men det ser ikke ud til at være tilfældet.

Hvis jeg højreklikker på 'Start' i programlisten og vælger 'Åbn' får jeg
mappen:
C:\Users\simon.højer\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start
Menu\Programs\Startup
og den indeholder de ønskede programmer.

Hvis jeg i stedet vælger 'Åben mappen Alle brugere' får jeg mappen:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
og den er tom.

Jeg har prøvet at flytte filerne over i den tomme mappen, men så åbner ingen
af programmerne.

Er der nogen der har et løsningsforslag?

--
MooreHojer

Fra : Ole C

Dato : 13-08-08 15:38

MooreHojer skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg har søgt på google hvor op til flere foreslår at det er fordi
> filerne ligger i 'Alle brugere' men det ser ikke ud til at være

Der kunne være tale om at programmerne også er sat til at åbne via
Registry.....
Prøv at trække ikonerne fra startmappen ud på Skrivebordet og se om
programmerne alligevel åbner ved genstart.
Hvis ikke, så prøv at lave nogle nye genveje til startmappen
Du kan også prøve at kigge i MSconfig for at se om der er flere udgaver af
programmerne under fanebladet "Start".
Skriv "msconfig" (uden anførselstegnene) i Start>Kør.

--
vh
Ole C

Fra : MooreHojer

Dato : 13-08-08 15:46

> Du kan også prøve at kigge i MSconfig for at se om der er flere udgaver af
> programmerne under fanebladet "Start".
> Skriv "msconfig" (uden anførselstegnene) i Start>Kør.

Kanon, der var den

--
MooreHojer

Fra : Ole C