MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win Vista værktøjsliste ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-08 17:11

Hej

Jeg er netop overgået fra win XP Pro til win Vista Home Premium.
I den forbindelse savner jeg (meget) værktøjerne "flyt" og "kopier", som man
i XP selv kan til vælge på værktøjslinien.
Er der nogen der kan fortælle mig, om man kan få dem frem i Vista ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole C

Dato : 12-08-08 18:56

Per Beer Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> som man i XP selv kan til vælge på værktøjslinien.
> Er der nogen der kan fortælle mig, om man kan få dem frem i Vista ?

I Stifinder mener du?
Jeg tror ikke det (umiddelbart) lader sig gøre.

Jeg har netop i dag hentet "FreeCommander", fordi jeg også synes at Vistas
udgave af Stifinder er temmelig sølle.
http://www.freecommander.com/
Nu vil "nogle" vil nok hurtigt reagere og anbefale dig Total Commander - men
den koster penge......

--
vh
Ole C

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-08 20:20

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> I Stifinder mener du?

Ja.
Jeg mener som en "knap" til at klikke på, når man har markeret filer/mapper
der skal kopieres/flyttes.
På XP kan man selv få de 2 ikoner (kopier/flyt) frem på værktøjslinien, i
Vista skal man ind og finde det i en menu

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-08-08 19:08

Brug CTRL-C (kopier) eller CTRL-X (flyt) og CTRL-V (indsæt) i stedet.
Meget hurtigere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-08-08 05:56

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev

> fordi jeg også synes at Vistas udgave af Stifinder er temmelig sølle.

Sammenlignet med TotalCommander (og sikkert også FreeCommander?) har den nu
altid været sølle.
Jeg har selv holdt mig til TotalCMD siden 2001, hvor jeg stadig havde
Windows 98.

> Nu vil "nogle" vil nok hurtigt reagere og anbefale dig Total Commander -
> men den koster penge......

Både og.
Den kan downloades gratis, men det ses helst at man betaler et par hundrede
kroner for den.

Fra : Ole C

Dato : 13-08-08 15:41

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> Sammenlignet med TotalCommander (og sikkert også FreeCommander?) har
> den nu altid været sølle.

Jae, - men den er ligegodt blevet endnu mere sølle....

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 12-08-08 20:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> man i XP selv kan til vælge på værktøjslinien.
> Er der nogen der kan fortælle mig, om man kan få dem frem i Vista ?

ikke det du søger, men måske du kan bruge dette tip, hvor man så kan vælge
kopier til og flyt til i højrekliksmenuen
http://www.pcworld.dk/modules/wfdownloads/singlefile.php?cid=81&lid=1636

Mvh Edmund

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-08-08 20:42

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> ikke det du søger, men måske du kan bruge dette tip, hvor man så kan vælge
> kopier til og flyt til i højrekliksmenuen
> http://www.pcworld.dk/modules/wfdownloads/singlefile.php?cid=81&lid=1636

Ikke så tosset endda
Takker for tipset, det bli'r testet nu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 11:02

> "Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke så tosset endda
> Takker for tipset, det bli'r testet nu.

Hvorfor ikke bare bruge tastaturgenvejene istedet?

Ctrl + c er "Kopier"
Ctrl + x er "Klip"
Ctrl + v er "Sæt ind"
Ctrl + a er "Markér alt"
Ctrl + z er "Fortryd"

De er goe at kunne! Meget hurtigere end værktøjslinier og højrekliksmenuer.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-08 12:50

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor ikke bare bruge tastaturgenvejene istedet?
>
> Ctrl + c er "Kopier"
> Ctrl + x er "Klip"
> Ctrl + v er "Sæt ind"
> Ctrl + a er "Markér alt"
> Ctrl + z er "Fortryd"
>
> De er goe at kunne! Meget hurtigere end værktøjslinier og
> højrekliksmenuer.

Jamen dem kan jeg skam også, men de kræver jo to frie hænder på én gang,
hvilket jeg sjældent har.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-08 15:16

Ja, hvis du kun har en finger på hånden vil det kræve to hænder ellers
gør det ikke. Alle de nævnte taster sidder så tæt sammen at man uden
besvær rammer dem med to fingre fra samme hånd.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Fri, 15 Aug 2008 13:50:24 +0200, "Per Beer Hansen"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-08 17:07

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Ja, hvis du kun har en finger på hånden vil det kræve to hænder ellers
> gør det ikke. Alle de nævnte taster sidder så tæt sammen at man uden
> besvær rammer dem med to fingre fra samme hånd.

Jeg tror mest det er en vanesag, hvis jeg sidder med musen i hånden, så er
det (for mig) nemmest at bruge den, så længe man ikke skal ind i alt for
mange menuer

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport