MS Windows
briani 27239
Tom boot.ini fil ?
Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-08 08:40

Min PC virker fint, men har længe undret mig over at når det starter op,
skriver den noget med ugyldig boot.ini men fortsætter alligvel og alt
virker.
Nå opdagede jeg så at boot.ini i roden af C-drevet er tom!! Er det normalt?

Hvorfor det? Kan jeg bare finde en standard tekst at kopiere ind, eller
risikerer jeg så at lortet slet ikke vil starte op?

Fra : Dr.Xerox

Dato : 12-08-08 09:06

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse news:48a13e6b$0$48316$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hvorfor det? Kan jeg bare finde en standard tekst at kopiere ind, eller risikerer jeg så at lortet slet ikke vil starte op?

Du kan prøve, det skulle der ikke ske noget ved.

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Poul

Fra : Max

Dato : 12-08-08 09:16

Hej

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Eller denne her hvis det er W2K

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect

--
Mvh Max

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-08 10:28

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
> Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Ok det kigger jeg lige på, men hvordan kan den starte uden?

Ja det er XP

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-08-08 16:47

Thomas H. wrote:

> "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> Ok det kigger jeg lige på, men hvordan kan den starte uden?

Der ligger en reserve-version af den i master boot record på disken.

> Ja det er XP

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-08 16:51

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der ligger en reserve-version af den i master boot record på disken.

Skide smart, Bill Gates er sgu ikke dum

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-08-08 16:48

Thomas H. wrote:

> "Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i en meddelelse

> Ok det kigger jeg lige på, men hvordan kan den starte uden?

Der ligger en reserve i master boot record på disken.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : dennis

Dato : 12-08-08 16:52

Peter Larsen wrote:

> Der ligger en reserve i master boot record på disken.

Det ligger indkodet i ntldr, at hvis boot.ini mangler, så prøver den at
finde windows på den første partition på harddisken.

Fra : Thomas H.

Dato : 12-08-08 17:21

"dennis" <dennis@na> skrev i en meddelelse

> Det ligger indkodet i ntldr, at hvis boot.ini mangler, så prøver den at
> finde windows på den første partition på harddisken.

Ok, så det er først hvis Windows ligger et andet sted at man er på skideren
uden boot.ini ?

Fra : dennis

Dato : 12-08-08 19:20

Thomas H. wrote:

> Ok, så det er først hvis Windows ligger et andet sted at man er på skideren
> uden boot.ini ?

Ja. Og nej. Hvis du starter genoprettelseskonsollen op, kan får du
adgang til bootcfg kommandoen, som kan bruges til at lave en ny.