MS Windows
briani 27239
Hvordan lukker jeg min ny computer med Vis~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-08-08 16:58

Måske er dette månedens/årets dummeste spørgsmål:

Jeg har været nødt til at købe en ny pc, da den
forrige udåndede efter 2 år og én uge. Godt "timet"
garantiperiode. Det blev så til en HP 6424, som
desværre er med Vista.

Jeg kan finde ud af at lægge den til at "sove",
men hvordan lukker man den "pænt"?

--
Herluf :·)

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 09-08-08 17:22

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> garantiperiode. Det blev så til en HP 6424, som
> desværre er med Vista.
>
> Jeg kan finde ud af at lægge den til at "sove",

I startknappen, hvor der er en "sluk" knap, en hængelås og en pil til højre.
Pilen åbner en lille menu, hvorfra du kan lukke computeren. Du kan også, kan
dog ikke huske hvor, konfigurere denne "sluk" knap til at slukke computeren
i stedet for at sætte den i sleep-mode...

/Finn

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 09-08-08 17:31

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> også, kan dog ikke huske hvor, konfigurere denne "sluk" knap til at slukke
> computeren i stedet for at sætte den i sleep-mode...

Fandt det lige...

I kontrolpanelet, under Hardware og lyd, finder du strømindstillinger... Her
kan du konfigurere tænd/sluk knappen efter eget ønske

/Finn

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-08-08 18:04

"Finn Stampe Mikkelsen" skrev:

> Fandt det lige...
> I kontrolpanelet, under Hardware og lyd, finder du strømindstillinger...
> Her kan du konfigurere tænd/sluk
> knappen efter eget ønske

Mange tak for svarene.

--
Herluf :·)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-08-08 20:47

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in

> Mange tak for svarene.

Du skal muligvis først ind i BIOS og indstille - under strømstyring
der - tænd/sluk knappen der.

I nogen BIOS vil den sende computeren i dvale når der trykkes i under
3 sekunder - det indstiller du så videre under Windows strømstyring
til, at den i stedet for lukker Windows pænt ned.

Trykker du tænd/sluk længere end de 3 sekunder med den BIOS
indstilling lukkes der for strømmen.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : j.valentin

Dato : 11-08-08 07:04

> Jeg kan finde ud af at lægge den til at "sove",
> men hvordan lukker man den "pænt"?

Alt + F4