MS Windows
briani 27239
Papirkurv funker ikke
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-08 14:09

Det er ikke alting som ryger i parkurven. Det er da mystisk. Havde Windows
98 intil 1. august. Nu har Jeg Vista.

I Windows 98 røg alting i papirkurven når jeg fjernede noget.

Kan man ikke få Vista - papirkurven til det. Den er konstant tom. Dokumenter
og foretrukne sider som man sletter, de ryger ikke i papirkurven.

Kan ikke finde ud af hvor man indstiller den

Er der en der kan fortælle mig det?

Fra : Ole C

Dato : 09-08-08 14:24

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> [...]
> Dokumenter og foretrukne sider som man sletter, de ryger ikke i
> papirkurven.
> Kan ikke finde ud af hvor man indstiller den

Højreklik på Papirkurv-ikonet på Skrivebordet - vælg Egenskaber - og se
efter at der ikke er markering ud for ""Flyt ikke filer til parpirkurven
etc...."

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-08 16:39

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Højreklik på Papirkurv-ikonet på Skrivebordet - vælg Egenskaber - og se
> efter at der ikke er markering ud for ""Flyt ikke filer til parpirkurven
> etc...."

> Ole C
--------------------

Hej Ole

Under egenskaber står der sån set bare hvor papirkurven er placeret. Ikke
noget om at tingene ikke skal ryge derned.

Hilsen Åge

PS: Det er når jeg sletter nogle foretrukne sider. De plejede altid at ryge
i påapirkurven i windows 98

Fra : Ole C

Dato : 09-08-08 18:33

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> Under egenskaber står der sån set bare hvor papirkurven er placeret.
> Ikke noget om at tingene ikke skal ryge derned.

Hm - mærkværdigt.
Nogle gange reparerer Windows selv sine unoder ved en genstart - har du
prøvet det?
Ellers prøv at højreklikke på skrivbordet - vælg "Personlige indstillinger"
og derefter "Skift skrivebordsikoner" i venstre side af det vindue der
kommer frem.
Der bør være en markering ud for Papirkurv øverst i billedet. Hvis der ikke
er, så sæt fluebenet - og tryk på Anvend nederst.
Hvis fluebenet er der, så prøv at fjerne det - tryk på Anvend - sæt
fluebenet igen - og tryk igen på Anvend

> PS: Det er når jeg sletter nogle foretrukne sider. De plejede altid
> at ryge i påapirkurven i windows 98

Det bør de også gøre i Vista......

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-08 20:00

> Det bør de også gøre i Vista......
>
> --
> vh
> Ole C

______

Jeg prøvede din beskrivelse. Det hjalp intet. Der stod også gendan
standarder. Den prøvede jeg at trykke på da jeg havde fjernet fludebenet. Så
skulle man tro at fluebenet røh tilbage, men det gjorde det ikke. Der sker
sån set intet når man trykker gendan standarder. Heller ikke hvis man har
lavet andre markeringer.

Der er vist noget med en systemgenopretning tilbage til fabriksindstilling.
Det er nok det eneste der duer. Det er jo nret nemt når man ingen ting har
installeret udover hvad der skal bruges til internet.

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 09-08-08 22:52

> [...]

> gjorde det ikke. Der sker sån set intet når man trykker gendan
> standarder. Heller ikke hvis man har lavet andre markeringer.

Ærgerligt - og jeg har desværre ikke bedre idéer

> [...]
> fabriksindstilling. Det er nok det eneste der duer. Det er jo nret
> nemt når man ingen ting har installeret udover hvad der skal bruges

Ja, så er det nok både det hurtigste og nemmeste

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-08 00:01

> Ja, så er det nok både det hurtigste og nemmeste
>
> --
> vh
> Ole C

Mwn det hjalp ikke. det må være en fejl i Vista. måské det er i orden i
service pack 1

Fra : _

Dato : 10-08-08 00:56

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Mwn det hjalp ikke. det må være en fejl i Vista. måské det er i orden i
> service pack 1

Det er sjovt, at du ud af adskillige millioner kopier har fået en med fejl.
For brugerfejl kan der vel næppe være tale om?

Fra : Ole C

Dato : 10-08-08 08:15

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> Mwn det hjalp ikke.

Det lyder meget underligt.....

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-08 18:58

> Det lyder meget underligt.....
>

> --
> vh
> Ole C

Ja, men der er noget der lyder endnu mere mærkeligt. Jeg prøvede at gå ind
følgende sted:

Klik papirkurv - Klik orgniser - Klik egenskaber

Herefter kan man se at der er markeret at papirkurven ligger på
recovery-harddisken og der er markering ved brugerdefineret og at man vil
have bekræftelse ved sletning.

Det vet virker godt nok ved sletning af programmer og dokumenter og mapper.
Ved sletning får jeg et spørgsmål om jeg virkelig ønsker at fjerne filen
permanet. jeg svare JA og den ryger i papirkurven.og kan tilbageføres.

Det er altså kun når jeg fjerner hjemmesider fra "Foretrukne". De ryger af
H. til lige med det samme. Selv om alt på computeren virker til at være
perfekt i orden. Som sagt kunne det da lade sig gøre i Windows 98.

Det er da dybt ulogisk. Hmmmmmm......

Er der et andet sted man kan spørge. Hvor der måske er mega-super eksperter?

Hilsen Åge

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-08-08 20:56

"Åge Halldorsson" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
> Det er da dybt ulogisk. Hmmmmmm......
>
> Er der et andet sted man kan spørge. Hvor der måske er mega-super

Blev nysgerrig og skulle lige teste. I min Vista home Premium bliver links i
foretrukne heller ikke smidt i papirkurven, men slettet direkte.

Men, hvis du nu læser de popop meddelser der kommer, står der, både når du
bruger deleteknappen på tastaturet eller sletter via arranger Favoritter:
Vil du slette den fil permanent.
Altså væk for evigt.

mvh
Henning

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 13:37

Henning Præstegaard skrev blandt andet:

> Blev nysgerrig og skulle lige teste. I min Vista home Premium bliver
> links i foretrukne heller ikke smidt i papirkurven, men slettet
> direkte.

Det sker til gengæld ikke i min Home Premium - men det skyldes måske at jeg
har flyttet mappen "Favoritter" til et andet drev....?

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-08 17:09

> Det sker til gengæld ikke i min Home Premium - men det skyldes måske at
> jeg har flyttet mappen "Favoritter" til et andet drev....?

> vh
> Ole C

Jeg prøvede også at markere papirkurvens placering til den almindelige
harddisk. Den står jo placeret til at være i
recovery harddisken. Men når jeg så trykker "anvend" så er den sådan set
fløjtende ligeglad med hvad jeg har
bedt den om. Hvis jeg åbner papirkurvens egenskaber igen, ja så er den
markeret i recovery harddisken igen. Åndsvage
computer, som ellers erm super ¨på alle andre områder, men det er altså en
træls lille ting med den papirkurv.
Jeg har lige installeret service pack 2 og det er da fantastisk at man ikke
har rettet denne lille fejl mi denne opdatering.
Den brugte da ellers lang tid nok på at installere den. Det må da også
irritere andre med den skraldespand.
Gider du at beskrive meget præcist hvad du har gjort?

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 17:40

> [...]

> harddisk. Den står jo placeret til at være i
> recovery harddisken. Men når jeg så trykker "anvend" så er den sådan

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår hvad du skriver.....
Hvor mange drev er der på din maskine?
Det er helt normalt at der på alle drev er en mappe der hedder "Recycler" -
altså en "Papirkurv".

> Hvis jeg åbner papirkurvens egenskaber igen, ja så er den
> markeret i recovery harddisken igen.

Alle drev bør vises i det vindue - og det øverste er markeret.
Er der ikke flere drev i den rude?

> Jeg har lige installeret service pack 2 og det er da fantastisk at
> man ikke har rettet denne lille fejl mi denne opdatering.

Mener du hvad du skriver?
Servicepack 2 er endnu ikke kommet til Vista

?

> Det må da også
> irritere andre med den skraldespand.
> Gider du at beskrive meget præcist hvad du har gjort?

Spørger du om hvordan jeg flyttede mappen Favoritter?
Den "trak" jeg bare med venstre musetast i Stifinder til det drev hvor jeg
ville have den.

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-08 17:03

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen
> [...]

> bruger deleteknappen på tastaturet eller sletter via arranger Favoritter:

SV: Jo, men det er jo bare standard. Det blev du også altid spurgt om i
Windows 98, men de blev altid smidt i papirkurven alligevel

> Altså væk for evigt.

SV: Nixen bixen, ikke væk for evigt. Du har altid to chancer. Det har du når
du sletter mapper og dukumenter. På trods af spørgsmålet
om du ønsker at slette permanent, så plejer det altid at blive smit i
papirkurven alligevel, også i Vista og altid i Windows 98.
Men da vi nu har defineret problemet, mon så ikke der er en som kan
fortælle hvordan man får de foretrukne sider til at blive
smidt i papirkurven, så man har to chancer. Det kan man vel programmere den
til, mon ikke ???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-08-08 16:02

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> SV: Jo, men det er jo ------ og en hel masse andet jeg skrev

Hovsa. jeg tjekkede lige hvad min windows 98 maskine gjorde. Og det var ikke
korrekt hvad jeg skrev før.

IHvis man vil slette en fil i Windows 98 får man spørgsmålet "Ønsker du at
flytte filen til papirkurven?". Det er først efter at man vil slette den fra
pairkurven, at man får spørgsmålet om man ønsker at slette den permanent.

Det der er noget bøv-værk er at Windows Vista ikke tilbyder at man kan smide
"foretrukne sider" i parprikurven, et tilbud man fik i Windows 98.

Men jeg har lige talt med Microsoft Hotline. De fortalte man at tilbuddet om
at få foretrukne sider smidt i papirkurven ikke eksisterer i Windows Vista.
Man har simpelthen afskaffet tilbuddet, men det gælder stadig andre filer,
så som mapper, dokumenter og så videre. Men altså ikke foretrukne sider.

Jeg spurgte hvorfor søren man ikke giver tilbuddet når man får tilbuddet med
alle andre filer. Det kunne han ikke svare på.

Jeg surgte om man kunne ændre noget i programmet så den ville gøre det. Det
var ikke m,uligt, sagde man. Man må bare vænne sig til de.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-08-08 17:50

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> skrev :

>Jeg spurgte hvorfor søren man ikke giver tilbuddet når man får tilbuddet med
>alle andre filer. Det kunne han ikke svare på.

Kan man heller ikke trække dem over i papirkurven?
--
Kerim

Fra : Ole C

Dato : 12-08-08 18:38

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> IHvis man vil slette en fil i Windows 98 får man spørgsmålet "Ønsker
> du at flytte filen til papirkurven?".

Og sådan gør min Vista Home Premium også.

> Det er først efter at man vil
> slette den fra pairkurven, at man får spørgsmålet om man ønsker at
> slette den permanent.

Nøjagtigt som min Vista gør.....

> [...]
> Men jeg har lige talt med Microsoft Hotline. De fortalte man at
> tilbuddet om at få foretrukne sider smidt i papirkurven ikke

Hvilket altså ikke er rigtigt.....

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-08 16:39

> Hvilket altså ikke er rigtigt.....
>
> --
> vh
> Ole C

__________

øhhhhh.. er det hemmeligt hvordan man får slettede "foretrukne sider" til at
ryge i papirkurven da?

Hmmmmmmm???

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 14-08-08 18:09

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> øhhhhh.. er det hemmeligt hvordan man får slettede "foretrukne sider"
> til at ryge i papirkurven da?

Nej da - og jeg har jo også tidligere i tråden fortalt, at det måske
skyldes, at jeg har flyttet mappen Favoritter til mit D-drev.
Jeg har i hvert fald intet andet foretaget mig.

Men siden du skrev, at det ifølge Microsoft ikke lader sig gøre, har jeg
testet det flere gange - og her er nøjagtig hvordan jeg sletter:
Jeg bruger aldrig panelet i venstre side af IE med Favoritter, men altid
listen der kommer frem når jeg trykker på Favoritter i værktøjslinien
øverst. Jeg højreklikker på det link i listen jeg vil slette - bliver på
helt normal vis spurgt om jeg vil lægge filen i Papirkurven - siger ja - og
så ligger den i Papirkurven

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-08-08 18:35

>Jeg højreklikker på det link i listen jeg vil slette - bliver på helt
>normal vis spurgt om jeg vil lægge filen i Papirkurven - siger ja - og så
>ligger den i Papirkurven

> vh Ole C

Hej igen
Det prøver jeg lige at gøre. Jeg højreklikker på det link i listen jeg vil
slette - bliver på
øhhh... helt normal vis spurgt om jeg vil slette filen permanent - siger
ja - og
swå bliver den smidt ad H. til. Jeg har Home Premium. jeg ved ikke hvad du
har. Jeg
ved nu heller ikke hvorfor jeg ikke på nogen måde får tilbuddet om at smide
i skraldespanden.
Men vi må konstatere at sån er det bare.

Fra : Ole C

Dato : 14-08-08 20:17

> [...]

> Jeg højreklikker på det link i listen
> jeg vil slette - bliver på
> øhhh... helt normal vis spurgt om jeg vil slette filen permanent -

Ja, du har netop sagt ja til at slette filen permanent.

Jeg har Home Premium. jeg ved ikke
> hvad du har.

Jeg har også Home Premium....

> Jeg
> ved nu heller ikke hvorfor jeg ikke på nogen måde får tilbuddet om at
> smide i skraldespanden.
> Men vi må konstatere at sån er det bare.

..... men jeg har flytttet mappen Favoritter til D-drevet.

--
vh
Ole C