MS Windows
briani 27239
Gadgets forsvandt - Norton
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-08-08 14:03

Skulle lige lege lidt med gadgets. Så at vista-galleriet indeholdt gadgets
fra Microsoft + en enkelt fra Symantec. Der var en linie fra både med
Gadgets fra både Microsoft og Symantec i galleriet. Klikkede man på
Symentec-linien var der en enkelt gadgets fra Norton. Den smed jeg på
sidepanelet. Men jeg ville prøve at fjerne den og installere den igen, for
at se hvordan det funkede.
Men HOVSA. Da jeg klikkede fjern, ja så røg den ikke bare væk fra
sidepanelet, men den fløj helt ud af computeren. Prøvede at google om den,
men jeg kan ikke finde nogen Symentec-gadgets, ikke engang fra Symantec
selv.
Ikke fordi det betyder noget særligt, men hvor henter man den igen?

Er der en der ved det?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-08-08 00:18

Fra Galleriet klik på "Get more Gadgets online" Vælg "Safety and
Security".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 10-08-08 08:24

Jens Peter Karlsen skrev blandt andet:

> Fra Galleriet klik på "Get more Gadgets online" Vælg "Safety and
> Security".

Jeg tror din opskrift forudsætter en engelsksproget udgave af Vista, for jeg
kan heller ikke finde den - og jeg har en dansk Home Premium.
Hvordan Åge så i første omgang fandt den, ved jeg ikke......

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-08-08 18:22

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg kan heller ikke finde den - og jeg har en dansk Home Premium.
> Hvordan Åge så i første omgang fandt den, ved jeg ikke......

________________________

Jeg fandt den sån set bare i galleriet, som der omtales. Der var en linie
som hed gadgets fra Symantic. Den er dog kommet tilbage efter jeg har
geninstalleret maskinen. Men hvis
man fjerner den, så ryger den godt nok væk og kan ikke findes på maskinen
eller på internet, ejheller på Symantics hjemmeside. Jeg tror at den på en
eller anden måde ligger i
"Nortons sikkerhedsprogram-installation". Jeg kunne dog heller ikke finde
den der. Men skidt nu også med det. Alt funker. Window Vista er en gave til
menneskeheden. Man
kan altid komme tilbage til fabriksindstillingen, via systemgenopretning
eller via 2 stk. dvd-er.

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 13:47

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> [...]
> tror at den på en eller anden måde ligger i
> "Nortons sikkerhedsprogram-installation".

Det lyder tænkeligt. Jeg kan som skrevet ikke se den gadget.

> Window Vista er
> en gave til menneskeheden.

Åh, det er måske i lige overkanten men jeg er nu også ved at vænne mig
til det.....

> Man
> kan altid komme tilbage til fabriksindstillingen, via
> systemgenopretning eller via 2 stk. dvd-er.

Vista har ligesom XP en funktion til "Systemgendannelse", men udover det,
har producenten sandsynligvis installeret noget
systemgenopretnings-software, der kan bringe maskinen tilbage til den
tilstand den var i, da du købte den.
Men det er jo ikke Microsofts/Vistas fortjeneste....

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-08 17:22

> [...]
> tilstand den var i, da du købte den.
> Men det er jo ikke Microsofts/Vistas fortjeneste....

SV: Nej, det er rigtigt. Men det burde det egentlig haqve været., fore det
er da utroligt at microsoft skal hjælpes på den måde. Det er da rigtigt godt
med microsofts gendannelsespunkter. Det virker fint. Meeeeen altså Microsoft
burde nu også have kunnet fionde ud at at lave en komplet tilbageføring via
en recovery harddisk.
Men det er HP som har den der funktion som hedder "System-genopretning",
hvor alt bliver som da du købte maskinen. Du har endda to muligheder med HPs
systemgenopretning. Hvis du har lavet så meget "ged" i det eller der er gået
så meget koks eller virus i det, at det er umuligt for dig at komme ind i
recovery-manegeren, ja så smasker du en HP-systemgenopretnings-cd i
dvd-drevet. Så genopretter du via den indgang. Godt HP kan hjælpe. Mon ikke
de kunne opkøbe Microsoft, så kommer der dygtigere folk til. De ville
sikkert heller aldrig have sendt en utæt skraldespand på markedet.

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 17:44

> [...]

> Meeeeen altså Microsoft burde nu også have kunnet fionde ud at at
> lave en komplet tilbageføring via en recovery harddisk.

Du kan vel ikke for alvor mene, at Microsoft skal indbygge en funktion, der
fører maskinen tilbage til den tilstand, som lige netop HP mener den skal
være i, når man køber en af deres maskiner.....
Det kunne da blive noget af et gedemarked, med alle de producenter der
findes.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-08-08 15:22

Skift fra
http://vista.gallery.microsoft.com/vista/SideBar.aspx?mkt=da-dk
til
http://vista.gallery.microsoft.com/vista/SideBar.aspx?mkt=en-us

Så kan du se alle engelske Gadgets.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 16:51

Jens Peter Karlsen skrev blandt andet:

> [...]

Der er de jo

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-08 17:37

> Der er de jo
>
> --
> vh
> Ole C

Det er ikke den. Det gadget jeg har viser en gul cirkel hvorover der står
Norton. Efter geninstallering af Vista Home Premium er den at finde på
følgende måde:

Kontrolpanel
Føj gadgets til sidepanel

Tryk på pilen i "søg alle gadgets".

Så kommer der fire linier hvor der står:

1: Gadgets
2: Gadgets, der er installeret for nyligt
3: Microsoft Corporation
4 Symantec Corporation

Når du klikker "Symantec Corporation" ligger den der, som den eneste.

Jeg har intet gjort for at den skal ligge den. Jeg har aldrig bedt om at den
skal være der. Det bestyrker min mistanke om at den ligger i selve
mit sikkerhedsprogram, som hedder "Norton Internet Security 2008".

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 17:46

> [...]

> 3: Microsoft Corporation
> 4 Symantec Corporation
>
> Når du klikker "Symantec Corporation" ligger den der, som den eneste.

Ikke på min maskine - og givetvis heller ikke på en masse andre.

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-08-08 18:54

> Ikke på min maskine - og givetvis heller ikke på en masse andre.
>
> --
> vh
> Ole C

sv. Mystisk hvor den kommer fra

Fra : Ole C

Dato : 11-08-08 19:05

Åge Halldorsson skrev blandt andet:

> sv. Mystisk hvor den kommer fra

Ikke mystisk.
Det er HP der synes du skal have noget Norton-halløj på din maskine.

--
vh
Ole C

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-09-08 18:08

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan Åge så i første omgang fandt den, ved jeg ikke......
>
> --
> vh
> Ole C

____

Hej Ole

Det er godt nok en gammel tråd, men da du heller ikke kunne forstå hvor den
kom fra, så eynes jeg lige jeg vil fortælle dig hvorn man finder den.
Det har jeg fundet ud af ved et tilfælde.

Den ligger, som jeg havde en formodning om, nemlig i Nortons internet
security.

Man finder den på følgende måde.

Klik Norton internet security
Klik indstillinger (i nederste venstree hjørne)
Klik Norton protection center
Marker Vis Norton-sikkerhedsstatus i Windows sidepanel

Sådan!

Men det var en meget mystisk ting, at den overhopvedet ikke var lagt ud af
en eller anden, eet eneste sted på det store internet. Det var utroligt.

Hilsen Åge

Fra : Ole C

Dato : 14-09-08 21:19

> [...]

> finder den. Det har jeg fundet ud af ved et tilfælde.
>
> Den ligger, som jeg havde en formodning om, nemlig i Nortons internet

Som jeg - naturligvis - ikke har på min maskine.

> Man finder den på følgende måde.
>
> Klik Norton internet security
> Klik indstillinger (i nederste venstree hjørne)

Som sagt: ikke på min computer.

> Klik Norton protection center
> Marker Vis Norton-sikkerhedsstatus i Windows sidepanel
>
> Sådan!

Forudsat, at man har ladet HP bestemme indholdet på sin computer.....

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 14-09-08 21:29

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Forudsat, at man har ladet HP bestemme indholdet på sin computer.....

For de, der måtte være havnet i dén ulykkelige situation, er der gratis
hjælp at hente her:

"The PC Decrapifier will uninstall many of the common trialware and
annoyances found on many of the PCs from big name OEMs. Below is the current
list of software and items that the PC Decrapifier can detect and remove":

http://majorgeeks.com/PC_De-Crapifier_d5223.html

John :)