MS Windows
briani 27239
hvor bestilles handlinger fordiverse progr~
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 09:49

Jeg har Picasa og ACDSee som jeg anvender "hele" tiden, men hvis jeg vil
åbne en billedfil fra f. eks CDdrevet vises ACDSee ikke som en mulighed
i det vindue der spørger hvilket program jeg vil anvende.

Jeg vil godt have ACDSee til at være med på den liste, så jeg kan sætte
hak i "anvend altid dette program"

Hvordan opnår jeg dette? med velig hilsen Mr. Mox

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 10:42

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> wrote in news:489c086b$0$90272$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg vil godt have ACDSee til at være med på den liste, så jeg kan sætte
> hak i "anvend altid dette program"

Find en fil af den type du ønsker tilknyttet til ACDSee. Højreklik og vælg
egenskaber. Her kan du bestemme hvilket program der som standard benyttes
til at åbne filtypen med.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 11:49

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> egenskaber. Her kan du bestemme hvilket program der som standard benyttes

Mange tak for dit svar. Jeg har nok ikke fået beskrevet mit problem på
en helt rigtig måde, nu skal du høre:

På min bærbare PC virker din anvisning perfekt, tak for den. Men når jeg
gør det samme på min stationære pc, som ogsa er med winXP SP3,ser jeg
slet ikke ACDSee i de muligheder for valg?? Jeg ser kun Picasa2, Paint
og Windows billed og faxfremviser...
ACDSee som jeg lagde på, maskinen i sidste uge, virker fint fra
Skrivebordet, men er altså ikke med på den liste fra Egenskaber-skift osv..

Jeg kan altså i Stifinder klikke på en billedfil og så "view with
ACDSee", men ikke "Åbn med"??????? Forstår du noget af den smøre??

ACDSee er version 3.1 og fra en CDskive (=CDrom ???)der fulgte med min
Printer for nogen år siden. Jeg formaterede min maskine om i sidste
måned og har derfor kørt skiven igen. Er det der der er sket en fejl???
Jeg takker for dit svar og håber du gider finde en løsning en gang mere.
mvh Mr. Mox

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 17:36

> Jeg kan altså i Stifinder klikke på en billedfil og så "view with
> ACDSee", men ikke "Åbn med"??????? Forstår du noget af den smøre??

Hvis du følger min anvisning, højreklik på en fil -> Egenskaber (ikke "åben
med" eller "view with"), så får du en liste over programmer der enten er
eller har været associeret med filtypen. Her kan du så skifte til det
program du ønsker at benytte som standard fremover.

Hvis ACDSee IKKE optræder på den liste, kan du vælge "Gennemse" og finde
stien til ACDSee manuelt. Alternativt ville jeg geninstallere ACDSee.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 11:35

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
>
> Hvis ACDSee IKKE optræder på den liste, kan du vælge "Gennemse" og finde
> stien til ACDSee manuelt. Alternativt ville jeg geninstallere ACDSee.

Jeg forsøgte alt hvad du foreslog, men måtte geninstallere, nu virker det!
Tak Mr. Mox

Fra : Ole C

Dato : 08-08-08 11:36

Mr. Mox skrev blandt andet:

> [...]
> sætte hak i "anvend altid dette program"
>
> Hvordan opnår jeg dette? med velig hilsen Mr. Mox

Der må være et sted i ACDSees indstillinger, hvor du kan vælge hvilke
formater der skal tilknyttes programmet.

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 08-08-08 17:19

On Fri, 08 Aug 2008 10:48:42 +0200, "Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk>
wrote:

> [...]
>hak i "anvend altid dette program"
>
>Hvordan opnår jeg dette? med velig hilsen Mr. Mox

Du højreklikker du på filen, og vælger "Åben med" (hedder det vist i
DK versionen?). Herefter vælger du "Vælg program" og finder Picasa.
Herefter skulle Picasa være på listen under "Åben med" programmer.

Hvis det ellers er det du mener?

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Ole C

Dato : 08-08-08 18:32

Rado skrev blandt andet:

> Du højreklikker du på filen, og vælger "Åben med" (hedder det vist i
> DK versionen?). Herefter vælger du "Vælg program" og finder Picasa.
> Herefter skulle Picasa være på listen under "Åben med" programmer.

Ja, det skal nok hjælpe på problemet med at få ACDSee associeret med
filerne...

--
vh
Ole C