MS Windows
briani 27239
Internet Explorer er holdt op med at funge~
Fra : Hans-Jørgen

Dato : 07-08-08 07:17

Hej.

Det er sket et par gange, at jeg på skærmen har fået den lakonske
meddelelse:
"Internet Explorer er holdt op med at fungere" -- i Windows Vista Home
Premium.
-
Windows kommer efterfølgende med et "løsningforslag", hvoraf der i det
seneste
tilfælde fremgik, at et program skulle opdateres (et program fra et helt
andet softwarehus).
Det råd var sikkert fint, men Internet Explorer kunne jo ikke åbnes.
-
Hvorfor kan det ske?
Hvordan løser man problemet?
(Sidste gang brugte jeg et gendannelsespunkt, men det kostede jo lidt
arbejde efterfølgende)

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 08:51

Hans-Jørgen skrev:

> Det råd var sikkert fint, men Internet Explorer kunne jo ikke åbnes.

Brug Mozilla Firefox.

Selv bruger jeg kun IE når jeg ikke kan andet
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jubii

Dato : 07-08-08 09:09

"Hans-Jørgen" <sindholt@paradis.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.

Og specialgruppen er browsergruppen.

Fra : news.tele.dk

Dato : 07-08-08 12:07

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Hans-Jørgen" <sindholt@paradis.dk> skrev i meddelelsen
> Og specialgruppen er browsergruppen.
Tak for den oplysning.
Trods dette skylder jeg nu nok lige at give et vink om, at problemet i dette
tilfælde er løst.
Et i baggrunden kørende program bragte forstyrrelsen. Det pågældende
programs "autostart"
blev deaktiveret i "msconfig", hvorefter Internet Explorer 7 tilsyneladende
atter så
ud til at virke normalt.
Programmet tilhører en Canon-scanner.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen

Fra : JBJ

Dato : 08-08-08 19:46

"news.tele.dk" <sindholt@paradis.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> programs "autostart"
> blev deaktiveret i "msconfig", hvorefter Internet Explorer 7

Visse HP drivere kan også forårsage dette, andre ting er spyware/virus. Og
så lige at IE bliver korrupt(og så kan man jo argumentere det geniale i at
den er del af windows og ikke sådan lige kan afinstalleres og
geninstalleres).

JBJ