MS Windows
briani 27239
'cd' til genvej?
Fra : saneman

Dato : 06-08-08 23:37

Jeg har en meget lang sti til en mappe 'Debug' som jeg har brug for at 'cd'e
til i cmd. Jeg har prøvet at ligge en genvej til 'Debug' på skrivebordet og
så bare skrive:

cd Debug.lnk

men det giver bare en fejl. Skriver jeg derimod blot 'Debug.lnk' så åbner
den stifinder i den rigtige mappe. Men det har jeg ikke brug for. Jeg har
brug for at stå i denne mappe i cmd. Nogen der kan hjælpe?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-08-08 23:41

On Thu, 7 Aug 2008 00:36:51 +0200, saneman wrote:

> Jeg har en meget lang sti til en mappe 'Debug' som jeg har brug for at 'cd'e
> til i cmd. Jeg har prøvet at ligge en genvej til 'Debug' på skrivebordet og

Lav en .bat-fil ved navn cddebug (og sørg for at den ligger i en
PATH-mappe, tjek ved at skrive path). I filen skriver du "cd
den-lange-fulde-sti-til-debug".

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : saneman

Dato : 06-08-08 23:48

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> What is life, except excuse for death,
> or death, but an escape from life. -Ukendt

Ok nu har jeg lavet en .bat fil der hedder cddebug.bat indeholdende:

cd J:\splines\kode\MyProject\unit_tests\build\core\spline\spline_algo\Debug

men når jeg kører denne batfil fra cmd udskrive den blot ovenstående sti
uden at skifte til den.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 07-08-08 07:42

saneman was thinking very hard :

> [...]
>
> men når jeg kører denne batfil fra cmd udskrive den blot ovenstående sti uden

Hvis stien du vil skifte til ligger på et andet drev, skal du have en
/d parameter med:
cd /d J:\splines.....osv

Husk, at hvis stien skulle indeholde blanke tegn, skal den indkapsles
anførselstegn.

M$ har også et lille værktøj - CmdHerePowertoy - som gør at man ved at
højreklikke på en mappe i stifinder, kan vælge at åbne en
kommandoprompt i den pågældende mappe.

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606