MS Windows
briani 27239
Indexering af eksterne harddiske
Fra : Bjørn Hansen

Dato : 06-08-08 09:41

Hej gruppe

I forbindelse med mit arbejde har jeg en række eksterne harddiske som jeg
dels bruger til backup, og dels bruger til lagring af filer og mapper som
jeg sjældent bruger. Når jeg så rent faktisk får brug for disse filer og
mapper kan det godt være lidt et cirkus at finde den rigtige disk frem (de
står jo ikke tændte når jeg ikke bruger dem).

Derfor tænkte jeg om der var nogen der kender til et program som kunne
indexere disse eksterne harddiske, sådan, at jeg når jeg søger på fil eller
mappe XXXX får et svar der siger at den findes på disk YYYY.

Jeg har søgt lidt på google, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde præcis
hvad jeg leder efter. Som jeg læser de fleste hits, så skal diskene være
tændte konstant (eller er det bare mig?).

Jeg bruger Win XP Pro.

Med venlig hilsen
Bjørn

Fra : Rado

Dato : 06-08-08 14:44

On Wed, 6 Aug 2008 10:40:49 +0200, "Bjørn Hansen"
<bjhansen@sletdette.email.dk> wrote:

> [...]
>indexere disse eksterne harddiske, sådan, at jeg når jeg søger på fil eller
>mappe XXXX får et svar der siger at den findes på disk YYYY.

Bruger selv ADC:

http://www.elcomsoft.com/adc.html

men den er vist ikke blevet opdateret i flere år efterhånden. Den
nuværende version fungerer dog udmærket, selvom den kan crashe af og
til ved indlæsning af databaser, om det er noget lokalt på mit system
eller noget generelt er jeg ikke helt klar over.

En anden mulighed, som jeg testede for nogen tid siden for at se om
den var bedre og mere stabil:

http://www.wincatalog.com/

jeg droppede den dog igen da den ikke umiddelbart forekommer at være
bedre end ADC, og jeg kan også bedre lide ADCs interface.

>Jeg har søgt lidt på google, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde præcis
>hvad jeg leder efter. Som jeg læser de fleste hits, så skal diskene være
>tændte konstant (eller er det bare mig?).

Det er ikke nødvendigt med nogen af programmerne her.

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Rado

Dato : 06-08-08 15:03

On Wed, 06 Aug 2008 15:44:16 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Bruger selv ADC:
>
>http://www.elcomsoft.com/adc.html

Nå den har fået sit eget website ser jeg:

http://www.disk-catalog.com/

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 07:36

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message
> [...]
> præcis hvad jeg leder efter. Som jeg læser de fleste hits, så skal diskene
> være tændte konstant (eller er det bare mig?).

Jeg brugte i sin tid dette program
http://www.no-nonsense-software.com/supercat/ til at holde styr på hvilke
CD'ere, jeg havde anbragt mine filer. Det ser ud til at det også kan klare
store externe harddiske. Det er vist ikke brugbart til Vista, ellers ville
jeg nok se på det igen.

Mvh Sven

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 07-08-08 09:17

"Bjørn Hansen" skrev
> [...]
eller
> mappe XXXX får et svar der siger at den findes på disk YYYY.

http://www.whereisit-soft.com/
Welcome to WhereIsIt
Welcome to WhereIsIt-Soft.com, the home of shareware edition of Where Is It?
cataloging software. WhereIsIt is an application written for Windows
operating systems, and designed to help you maintain and organize a catalog
of your computer media collection, including CD-ROMs, audio CDs, diskettes,
removable drives, hard drives, network drives, DVDs, or any other present or
future storage media Windows can access as a drive.
The primary goal for WhereIsIt is to provide access to the contents of
cataloged disks, even when they are not available on the system, or even not
your own. You can browse their contents, search for items you need, use
imported descriptions and thumbnails, and organize data using categories,
flags etc.

WhereIsIt can be used to handle any kind of data, including downloaded
programs, magazine CD-ROMs, music collections like MP3s or audio CDs,
graphics collections, document backups, etc. WhereIsIt can handle lots of
them, too, a couple hundreds or thousands disks in a catalog is nothing
unusual, yet catalogs remain reasonably small, single-filed and easy to
transfer or send to other users. You can also create more than one catalog,
and at any time open and work with as many catalogs at once as needed.

WhereIsIt is easy to use for both beginners and advanced users. It features
a familiar and well thought-out, Explorer-like user interface, combined with
strong searching and reporting capabilities, multi-language support,
automated description and thumbnails importing through extendable plugins
from more than 70 different sources, and much more.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Rado

Dato : 07-08-08 12:31

On Thu, 7 Aug 2008 10:16:45 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<thorkild_dalsgaard@invalid.com> wrote:

>http://www.whereisit-soft.com/
>Welcome to WhereIsIt

Thumbnails for billeder, det har jeg ledt efter længe. Tid til at
skifte ADC ud tror jeg...

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 08-08-08 06:49

> Derfor tænkte jeg om der var nogen der kender til et program som kunne
> indexere disse eksterne harddiske, sådan, at jeg når jeg søger på fil
> eller mappe XXXX får et svar der siger at den findes på disk YYYY.

Tak for alle besvarelserne, de ser alle rigtig interessante ud. Og til
overkommelige priser endda. Jeg vil gå i gang med at afprøve dem, og mon
ikke der er en af kandidaterne der dúr.

Med venlig hilsen
Bjørn