Opsætning af trådløs router via USB ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 16:14

Har købt et startsæt for at komme trådløst på nettet.
Under installationen beder den mig koble min
trådløse router direkte til PC'en via et LAN-kabel.
Men jeg har intet LAN-kort i PC'en (ældre sag),
og købte start-kittet fordi der var en USB-dongle med
som skulle fungere som LAN-kort...

Hvad gør jeg nu for at komme videre ??
Er der ikke adgang til routerens 'menu' og opsætning
via den trådløse tilslutning ??
Skal det via et kabel som i dette tilfælde
ikke er muligt ?

Mente at når USB-donglen er monteret,
så kan den se routeren ?

Fra : Holst

Dato : 17-09-08 16:16

Niels wrote:

> [...]
> Men jeg har intet LAN-kort i PC'en (ældre sag),
> og købte start-kittet fordi der var en USB-dongle med

Spørger i news:dk.edb.netvaerk.traadloest

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 16:17

Har også gjort, men ser der er mere aktivitet her

Fra : J

Dato : 17-09-08 16:34

"Niels" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der ikke adgang til routerens 'menu' og opsætning
> via den trådløse tilslutning ??
> Skal det via et kabel som i dette tilfælde

Du er nødt til at bruge LAN-kabel. Den trådløse del med kryptering osv. skal
konfigureres før radioforbindelsen er brugbar.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 16:40

OK tak.
Mente blot, at installerede jeg USB-donglen,
så kunne PC'en se 'et netværk' direkte med dens
default-settings, som jeg så skulle ind og rettet til
efterflg.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 17-09-08 20:29

Niels wrote:
> Mente blot, at installerede jeg USB-donglen,
> så kunne PC'en se 'et netværk' direkte med dens
> default-settings, som jeg så skulle ind og rettet til
> efterflg.

Det burde den kunne, hvis routeren som standard leveres med det
trådløse slået til. Hvis ikke skal du via en kablet forbindelse
ind og som minimum aktivere den trådløse del.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-09-08 21:25

Niels wrote:

> [...]
> via et LAN-kabel. Men jeg har intet LAN-kort i PC'en (ældre sag), og
> købte start-kittet fordi der var en USB-dongle med som skulle fungere

Jeg ville

1) Købe en 10/100 netkort til 50-100 kr (hvis det er en stationær), eller
2) GÃ¥ ind til naboen og konfigurere hos ham/hende

Hvis du en dag får brug for firmware opdateringer, er det ikke sindsygt
smart at lave dem over den trådløse forbindelse.

--
Jesper Lund