Hvilken laserprinter m. netværk (evt. m
Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 17-09-08 11:23

Hej alle,

Jeg er på jagt efter en ny laserprinter, da min nu aldrende HP LaserJet
2100 er begyndt at gøre knuder igen.

Jeg er på jagt efter en printer som har følgende specifikationer:
(krav)
- Skal kunne tilsluttes netværk(kablet). (dvs. indbygget fra producenten)
- Skal være stille når den ikke printer. Min nuværende tænder blæseren
ca. hvert 5-10ende minut.
- Hurtig opvarmning og hurtig udskrift (gerne over 20ppm)
- Pris - tjah jeg er åben for forslag, men over 5k synes jeg er meget.

(plus features)
- meget gerne duplex-print
- den må gerne fungere i OSX
- mulighed for at scanne/kopiere
- 2 papirbakker

At den kan farve er ikke en nødvendighed, da det sjældent/aldrig er
noget jeg benytter.

Har I nogen gode forslag?

Mvh Jonas

Fra : J

Dato : 17-09-08 11:48

Ja. Se på www.edbpriser.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-08 12:06

J wrote:

> Ja. Se på www.edbpriser.dk

Klaphat!

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 17-09-08 15:58

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Klaphat!

Det kan du jo mene.

Spørgeren kunne jo passe anvende sine kriterier på edbpriser og få et
passende udvalg.
Så får han andre resultater end dine udokumenterede patentløsninger.

Fra : Holst

Dato : 17-09-08 16:14

J wrote:

> Spørgeren kunne jo passe anvende sine kriterier på edbpriser og få et
> passende udvalg.

Ja, det kunne han.

> Så får han andre resultater end dine udokumenterede patentløsninger.

Det var jo netop det, han efterlyste.

Han efterlyste "gode forslag", og i ordet 'gode' ligger naturligvis en
subjektiv vurdering.

Ønskede han derimod blot nogle forslag, kunne han ganske korrekt får en
ukritisk oversigt via edbpriser.dk, som du angiver.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-09-08 10:17

J wrote:

> Så får han andre resultater end dine udokumenterede patentløsninger.

Mine "udokumenterede patentløsninger" hedder erfatinger med produkterne.
Søger du erfaringer inden du køber ind eller køber du blot ind og så
ærgrer dig bagefter?

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 17-09-08 11:50

Jonas Bo Jalling wrote:

> [...]
> - mulighed for at scanne/kopiere
> - 2 papirbakker
>
> At den kan farve er ikke en nødvendighed, da det sjældent/aldrig er

Jeg er utrolig glad for min nye printer, men mere om den senere.

Du nævner intet om farve. Hvis du blot skal have en s/h printer, så kan
du få utrolig meget af ovenstående for 5000 kr.

Jeg købte for et lille halvt års tid siden en OKI 5950dtn, med forbehold
for, at jeg husker bogstaverne forkert. Der er et stort udvalg af
bogstaverne, der stammer for ekstra udstyret.

En OKI 5950 har vist altid et 'n' på, idet de som standard altid kan
tilsluttes netværk. Min OKI 5950 kan både tilsluttes netværk, USB og
parallel.

'd' står for duplex, og 't' for ekstra papirbakke. Det hele virker
upåklageligt.

Det er en farveprinter, og den spytter 32 sider ud i minutter i s/h og
26 i farve.

Jeg betalte 6.500 kr. for den, men mit indtryk er, at priserne varierer
meget fra forhandler til forhandler og fra tid til tid. Så kig omkring.

Den kan ikke scanne/kopiere, og jeg ved intet om OSX. Men du kan
givetvis læse nærmere om den på OKI's hjemmeside.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-09-08 12:18

Jonas Bo Jalling wrote:

> Har I nogen gode forslag?

Xerox Phaser 6130/N:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540

Konica Minolta (er stort set mage til min Xerox):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306701

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-08 16:08