Halsbetændelse i gamle dage blev penslet i~
Fra : Bo

Dato : 11-09-08 14:04

I 60-70'erne blev jeg altid penslet af halslægen i halsen når jeg
havde halsbetændelse, det var noget "kobber" der ikke smagte så godt,
men hjalp altid hurtigt. Det gør lægen idag ikke mere hvorfor ? vh Bo

Fra : Morten

Dato : 12-09-08 07:42

> I 60-70'erne blev jeg altid penslet af halslægen i halsen når jeg
> havde halsbetændelse, det var noget "kobber" der ikke smagte så godt,
> men hjalp altid hurtigt. Det gør lægen idag ikke mere hvorfor ? vh Bo

Der skal ikke store mængder kobber til før det er rimelig giftigt. Måske
derfor?

Allerbedst, har du spurgt lægen hvorfor man ikke gør det længere?

Mvh
Morten

Fra : preben nielsen

Dato : 13-09-08 17:22

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i meddelelsen

>havde halsbetændelse, det var noget "kobber" der ikke smagte så godt,

Kobber ?? Det var da vel jod ?

Ja det virkede, ja det er giftigt.

-p

Fra : Nielsen