Byld i øregangen (au)
Fra : Sven

Dato : 03-09-08 20:00

Hej.
jeg har været så "heldig" at få lungebetændelse mens jeg var på Gran
Canaria. Dernede fik jeg noget hundedyrt medicin efter lægebesøg (som var
gratis, tak til sygesikringsbeviset). Et par dage før jeg skulle hjem
punkterede min højre trommehinde, og der flød blod og "snask" ud på puden.
Vel hjemme igen gik jeg til min egen læge, fik antibiotika, og det slog også
lungebetændelsen ned, så efter en uges tid var jeg klar, og raskmeldte mig
til jobbet. Der gik dog under 24 timer, før der brød en byld ud i det øre
hvor trommehinden var sprunget. Jeg til lægen igen, og han gav mig nogle
øredråber, mens han sagde, at han _virkelig_ håbede disse ville hjælpe, for
alternativet var ikke så rart. Jeg er pisse nervøs for lægens "alternativ".
Bylden har nu lukket øregangen helt, og smerten er nu gået i kæbemusklen
også, så jeg kan ikke tygge noget der ret meget hårdere end vandmelon.
Nuvel disse øredråber har ikke hjulpet, så hvad nu?

Sven

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-08 20:47

On Wed, 3 Sep 2008 21:00:18 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> [...]
>også, så jeg kan ikke tygge noget der ret meget hårdere end vandmelon.
> Nuvel disse øredråber har ikke hjulpet, så hvad nu?

Der er kun en mulighed. Du må forbi vagtlægen i aften...

Nu har vi jo ikke set dit øre, men efter beskrivelsen vi jeg ikke
udelukke at vagtlægen indlægger dig på den lokale øreafdeling...

<mlr>

Fra : Sven

Dato : 03-09-08 23:45

> Der er kun en mulighed. Du må forbi vagtlægen i aften...
>
> Nu har vi jo ikke set dit øre, men efter beskrivelsen vi jeg ikke
> udelukke at vagtlægen indlægger dig på den lokale øreafdeling...

Har nu været hos vagtlægen, som dog ikke indlage mig, men som gav mig en
indsprøjtning, samt ordre til at gå til min egen læge i morgen for at få
vurderet om
bylden reagerer på denne indsprøjtning (antibiotika). Gør den ikke det skal
jeg indlægges, og den skal så måske opereres ud. Man punkterer ikke bylder
direkte mere, sagde vagtlægen. jeg har prøvet at have en byld i halsen som
ung, og den blev punkteret med spidsen af en kanyle, og det gjorde
edderma'me ondt!! Det var det jeg var så bange for skulle blive
"alternativet"

Tak for hjælpen.

Sven

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-09-08 18:05

> [...]
> have en byld i halsen som ung, og den blev punkteret med spidsen af en
> kanyle, og det gjorde edderma'me ondt!! Det var det jeg var så bange for

Det gør ikke ondt - det gør ondt, når lægen finder en "ske", som han så
begynder at skære med, så betændelsen kan komme ud. Sygeplejersken stiller
sig så ved væggen, så hun kan se om du tilter - jeg har altid undret mig
over at hun sagde stop i stedet for at lade mig besvime, så de kunne gøre
det færdigt uden smerter for mig. Nu skulle jeg igennem det igen dagen
efter. Mit alternativ var en indlæggelse og bedøvelse, men hvad så med
ungerne? De måtte ikke komme med og skulle i pleje imens. Så jeg kom igennem
det, men glemmer det ikke sådan lige (det er 25 år siden).

Mvh Maria