Mit bedste råd imod snorken
Fra : Lyrik

Dato : 03-09-08 10:00

Jeg har spekuleret over problemet i 40 år og dette er mit bedste råd.:

Jeg har bemærket at folk der snorker, som jeg har set, ligger på ryggen med
hovedet bøjet bagover, åben mund og snorker på grund af det løse "gane-pløs"
der kommer i vejen for vejrtrækningen.

Min egen snorken fik jeg delvis under kontrol ved at vende mig til at ligge
på siden. Pludselig fik jeg selv problemet inde på livet da konen tog på og
kroppen kvittrede med kraftig snorken. Jeg havde tid til at ligge vågen og
studere fænomenet på nærmere hold.

Det bekymrede mig at hun havde afbrudt vejrtrækning og nærmede sig apnø i
mine øjne.
Jeg kunne "styre hende" ved at få hende om på siden, men jeg mediterede
stadigvæk over en mulig løsning.
Den lå så snublende nær når man overvejer hvad jeg havde iagttaget:

.................Kunne en pude der løftede hovedet gøre en forskel? Vi gik i
LIC (lærernes indkøbscentral) og købte 2 Dunlopillo-puder til over 600
kroner stykket, endda nedsat(der er nogle der endda koster 1200,-). De har
et dun-yderlag og en naturgummikerne som netop forhindrer puden i at falde
sammen under søvnen, så hovedet igen kommer ned i bagoverbøjet stilling!
(Læg mærke til at de billige skumnylonpuder har en bule der stadigvæk
efterlader hovedet bagudbøjet)

Konen snorker ikke mere, eller så godt som ikke og hvis der kommer et lille
snork så ligger vi 30 DB under tidligere niveau. Hun trækker vejret frit
hele natten og er friskere om morghenen.)

Jeg er glad og giver hermed rådet videre.

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech