Hvilken vitaminer og kosttilskud
Fra : ingen@mail.dk

Dato : 22-08-08 13:05

Hvilken vitaminer og kosttilskud...
Syntes det er lidt af en jungle. Men kan nogle fortælle mig hvor jeg finder
viden omkring
vitaminer og kosttilskud.
Jeg syntes man kan finde alverdens tilskud og det ene skulle være bedre og
dyrere end det andet.

Jeg har gået noget tid og været sådan lidt uoplagt i form af træthed. Derfor
kunne jeg godt tænke mig at
læse lidt om det der er på markedet inden jeg begiver mig hen til det lokale
apotek e.l.

mvh Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-08-08 14:31

ingen@mail.dk skrev:
> [...]
> kunne jeg godt tænke mig at
> læse lidt om det der er på markedet inden jeg begiver mig hen til det lokale

Spar pengene. Spis ordentligt og få noget motion, så har du hverken
behov for ekstra vitaminer eller tilskud af nogen art. Det er da nemt!

--
Niels

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 22-08-08 16:42

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Spar pengene. Spis ordentligt og få noget motion, så har du hverken behov
> for ekstra vitaminer eller tilskud af nogen art. Det er da nemt!
>
> --
> Niels

Ja den var sgu go' Niels. Men det var nu ikke det svar jeg havde håbet på
Mener nu at jeg spiser rimmeligt sundt... Sådan da.
Men man kan vel altid gøre noget ekstra for sundheden ikk
mvh Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-08-08 16:54

ingen@mail.dk skrev:

> [...]
> Mener nu at jeg spiser rimmeligt sundt... Sådan da.
> Men man kan vel altid gøre noget ekstra for sundheden ikk

Og det er endda sandt også. Hvis du har nogle penge du ikke ved hvad du
skal stille op med, så send dem til nogen af dem der sulter.

--
Niels

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 22-08-08 17:14

> Og det er endda sandt også. Hvis du har nogle penge du ikke ved hvad du
> skal stille op med, så send dem til nogen af dem der sulter.
>
> --
> Niels

Ja det har du helt ret i Niels. Men for mange penge har man vel aldrig. Nej
jeg rejste spørgsmålet fordi jeg
ved eller nærmere sagt har hørt, at der er utrolig mange produkter som ingen
virkning har.
Og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre og læse lidt om det inden jeg
køber noget.
mvh Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-08-08 17:39

ingen@mail.dk skrev:

> [...]
> virkning har.
> Og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre og læse lidt om det inden jeg

Rigtigt. En god grund til at holde sig til sund og god kost er, at en
del af helseprodukterne er ren humbug.

Hvad vitaminer angår, så har det ingen effekt at tage mere end man har
brug for (og som du får gennem god og varieret kost).

Det siger også sig selv at tilskud kun er nødvendige hvis man mangler et
stof, og det kan lægen fortælle dig. Hvis du fx får den nødvendige
mængde kalk, så bliver du heller ikke 'mere sund' af af spise ekstra af det.

Konklusionen er, som jeg startede med, at ingen af produkterne 'virker'
under de forudsætninger.

--
Niels

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 23-08-08 07:25

> [...]
> kalk, så bliver du heller ikke 'mere sund' af af spise ekstra af det.
>
> Konklusionen er, som jeg startede med, at ingen af produkterne 'virker'

Ja jeg er helt med på at det er utroligt vigtigt med kosten. Men i vores
farmilie har på når mig selv det med fisk
som en hund har det med at spise grønsager
Jeg ved at det er en god idé med fisk et par gange om ugen. Og har gennem et
stykke tid haft lidt kik på disse fiskeolie
produkter, men om det er en god idé er jeg stadig i tvivl om.
mvh Kim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-08-08 15:57

ingen@mail.dk skrev:

> [...]
> stykke tid haft lidt kik på disse fiskeolie
> produkter, men om det er en god idé er jeg stadig i tvivl om.

Det kunne godt tænkes, hvis du overhovedet ikke kan få dig selv til at
sætte tænderne i en fisk, og lige fiskeolie fuppes der nok ikke meget
med. Men den rigtige fisk er også her bedre. Og selv hunde kan godt
spise grønsager.

--
Niels

Fra : Marianne

Dato : 22-08-08 21:40

Du kan læse noget her:
http://www.helse.dk/Default.aspx?ID=44&PID=25&NewsID=4870

Jeg kan som du føle mig uoplagt om vinteren. For mit vedkommende er
kosttilskuddet en multivitamintablet, en Q10 og - for at forebygge
forkølelse - en c-vitamin. Jeg mener bestemt at kunne mærke forskel i
forhold til, hvis jeg ikke tager dette.

Men sammensætningen af kosten er vældig vigtig. Dårlig kost 'sluger' for mit
vedkommende 1-2 timers søvn i forhod til, hvis jeg spiser godt med grønt,
groft, får motioneret nogenlunde og holder igen med alkoholen.

mvh
Marianne

Fra : AK

Dato : 13-09-08 21:49

<ingen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at
> læse lidt om det der er på markedet inden jeg begiver mig hen til det

Hej Kim,

Jeg er ikke i tvivl, jeg bruger en del produkter fra Nutrilite
http://www.nutrilite.com/
De er den største producent på verdensplan, af 100% økologiske produceret
kosttilskud, de har eksisteret i mere end 60 år.

mvh
Allan