Valg af madras til 8-årig
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 17:10

Hej,

Jeg er godt nok i tvivl om valget af gruppe, men nu prøver jeg

Min knægt skal have ny madras og efter et par besøg i diverse
senge-/madrasbutikker, er jeg endt op med at skulle vælge imellem en
kombinationsmadras af 8 cm skum og 4 cm Sensus-skum, som giver efter på en
anden måde og som er "længere tid" om at poppe op igen. Det skulle også være
eftergivende ved varmepåvirkning fra kroppen.

Den anden madras er 100 % af det specielle Sensus-skum.

Springmadrasser er ikke til at udnytte for børn i den vægtklasse, siger
samtlige jeg har talt med.

Nu er spørgsmålet, om det er godt nok med den der består af delvist alm.
skum og delvist det der super-skum, eller om det skal være den rene
superskum. Prisen er 1000,- henholdsvis 2500,-. Jeg er ikke afskrækket af
priserne - men der er jo heller ingen grund til at smide 1500,- efter noget,
hvis det ikke udnyttes.

Jeg vil blive glad for enhver kommentar der kan hjælpe!

Tak på forhånd.

/Nick

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-08-08 23:23

Nick wrote:

> ... er jeg endt op med at skulle vælge imellem en
> kombinationsmadras af 8 cm skum og 4 cm Sensus-skum, ....
>
> Den anden madras er 100 % af det specielle Sensus-skum.

En normalt udviklet (ikke unormalt stor eller overvægtig) knægt på 8 år vil
sikkert befinde sig fint liggende på en madras af 10 cm koldskum af den
rimeligt billige slags. Så kan du investere i en dyrere madras, når han om
4-5 år alligevel skal have en større seng.

Erik Ginnerskov

Fra : Marianne

Dato : 12-08-08 13:27

> Springmadrasser er ikke til at udnytte for børn i den vægtklasse, siger
> samtlige jeg har talt med.

Jeg har ingen mening om madrasser, men hvor stor er hans seng? Sover han i
en voksenseng, som han med sandsynlighed også vil have, når han bliver
teenager, ville jeg nok gå efter sprinmadrassen nu - alligevel.

De sengeudviklingshistorier, jeg har kendskab til, har været:

0-2 år - babyseng

2-6 år - juniorseng

6-13 år voksenseng

>13 år bredere flydeseng eller futon

Jeg købte selv et sengesystem hos Ilva, som mine børn kunne vokse i. her
hvor de er 8 og 11 duer de oprindelige skummadrasser ikke særlig godt
længere.

mvh
marianne