Norsk forsikring på sejlbåd
Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 15-08-08 22:39

Er der nogen i gruppen der har erfaring og praktiske oplysninger om
lystbåds forsikring i norge. Jeg har læst lidt om at der er mange
penge at spare, men så plejer der også at være nogle ulemper.-

-
Peter R. Hansen

Fra : claus b.p.

Dato : 16-08-08 16:58

"Peter Rønnehøj Hansen (slet 8HIUO)" <peter-alting@8HIUOmail.dk> skrev i en
meddelelse news:12188367150.948991731261284@dtext.news.tele.dk...
> Er der nogen i gruppen der har erfaring og praktiske oplysninger om
> lystbåds forsikring i norge. Jeg har læst lidt om at der er mange
> penge at spare, men så plejer der også at være nogle ulemper.-

Der er dansk afgift på kaskoforsikringer, med lidt fiflen kan man muligvis
undgå denne ved tegning i udlandet.?
Men generelt er der slet ikke den samme standardisering over bådforsikringer
som over fx. bilforsikringer. Så læs betingelserne nøje, også det med småt.
Der kan være regler for sejladsområde, krav til havne, krav til uddannelse
mmm.

Mvh. Claus

Fra : Peter Rønnehøj Hanse~

Dato : 17-08-08 12:59

--
Peter R. Hansen

Hej Claus

Ja sådan er det jo ofte med forsikringer. Derfor
søgte jeg også i denne gruppe, personer der havde
positive erfaringer med udenlandske forsikringer
og gerne norske.

Med venlig hilsen

Peter R. Hansen

Fra : claus b.p.

Dato : 17-08-08 21:46

"Peter Rønnehøj Hansen (slet OAEBI)" <peter-alting@OAEBImail.dk> skrev i en
meddelelse news:12189747390.281301077246798@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> søgte jeg også i denne gruppe, personer der havde
> positive erfaringer med udenlandske forsikringer

Emnet har tidligere været debatteret i gruppen, der er i hvertfald enkelte
der har (haft?) forsikringer i Tyskland. Desværre var der en sag med en
forsikringsmægler der tegnede nogle tyske forsikringer der var en hel del
problemer med. Men ellers er der jo den forskel, at DK og Tyskland er i EU,
hvor erhvervenes frie bevægelighed tilskyndes, hvorimod Norge ikke er i EU,
og dette kan give problemer, bl.a. med moms, kan jeg forestille mig. Men
nej, jeg har ikke personlige erfaringer, synes blot ikke at kunne huske at
der var meget få der tilkendegav at turde eksperimentere med forsikringerne,
i tidligere tråde. Der er jo også store forskelle på danske forsikringers
dækninger og priser.

Mvh. Claus