if($insert == 1)
Fra : hehe

Dato : 22-07-01 18:03

Efter at have indsat noget i en table. Hvad kan man så gøre for at få en
"rapport" på at den er rigtig indsat??

$result = mysql_query("select * from nyheder");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "ID: ".$row['id']."<br>
Headline: ".$row['headline']."";
}

Kan man skrive det her til sidst??
if($insert == 1)
{
print("inlæget er insat!!");
}

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-01 18:13

hehe <clark@cool.dk> wrote:

> Efter at have indsat noget i en table. Hvad kan man så gøre for at få en
> "rapport" på at den er rigtig indsat??

Jeg ville gøre noget ala:

<?php
mysql_query("insert into [...]");
$id = mysql_insert_id();

$rs = mysql_query("select id from <tabel> where id='".$id."'");
if (mysql_num_rows($rs))
print "Den er indsat";
else
print "Ups..";
?>

Ps. Hedder du rigtigt "hehe" ?

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Thor Dreier

Dato : 22-07-01 18:14

"hehe" <clark@cool.dk> wrote in message
> $result = mysql_query("select * from nyheder");
> while ($row = mysql_fetch_array($result))
> [...]

Hvor i dette kodestykke indsætter du noget i databasen. Du trækker da kun
noget ud. Hvis du ikke indsætter noget kan man i hvertfald ikke checke om du
har sat noget ind.
Hvis du vil checke om noget er blevet indsat så noget i retning af:

if(mysql_query("INSERT INTO nyheder SET id='id-ting-halløj',
headline='overskrift-halløj'"))
print("inlæget er insat!!");

Fra : Michael Bested

Dato : 23-07-01 03:15

Du kan vel sige:

if (mysql_query("INSERT INTO.......")) print "Korrekt indsat";

--
Michael Bested
michael@bested.nu

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-07-01 18:26

Michael Bested <michael@bested.nu> wrote:

> [snip]

Vil du ikke være venlig at svare under det du citerer ? :)

<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Michael Bested

Dato : 23-07-01 03:32

*Grrr* Den der har vi vist diskuteret
Desværre kan jeg ikke modsige dig, da der er lavet regler for den slags...

--
Michael Bested
michael@bested.nu

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-07-01 18:56

On Sun, 22 Jul 2001 19:31:39 -0700, "Michael Bested"
<michael@bested.nu> wrote:

>*Grrr* Den der har vi vist diskuteret
>Desværre kan jeg ikke modsige dig, da der er lavet regler for den slags...

*plonk*

http://www.gartneriet.dk

Fra : Michael Bested

Dato : 23-07-01 08:22

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> *plonk*

Jaja, roooolig nu!

--
Michael Bested
michael@bested.nu

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-07-01 21:14

"Michael Bested" <michael@bested.nu> writes:

> *Grrr* Den der har vi vist diskuteret
> Desværre kan jeg ikke modsige dig, da der er lavet regler for den slags...

Så du mener tydeligvis at det kan være ligegyldigt at tage hensyn til
de mennesker, som bruger deres tid på at hjælpe dig?

Jamen, så har jeg kun en ting at sige: *PLONK*

--
Jacob
The real world is a special case.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Michael Bested

Dato : 23-07-01 08:22

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 22-07-01 18:19

"hehe" <clark@cool.dk> wrote in message
> Efter at have indsat noget i en table. Hvad kan man så gøre for at få en
> "rapport" på at den er rigtig indsat??

fra http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-query.php :

mysql_query() returns TRUE (non-zero) or FALSE to indicate whether or not
the query succeeded. A return value of TRUE means that the query was legal
and could be executed by the server. It does not indicate anything about the
number of rows affected or returned. It is perfectly possible for a query to
succeed but affect no rows or return no rows.

fra http://dk.php.net/manual/en/function.mysql-affected-rows.php :

mysql_affected_rows() returns the number of rows affected by the last
INSERT, UPDATE or DELETE query associated with link_identifier. If the link
identifier isn't specified, the last link opened by mysql_connect() is
assumed.

Jeg ved ikke lige hvad pointen var med den kodestump du postede..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/