Anden omgang maling med TopCoat
Fra : Lars Hansen

Dato : 06-08-08 21:20

Hejsa

Jeg har købt noget TopCoat af en gut på QXL for et stykke tid siden og er nu
i gang med at male båden. Desværre har han ingen vare på QXL i øjeblikket så
jeg kan ikke spørge ham.

Men jeg er blevet i tvivl om hvornår den skal have anden gang.
Køber man Hempel´s TopCoat (Brilliant Enamel) skal der gå imellem 3 timer og
3 døgn for anden lag, men det er en 1-komponent TopCoat.
Den jeg har købt er en 2-komponent.

Er der nogen herinde fra der har købt den samme og har erfaring med hvor
lang tid der skal/kan gå inden anden lag TopCoat males på???

Mvh
Lars Hansen

Fra : Varly Fich Jespersen

Dato : 07-08-08 21:32

Betegnelsen TopCoat bruges i DK om polyestermaling, den maling du vil
anvende betegnes finish maling, normalt sprøjter man vådt i vådt, hvis du
havde tænkt at penselpåføre, bliver det under alle omstændighede noget bix.
Til penselpåføring findes udmærkede en komponent malinger.