Vindmåler
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 13:49

Hej.
Så ønsker kæresten sig en vindmåler, men hvad for en skal man vælge ?

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 06-08-08 14:11

"Morten" <mortenadmcrasmussenprikdk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Så ønsker kæresten sig en vindmåler, men hvad for en skal man vælge ?

>Hej
Jeg har en NASA Clipper og er godt tilfreds det er en af de billigste
mvh Henrik Kolle

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-08-08 15:24

Det afhænger af hvad du nskal bruge den til. Hvis blot I (hun) vil vide om
det blæser 6 eller 8 m/s, så kan de alle klare den; inkl den NASA Henrik
nævner. Ønsker I at optimere jeres sejlads baseret på vindinformation, så er
Raymarine bedre. men også dyrere.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 06-08-08 21:55

der er både vindretning og retning på NASA fungerer som en vindex med
vindmåler

mvh Henrik Kolle

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-08-08 22:40

Jeps, men den kan ikke sammenholde det med din fart gennem vandet, så du får
inge VMG information og derfor ingen indikation af hvor effektivt du sejler
op imod vindøjet.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 06-08-08 23:43

> Jeps, men den kan ikke sammenholde det med din fart gennem vandet, så du
> får inge VMG information og derfor ingen indikation af hvor effektivt du
> [...]

rigtigt
mvh henrik