Yachtskipper 1 ?
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-08-08 10:42

Dette skal være vinteren hvor mit Y3 bevis skal opgraderes til Y1. Så jeg
har siddet og browset lidt efter en skole/sejlklub der tilbyder dette, men
kan ikke rigtigt finde noget. Bortset fra at Københavns sejlerskole har det
til 8.100,- plus omkostninger, hvilket jeg synes er lidt dyrt ?

Nogle gode hint's/fif til hvor jeg kan finde det ? Helst her på djævleøen,
hvis det er noget hvor man skal komme til undervisning ugentligt.

Hvis det er i en sejlklub, kan man vel bare melde sig ind i klubben for den
ene sæson. Der er jo langt op på 8.100,- ....

Glæder mig til at høre nogle gode nyheder !

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-08-08 17:13

> Dette skal være vinteren hvor mit Y3 bevis skal opgraderes til Y1.

Har samme plan

> Nogle gode hint's/fif til hvor jeg kan finde det ? Helst her på djævleøen

Kig lige på http://www.nyborgsejlerskole.dk og kontakt dem for at høre
nærmere om kursusformen.

Jeg er helt med på, at det er den dyre side af BroBizzen for dig, men de
kører et koncept med (selv-)studiegrupper, der godt kunne appellere til
mig - hvis man kan mødes på kursus om det strengt nødvendige og mødes lokalt
og selv-læse med medkursister, så ligner det noget, jeg vil bruge min vinter
på.

Og skulle nogen spørge, hvorfor jeg vil have et Y1 til en lille balje af en
motorbåd, vil jeg svare som mn gamle far gjorde, da nogen spurgte, hvorfor
han som gammel ville lære latin:
"Fordi jeg ikke har brug for det"

VH,
Lars
Odense

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 06-08-08 18:36

Jeg prøver at kontakte dem. Jeg har faktisk fået lidt "behov", da jeg gerne
(engang før eller siden) vil prøve at sejle som gast i ARC kapsejladsen og
har erfaret, at det er langt nemmere at få en gasteplads, hvis man har
dokumenteret uddannelse. Og derude er Y3'eren jo ikke noget værd.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 07-08-08 19:44

"Lars Hansen" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Har samme plan

> Kig lige på http://www.nyborgsejlerskole.dk og kontakt dem for at høre
> nærmere om kursusformen.

Hej

Nyborg Sejlerskole er en afdeling af Tvind, hvis ikke I ved det. De har
godt nok glemt at skrive det på hjemmesiden, så vidt jeg har set ved en
hurtig gennemgang.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-08-08 10:00

> Nyborg Sejlerskole er en afdeling af Tvind, hvis ikke I ved det. De har
> godt nok glemt at skrive det på hjemmesiden, så vidt jeg har set ved en
> [...]

Sammenblanding med Nyborg Søfarttsskole (som nu ligger i Nakkebølle)?

VH,
Lars

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 09-08-08 19:28

"Lars Hansen" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Sammenblanding med Nyborg Søfarttsskole (som nu ligger i Nakkebølle)?
>
> VH,
> Lars

Du har ret, Lars. Nu spekulerer jeg bare på, men det finder jeg nok ikke
ud af, hvorfor jeg kom ind på Søfartsskolens hjemmeside, sidst jeg
klikkede på linket.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 09-08-08 20:03

TVINDs evner til indfiltrering er jo stor ...

Anyway, så svarer de ikke på mails. Jeg har netop fået tilbudt en gasteplads
på en World ARC båd til vinter/forår og hvis jeg siger ja til det, så tager
jeg nok den dyre løsning så jeg kan få papiret hurtigt/sikkert.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-08-08 07:13

> Jeg har netop fået tilbudt en gasteplads
> på en World ARC båd til vinter/forår og hvis jeg siger ja til det, så
> tager jeg nok den dyre løsning så jeg kan få papiret hurtigt/sikkert.

Tillykke med tjansen - ja, så er det om at komme i gang

VHN,
Lars
(Som overvejer at tage dit bådnavn op som ide og omdøbe min egen balje til
"Ctrl-Alt-Del")

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 22:35

Tak.

Selvom jeg arbejder i IT branchen, så er det faktisk ikke mig der har fundet
på navnet. Det er min kone, som kun sjældent sætter sine ben på den og
undrer sig over alle de penge vi bruger på den. Hun kiggede på mig (efter
jeg have tænk i 1 måned og vare nået ned på 20-30 alternativer til navne
.....) og sagde: "Kald den 'Escape'. Det er jo hvad den er for dig .....". Og
den var ikke lige til af viske ud af hukommelsen igen .... Så bordet
fangede....

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-08-08 06:48

> [...]
> tænk i 1 måned og vare nået ned på 20-30 alternativer til navne ....) og
> sagde: "Kald den 'Escape'. Det er jo hvad den er for dig .....".

Klog kone!

Fra : Lars Hansen

Dato : 11-08-08 07:11

> Du har ret, Lars. Nu spekulerer jeg bare på, men det finder jeg nok ikke
> ud af, hvorfor jeg kom ind på Søfartsskolens hjemmeside, sidst jeg
> klikkede på linket.

Sejlerskolen linker til søfartsskolen, men så vidt jeg kender til, hvem der
underviser, er det bl.a. MHV-folk.
Det er ikke en interesseprofil, jeg normalt ville forbinde med et liv i
Tvind

Har selv nogle forbehold over for Tvind-koncernen efter nogle års
kontaktflade med dem i job-sammenhæng.

VH,
Lars/LHAN

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 13-08-08 21:30

> Sejlerskolen linker til søfartsskolen, men så vidt jeg kender til,
> hvem der underviser, er det bl.a. MHV-folk.
> Det er ikke en interesseprofil, jeg normalt ville forbinde med et liv
> i Tvind

Hej Lars

Det så jeg ikke og har ikke linket videre. Jeg klikkede på linket i dit
første indlæg og kom ind på søfartsskolens side. Jeg har aldrig
tidligere været på den side og er heller ikke interesseret i deres gøren
og laden. Min første indskydelse, da du gjorde mig opmærksom på
fejltagelsen, var om jeg skulle have fået noget snavs på maskinen. Altså
scanning med alt hvad jeg har, men ingen problemer. Nu kommer jeg ind på
den rigtige side. Grunden til mit indlæg er, at jeg synes man skal vide
hvem man handler med.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-08-08 14:29

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Grunden til mit indlæg er, at jeg synes man skal vide
> hvem man handler med.

Tro mig, den tanke havde jeg også!
VH,
Lars

Fra : blueocean

Dato : 10-08-08 08:44

On 9 Aug., 21:03, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> på en World ARC båd til vinter/forår og hvis jeg siger ja til det, så tager
> jeg nok den dyre løsning så jeg kan få papiret hurtigt/sikkert.

held og lykke
Gert

Fra : Paul Eric Lantzer

Dato : 10-09-08 09:20

Hej Lars.

Ser først din meddelelse nu, og hvis du - og andre med samme
"tilbøjelighed" - ikke har fundet et Y1-kursus vil jeg foreslå følgende:

Hos FOF Hørsholm holder den yderst velrenommerede Erik Dreyer endnu et
Y1-kursus, som kommer igang og begynder den 23.9. Linket dertil er:
http://www.fof.dk/dkafdeling/emner.asp?enhed_id=35&fagnr=83305&kursusnr=4500&kursusgrnr=40&afdnr=1&msub=1&soeg=1#83305

Hos Helsingør Aftenskole holder den dygtige Lars Ove Sørensen også et
Y1-kursus, også det kommer igang og begynder den 23.10. Linket dertil er:
http://www.danskoplysning.dk/Helsingoer/helsingoer/H08-09/kategori/hold.aspx?skoleid=947c2e9e-7b2e-45a8-b77c-92f6009925bd&kategoriid=69191b25-b3ac-4bf4-944f-9a9000db0615&holdid=b57fa3df-f85a-49d5-8efc-9ab000fe356b

Held og lykke.

De venligste sejlerhilsener
Paul Eric Lantzer

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 20:04

Hej Paul,

Jeg har meldt mig til det i Helsingør. Jeg kan se det i Hørsholm er
billigere, men nu har jeg valgt det andet og så håber jeg bare på det er
godt.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige