Andys verden er gået under
Fra : Tina.

Dato : 15-09-08 16:26

Hele hans trygge verden er ødelagt, alt er ligegyldigt og alt og alle skal
have ynkelige, klagende mijav, efterfulgt af kattebandeord, angreb, bid og
spark. Samtlige poser, tasker og skuffer i huset er undersøgt og endevendt.
Der bliver spændt ben så jeg er ved at skvatte over 1 stk. særdeles ynkelig
missekat, der bliver hevet i mit tøj, kravlet på reoler og så endevender han
samtlige poser og tasker igen. Og kaldt. Mijaaaaaauuuuuu, mijaaaauuuu,
mijaaauuuuu. Moar? MOAR? MOAR!!!! Jeg vil ha'! Piiiiiv, græd, klynke; det er
så synd for mig. Piv piv.

Det er hårdt at bryde en gammel vane, både for katten og for omgivelserne.
Denne gang giver jeg ikke efter. Der er taget tilløb i lang tid,
forberedelse på at skålen ikke hele tiden er fuld har taget mindst lige så
lang tid, og den sidste 1½ uge har skålen kun været med nogle små rester,
han ikke gad spise. Nu er den helt væk, og Andys verden er faldet sammen:

Der er nu kun 1 madskål!

Tina
/der får brug for styrke til at stå aftenen igennem uden at kvæle kræet -
eller give efter.

Fra : Kate

Dato : 15-09-08 17:06

"Tina." <spørg@mig> wrote in

> Tina
> /der får brug for styrke til at stå aftenen igennem uden at kvæle
> kræet - eller give efter.

Det bli'r godt nok spændende at se hvem der er stærkest

Og LOL, du skriver bare så herligt om Andy.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tina.

Dato : 15-09-08 18:02

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tina." <spørg@mig> wrote in

> Det bli'r godt nok spændende at se hvem der er stærkest
>
> Og LOL, du skriver bare så herligt om Andy.

Tak :)

Han er faldet i søvn ude på sit elskede liggeunderlag i entréen. Dejligt
fredeligt lige nu. Mareridtet starter når han vågner, for det allerførste
han gør når han slår øjnene op, er at spise. Ynk og jammer, når han lige
havde glemt der ikke længere var to madskåle, men kun en. Jeg står fast!
Denne kamp er valgt med omhu, og jeg vinder den.

Tina
/med blodet silende ned ad armene

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-09-08 17:25

In news:48ce7f5c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tina. <spørg@mig> typed:

> [...]
> Der er nu kun 1 madskål!
>
> Tina
> /der får brug for styrke til at stå aftenen igennem uden at kvæle

Hvor er du altså ooooond LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tina.

Dato : 15-09-08 17:58

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:48ce7f5c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Tina. <spørg@mig> typed:

> Hvor er du altså ooooond LOL

Ond er mit mellemnavn lige nu, synes Andy. Og så hedder jeg lige nu DUM til
efternavn...

Tina

Fra : ager

Dato : 15-09-08 18:05

"Tina." <spørg@mig> skrev i meddelelsen
> [...]
> han ikke gad spise. Nu er den helt væk, og Andys verden er faldet sammen:

LOL.. onde moar.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 16-09-08 14:02

> [...]
> Tina
> /der får brug for styrke til at stå aftenen igennem uden at kvæle kræet -

OK, så han har en madskål, der er fyldt. Med mad, han kan lide.
Så har han altså ikke noget at hyle over.
Stod den anden et bedre sted, eller hvo'dn? Må vi lige høre lidt om
baggrunden for dette drastiske skridt
Gia vænnede sig omgående til mad på klatrepladser, og rører nærmest ikke
Lejons skåle - kun, hvis hun vil fede sig med lidt persian. Lejon er
begyndt at gå hende i bedene, han kan nemlig godt lide den Fit32 og
Sterilised, som man skal klatre efter....
Og enig - som du dog kan skrive om Andy! Udgiv det! Nu! Lad verden få
lov at le med!
Med venlig hilsen
Siri & braksnuderne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina.

Dato : 17-09-08 00:03

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> OK, så han har en madskål, der er fyldt. Med mad, han kan lide.
> Så har han altså ikke noget at hyle over.
> Stod den anden et bedre sted, eller hvo'dn? Må vi lige høre lidt om
> baggrunden for dette drastiske skridt

Begge madskåle indeholdt nøjagtig samme foder fra nøjagtig samme pose.
Madskålene stod klods op ad hinanden med max. 2 cm. imellem. Et mål, Herren
havde sat sig for ikke blev brudt (hurra for trægulv!). Nu er den ene
madskål væk... Herren har så små accepteret at der kun er én madskål.

Hele morgenen, formiddagen og det meste af eftermiddagen er gået med min nye
hund. Den hedder stadig Andy, siger mijav, og er mere trofast end nogen hund
nogensinde har været det. Det længste han fjernede sig fra mig, var 5 cm.
Selv støvsugeren trodsede han, og blev ved min side. Spisning foregik kun
når jeg passerede madskålen, og kun med piv, klynk, ynkelighed og spisning
af de stumper han tidligere havde flyttet ud på gulvet fra den
tilbegeværende madskål.

Her til aften går det lidt bedre. Savnet er knap så stort længere. Det er
ved at gå op for ham, at der også er mad i den anden madskål....

De to madskåle kom sig af, at han i en overgangsperiode spiste to slags RC.
De sidste par måneder har der kun været det samme foder i begge skåle.

> [...]
> Sterilised, som man skal klatre efter....
> Og enig - som du dog kan skrive om Andy! Udgiv det! Nu! Lad verden få

Mad andre steder end madskålepladsen er også forsøgt her. Uden held.
Eller.... Jo, han finder nemt maden, tager det i munden, slentrer hen til
spisepladsen og spiser sin mad.
Er det GUF er sagen en anden - GUF spises _ikke_ ved madpladsen, men
udelukkende alle mulige andre steder.

Livet er rigt med kat i huset

Tina

Fra : Siri

Dato : 17-09-08 20:27

> Tina. skrev:
> Livet er rigt med kat i huset
> Tina

Tak for den rigtnuancerede og grundige beskrivelse
Og du kan bare ikke have mere ret At have en eller flere misbamser
boende hos sig er en kilde til evig underholdning og daglige
lykkestunder
P t er Gia gisse ved at indtage mit "nye" brugte reolsystem, og det er
end ikke på plads endnu....
Men huler og hylder må og skal udforskes
Dejligt, at Andy-skat er ved at affinde sig med een fyldt, dejlig
madskål
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 18-09-08 21:47

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> P t er Gia gisse ved at indtage mit "nye" brugte reolsystem, og
> det er end ikke på plads endnu....

Selvfølgelig, alt nyt skal godkendes

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 18-09-08 21:46

"Tina." <spørg@mig> wrote in

> Livet er rigt med kat i huset >

Jeps, helt enig

Her er man vældigt fornærmet over at havedøren nu er lukket hele tiden
og Lante fortæller mig tydeligt hvad han mener om den sag

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 21-09-08 09:30

Åh det lyder som Røskva. Hold op han er strid når tingene ikke går som
han synes. Blev vækket i morges med at lampen, telefonen, et glas og min
router blev væltet på gulvet efterfulgt af et stort meeooowwwwwwwwww jeg
er sulten!!!!
Sådan lyder han så hele dagen, og synes jeg er så snotdum at jeg hele
tiden skal mindes om at jeg ikke har givet ham mad( det kunne jo være
jeg havde glemt at han lige har fået for 10 min siden)
Samtidig sidder Tjalfe bare pænt og venter ved sin madskål indtil jeg
får snøvlet mig færdig til at give ham mad. God kat!

Med venlig hilsen
Elsebeth Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 21-09-08 19:36

Elsebeth Frederiksen <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> wrote in

> [...]
> Samtidig sidder Tjalfe bare pænt og venter ved sin madskål indtil
> jeg får snøvlet mig færdig til at give ham mad. God kat!

Så er jeg trods alt mere heldig med Lante og Mowgli
Når de synes at havedøren skal åbnes og jeg stadig ligger i min seng,
så bliver Mowgli *så* overkælen at jeg bliver irriteret. Så snart jeg
så stikker fødderne ud over sengekanten så står begge drenge ved
havedøren og fortæller mig noget om at den dør da vidst skal åbnes og
det er NU

--
Kate

gerne ældre.