Tortiekontoen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 08:36

Der var jo ikke just trængsel for at få lov at overtage
Tortiekontoen så nu har jeg taget konsekvensen og lukket den, jeg har
bedt Tonny om at slette kontonummeret og skrive at kontoen er lukket.

Der står 3.840,55 kr, som nu enten skal doneres til noget kattevelfærd,
eller tilbagebetales.

De af jer der ønsker pengene tilbage, send mig en mail med dato, beløb og
det kontonummer I ønsker dem på.

Af org. der kunne støttes er Kattens Værn
http://www.kattens-vaern.dk/index.php?, Inges Kattehjem
http://www.inges-kattehjem.dk/#Inges-Kattehjem, Dyreinternatet Islevdalsvej
http://www.dyrevaernet.dk/, Als og Sundeveds
Kattefond , Gråzonen http://www.vildkatte.dk/ og Hittekat
http://hittekat.super-forum.net/index.htm *gg* det er dem jeg lige kan
komme i tanke om.

Als og sundeveds Kattefond har ingen hjemmeside, men hvis I googler dem, kan
I se at det er en legitim forening, der gør rigtig meget bl.a for at
neutralise gård/vildkatte.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-09-08 11:59

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

hej Marianne

jeg vil være helt tilfreds med, at du fordeler pengene til de nævnte efter
dit eget skøn.

Tak fordi du har påtaget dig besværet med tortiekontoen frem til nu.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-08 12:57

In news:48c6276a$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> [...]
> kattevelfærd, eller tilbagebetales.
>
> De af jer der ønsker pengene tilbage, send mig en mail med dato,
> beløb og det kontonummer I ønsker dem på.

Jeg kunne selvfølgelig ikke drømme om tilbagebetaling, så derfor vil jeg
vælge en donation til Inge's Kattehjem, udelukkende med den begrundelse, at
jeg i tidens løb har hentet flere hold dejlige katte derfra. Inge har gjort
et utroligt stykke arbejde i de mange år hun har haft kattehjemmet.

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at stå alene med den konto, men
det gode ved det er da at adskillige er blevet hjulpet gennem den, og det er
en god ting. Det er altid dejligt når man kan hjælpe hinanden.

Jeg kan for mit vedkommende kun sige mange tak for dit gode arbejde med
kontoen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 09-09-08 14:18

> Der var jo ikke just trængsel for at få lov at overtage
> Tortiekontoen så nu har jeg taget konsekvensen og lukket den, jeg
> har bedt Tonny om at slette kontonummeret og skrive at kontoen er lukket.
Hvad er omtalte konto for noget? Bare såen af ren nygerrighed :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 15:01

Klaus skrev
>Hvad er omtalte konto for noget? Bare såen af ren nygerrighed :) >

her kan du læse om den )
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/vildkatte/tortiekontoen.php

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ragna

Dato : 09-09-08 16:02

Hej Marianne!

Også jeg vil gerne sige dig tak for dit store arbejde med kontoen i tidens
løb. Det er en skam, at du ikke fortsætter, men jeg kan godt forstå din
beslutning.
Som modtager af pengene vil jeg gerne anbefale Als og Sundeveds kattefond
(som er fra mit lokalområde).
Jeg kender mange, der har haft glæde af deres neutraliseringsprojekt, hvor
kattene kan blive neutraliseret for ca. 500 kr., så vidt jeg ved endda
inklusive øremærkning.
Blandt andre blev moderen til vores "halv-hittekat", Piv, steriliseret under
den ordning, efter at jeg havde agiteret heftigt over for ejeren (der
sikkert var lettere at overbevise på grund af den beskedne pris!)

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 16:15

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
>
> Als og sundeveds Kattefond har ingen hjemmeside, men hvis I googler
> dem, kan I se at det er en legitim forening, der gør rigtig meget

De nævnte forslag er gode, men jeg vil lige tilføje et par steder, der ville
blive glade for en donatoion også:
www.hittekilling.dk Et privat initiativ der tager sig at moderløse,
efterladte katte. Alle katte neutraliseres inden de videreformidles.
www.ddaa.dk Dansk Dyreværn Århus, som bl.a. driver internatet i Tingskoven

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-08 16:25

In news:48c692d8$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louisePUNKTUMkrarupSNABELAprivatPUNKTUMdk> typed:

> [...]
> www.hittekilling.dk Et privat initiativ der tager sig at moderløse,
> efterladte katte. Alle katte neutraliseres inden de videreformidles.

Ja Louise, du har fuldkommen ret i at alle forslagene er gode. Bare man dog
kunne støtte dem allesammen.

Jeg skrev Inge's Kattehjem fordi jeg har fået katte derfra, men mit andet
valg ville så afgjort være www.hittekilling.dk. Der bliver også gjort et
kæmpearbejde der, for at redde små misser. Jeg følger jævnligt med på deres
hjemmeside, og jeg er fuld af beundring over deres entusiasme. Alle der
tager sig af hjemløse misser burde hjælpes meget mere end de bliver.

Jeg har i over 30 år givet en lille "julegave" til Inge hvert år, men der er
jo ingen der forbyder mig at blive støttemedlem andre steder også. Det tror
jeg at jeg vil gøre.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 16:51

Louise skrev
<www.hittekilling.dk Et privat initiativ der tager sig at moderløse,
efterladte katte. Alle katte neutraliseres inden de videreformidles.
www.ddaa.dk Dansk Dyreværn Århus, som bl.a. driver internatet i Tingskoven >

Ja ddaa er osse et godt bud ) Hittekilling har jeg det
med, som jeg har det med Dyrenes Beskyttelse, lidt svært, jeg bryder mig
ikke om deres "metoder/måder"
det gælder både for det praktiske og det mere overordnede plan.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 17:05

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> mig ikke om deres "metoder/måder"
> det gælder både for det praktiske og det mere overordnede plan.

Hvilke "metooder" ved Hittekilling bryder du dig ikke om?
Jeg spørger af ren nysgerrighed. Er ikke selv plejefamilie i foreningen, kun
praktisk hjælp.

En anden ting, det er jo et pænt stort beløb der er på Tortie-kontoen, så
det kan da snildt spredes over frx. 5 steder.

Louise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 17:16

Louise skrev
<Hvilke "metooder" ved Hittekilling bryder du dig ikke om?Jeg spørger af ren
nysgerrighed. Er ikke selv plejefamilie i foreningen, kun praktisk hjælp.>

Jeg vil ikke komme for meget ind på det her, Tortiekontoen skal lukkes på en
pæn og sober måde, det har alle indvolverede fortjent

Vi har alle vores egen moralske standart, som vi handler ud fra, osse jeg,
og ja jeg har arbejdet nært med "bagdamerne" som nu har katteinfo og
hittekilling, mit nære samarbejde med dem lærte mig nogle ting, bl.a hvordan
man IKKE skal gøre. Nok om det, nu gælder det Tortiekontoen og de org der
skal støttes )

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : ^#^^*

Dato : 09-09-08 20:16

Marianne, stop det. Der er INTET at komme efter, tværtimod.
Din mening er totalt inhabil og selvforskyldt i den henseende - det ved alle
der har fulgt med på sidelinien

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-08 20:37

In news:48c6cb43$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
^#^^* <not.available.for.spam@notworking.net> typed:
> Marianne, stop det. Der er INTET at komme efter, tværtimod.
> Din mening er totalt inhabil og selvforskyldt i den henseende - det
> ved alle der har fulgt med på sidelinien

Jeg kender intet til tidligere tid og at læse med på sidelinien, men
anonymitet er da en god ting i visse situationer, det ville også være en god
ting hvis man vil vedkende sig det man skriver og så lige sætte sit navn
under - synes du ikke ?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 23:03

^#^^* skrev
<Marianne, stop det. Der er INTET at komme efter, tværtimod.Din mening er
totalt inhabil og selvforskyldt i den henseende - det ved alle der har fulgt
med på sidelinien>

Tænk jeg kan slet ikke huske at du var tilstede da jeg "lærte min lektie"
men det må du jo ha været siden du
ved hvem der har ret og hvem der ikke har ret *ggg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Steen Hansen

Dato : 10-09-08 06:58

On Tue, 9 Sep 2008 21:15:31 +0200, "^#^^*"
<not.available.for.spam@notworking.net> wrote:

>Marianne, stop det. Der er INTET at komme efter, tværtimod.
>Din mening er totalt inhabil og selvforskyldt i den henseende - det ved alle
>der har fulgt med på sidelinien

Hvor er det nemt at at have sine meningers mod, især når man kan gøre
det anonymt.

Men da du ikke tør fremstå med navn, kunne det tyde på at Marianne har
mere ret end hun selv er klar over. !!!

Steen

Fra : Denise

Dato : 09-09-08 18:06

Også tak fra mig for det arbejde du har gjort med kontoen i tidens løb.

Jeg vil også foreslå følgende

Hittekat http://hittekat.super-forum.net/index.htm

Internatet i Rødovre og Gråzonen og Kattens Værn – alle som jeg selv
støtter

http://www.dyrevaernet.dk/

http://www.vildkatte.dk/

http://www.kattens-vaern.dk/index.php

og også gerne Als og Sundeveds kattefond

Men ellers synes jeg, at du skal fordele som du selv synes, jeg er ikke i
tvivl om du vil gøre det på bedst mulig måde.

--
Hilsen Denise

Fra : Sabina H.

Dato : 09-09-08 18:20

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in message
> [...]

> Als og sundeveds Kattefond har ingen hjemmeside, men hvis I googler dem,
> kan I se at det er en legitim forening, der gør rigtig meget bl.a for at

Hej Marianne ;)

jeg husker stadig mit besøg hos dig og Tortie med glæde og smil på læben, og
jeg ved godt at det absolut ikke er mig personligt der skal bestemme noget
omkring hvad midlerne skal gå til, men jeg synes lige jeg ville give mit
besyv med...

jeg synes personligt det ville være lidt imod Tortiekontoens oprindelige
formål at begrænse sig ved at donere til et lokalt foretagende....
Tortiekontoen har altid hjulpet bredt og hvis man sætter sig ned og siger at
et bestemt internat eller et bestemt lokalområde skal have glæde af pengene,
så slutter det hele lidt på en "modsat" note...

jeg ville nok personligt vælge et formål der favner bredt og ikke
diskriminerer - netop som tortiekontoen altid har gjort ;)
hvem og hvad og hvordan det så skal fordeles, skal jeg ikke gøre mig klog
på..

blot lige en strøtanke ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-09-08 18:41

Hej Sabina

Jamen strøtanker er osse velkomne .-))

Ja der var livsglæde så det battede, på gæsteværelset dengang

Hmm jeg er ikke helt enig med dig, Tortiekontoen har jo nogle begrænsninger,
det har altid været ejerløse katte der blev hjulpet, katte hvor nogle så tog
ansvar for dem, så selv om bl.a Gråzonen og Als og Sundeveds Kattefond
er lokale steder, så er det den type katte, som Tortie og
Coco var, og det tiltaler mig meget *gg* at det så ikke er steder som i
forvejen bliver promoveret og bredt ud til den brede befolkning, er for mig
endnu et plus, der er da blevet snakket om Tortiekontoen uden for NG'en, men
allermest var den en "lokal" ting her på NG'en

knus

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : JB

Dato : 09-09-08 19:01

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Hej Marianne.

Jeg er enig med Ragna.

Hilsen
Jytte

Fra : ^#^^*

Dato : 09-09-08 20:13

Helt klart Inges Kattehjem

Fra : oz3bto

Dato : 09-09-08 21:54

> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Nu har jeg ikke selv indbetalt noget til kontoen men det mest rigtige i min
verden er at tage det mindste sted da det sikkert får mindst hjælp ude fra
Bevares Inges kattehjem f.x gør en masse godt men har også en masse faste
støtter

Eller dele kronerne mellem dem der er af kattehjem minus DB og kattens
værn..

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 09-09-08 22:02

Ja, undskyld jeg har været fraværende åbenbart, men ellers ville jeg gerne
have overtaget "driften" af tortiekontoen.
Den kunne passende have ligget sideløbende med kontoen til driften af
http://dk-fritid-dyr-kat.dk (som jeg varetager)

Hvis den ér nedlagt vil jeg på det varmeste anbefale at overdrage beløbet
til

http://www.vildkatte.dk/

De "store" som Inges Kattehjem, Kattens Værn mv. har penge "nok", men disse
mennesker bag dette projekt, gør virkelig en indsats for de
fritlevende/herreløse katte. Og frivillilgt endda...

Hellere give nogle små, effektive projekter en - i deres budget - stor sum
penge, end at give en stor organisation en - i deres budget - lillebitte sum
penge.

Det var bare min mening

Hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses moar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-08 10:06

In news:ga6o7d$cuo$1@newsbin.cybercity.dk,
Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
typed:

> [...]
>
> Hellere give nogle små, effektive projekter en - i deres budget -
> stor sum penge, end at give en stor organisation en - i deres budget

Det skal du da også have helt ret i. De "store" har jo en hel del sponsorer
og får mange donationer, som de mindre projekter ikke har mulighed for at
få, så hvis man skal se nøgternt på det vil en mindre hjælpegruppe få meget
mere ud af pengene. Det tænkte jeg ikke umiddelbart over, selvom det da er
logisk.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-09-08 08:27

Jeg har idag overført pengene fra Tortiekontoen til Heidi.

Heidi er en dejlig pige med hjertet på rette sted og jeg har fuld tillid til
at hun vil/kan tage godt vare på "mit barn"

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-09-08 09:07

Marianne Hellemose skrev:
> Jeg har idag overført pengene fra Tortiekontoen til Heidi.
>
> Heidi er en dejlig pige med hjertet på rette sted og jeg har fuld tillid til
> at hun vil/kan tage godt vare på "mit barn"

Det var da en god ide!

Venlig hilsen Dikte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-09-08 10:32

"Benedikte Brisson" <hemmelighejre@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da en god ide!
>
> Venlig hilsen Dikte

Det synes jeg bestemt også.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-09-08 10:56

In news:48d0cea0$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> "Benedikte Brisson" <hemmelighejre@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg bestemt også.
>
> venlig hilsen, Anelise

Derom hersker der absolut ingen tvivl, hende kender vi jo alle for hendes
utrættelige arbejde for de små misser.

Fra : Denise

Dato : 21-09-08 09:29

Marianne Hellemose wrote:
> Jeg har idag overført pengene fra Tortiekontoen til Heidi.
>
> Heidi er en dejlig pige med hjertet på rette sted og jeg har fuld
> tillid til at hun vil/kan tage godt vare på "mit barn"

Helt enig, supergodt
Og skønt du vil bruge tid på det Heidi

--
Hilsen Denise

Fra : Lotte M

Dato : 24-10-08 14:35

Marianne Hellemose skrev:
> Jeg har idag overført pengene fra Tortiekontoen til Heidi.

Super!

Lotte

Fra : Bjarne

Dato : 11-09-08 11:14

Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor skrev:
> [...]
> have overtaget "driften" af tortiekontoen.
> Den kunne passende have ligget sideløbende med kontoen til driften af

Hvad er svaret på dette?
Er det for sent at overdrage driften?

vh

Bjarne

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 21-09-08 10:22

Jeg synes I skal donere nogle af dem til mig så jeg kan få min fars
killing neutraliseret god ide synes i ikke? næ men godt forsøgt

Fra : Heidi [Miver, Mulle ~

Dato : 12-10-08 21:53

Til venlig info, så har jeg påtaget mig at varetage Tortiekontoen.

Der kan derfor indbetales efter lyst og evne på konto i Jyske Bank: 5041
1260040

***

Derudover varetager jeg en konto til drift af hjemmesiden:
dk-fritid-dyr-kat.dk, hvor der ligeledes kan indsættes penge efter lyst
og evne: Jyske Bank: 5041 1246007

Jeg har bedt Tonny lægge Tortiesiden på igen, samt at skrive lidt om
driftskontoen, så jeg håber han får tid til det snarest :)

Venlig hilsen
[privat mail: ht at hus.dk]

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-08 22:20

In news:lZWdnV-I9cUu_m_VnZ2dnUVZ_gSdnZ2d@giganews.com,
Heidi [Miver"; "Mulle og Bajse-Lejses mor] <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com>
typed:

> Jeg har bedt Tonny lægge Tortiesiden på igen, samt at skrive lidt om
> driftskontoen, så jeg håber han får tid til det snarest :)

Det lyder godt Heidi. Jeg tænkte også på Tortiekontoen så sent som i
formiddags, og jeg synes også at det er en god idé med en driftskonto. Man
behøver jo ikke at indsætte store beløb. Mange bække små..........som der
siges, kan jo hjælpe meget, og der er jo så mange dejlige billeder af misser
også på hjemmesiden.