Min kat jamrer
Fra : Steen

Dato : 09-09-08 05:51

Min kat jamrer i tide og utide. Ofte når hun lige er blevet lukket ud, eller
hun forsvinder hen et andet sted i boligen for sig selv og jamrer løs. Det
hjælper kun lidt at kalde på hende.

Hvad er det hun har gang i? Kan nogen fortælle det?

Hun jamrer aldrig, når vi er i nærheden.

/Steen

Fra : Tina.

Dato : 09-09-08 10:15

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse
> [...]
> løs. Det hjælper kun lidt at kalde på hende.
>
> Hvad er det hun har gang i? Kan nogen fortælle det?
>
> Hun jamrer aldrig, når vi er i nærheden.

Hvor gammel er hun? Er det noget hun er begyndt på lige pludselig eller har
hun altid gjort sådan?

Nogle katte snakker mere end andre, og det er ganske normalt. Jeg har selv
et sludrechartol boende, og vi sludrer meget med hinanden. Nogle gange går
han ud på badeværelset og mijaver i forskellige højder (gulv, toilettet,
håndvasken, stående op ad væggen mv.) og i forskellige toneleje, blot fordi
det lyder forskelligt.

Nogle gange kalder han på mig, for at vise mig noget eller have mig til
noget. Eller hjælpes ned, hvis han har kastet sig ud i et nyt vovestykke
uden at regne ud på forhånd, hvordan han kom tilbage igen...)

Det sker også ofte, at han bare går og sludrer med sig selv. Svarer jeg,
bliver han stik tosset. Andre gange bliver han sur, hvis jeg ikke svarer.

Katte har utroligt mange lyde, de sammensætter på kryds og på tværs, og
lytter man efter, er det ofte de samme lyde de bruger i bestemte
situationer. Så er det ikke længere blot jamren eller mijaven men forståelig
snak, kræet kommer med.

Tina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-09-08 12:05

> [...]
> løs. Det hjælper kun lidt at kalde på hende.
>
> Hvad er det hun har gang i? Kan nogen fortælle det?
>
> Hun jamrer aldrig, når vi er i nærheden.

Jeg går ud fra (håber), at hun er steriliseret, og så er det jo i hvert fald
ikke, fordi hun er i løbetid, at hun jamrer.

Hvor gammel er katten? En af mine tidligere katte begyndte at jamre sig
højlydt, da hun var ca. 16 år gammel. For en ordens skyld blev hun tjekket
hos dyrlægen, som ikke fandt noget galt, og konklusionen blev, at det var på
grund af senilitet, hun jamrede.
Herefter lod jeg hende kun komme ud i den indhegnede køkkenhave, fordi jeg
var bange for, at hun måske ikke ville kunne finde hjem igen, hvis hun fik
lov at gå løs, som hun plejede.

mvh Anelise

Fra : Steen

Dato : 10-09-08 07:37

> Jeg går ud fra (håber), at hun er steriliseret, og så er det jo i hvert
> fald ikke, fordi hun er i løbetid, at hun jamrer.

Hun er steriliseret.

> [...]
> hos dyrlægen, som ikke fandt noget galt, og konklusionen blev, at det var

Hun er 15 år gammel, og bliver checket af dyrlægen hvert år.

Jeg tror, at det blot er fordi hun er et sludrechatol. Måske er hun lidt
senil.

/Steen

Fra : Kate

Dato : 10-09-08 15:27

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> wrote in

> Jeg tror, at det blot er fordi hun er et sludrechatol. Måske er
> hun lidt senil.

Det tror jeg altså også godt de kan blive.
Min 6 årige Mowgli er begyndt efter min sommerferie at vræle og være
ekstra nussesyg når jeg kommer hjem. Det tilskriver jeg at han endnu
ikke har vænnet sig til hverdagen, men stadig husker hvor skønt det var
at jeg var hjemme næsten hele tiden

--
Kate

gerne ældre.