Kattesikret altan
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-09-08 07:45

Så er altanen kattesikret, med net, sat fast på en ramme, der står i spænd,
så nu skal jeg bare lige ha' overstået en operation her midt i september, så
bliver Repeat (Katten) hentet i Odense

Dvs. jeg skal ha' købt en kattetoilet. Hvad kan I anbefale? Og hvordan
holder jeg sådan et, så det ikke lugter, men jeg heller ikke skal skifte det
helt i bund hver dag??

--
VH
Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-09-08 09:14

> [...]

> Dvs. jeg skal ha' købt en kattetoilet. Hvad kan I anbefale? Og hvordan
> holder jeg sådan et, så det ikke lugter, men jeg heller ikke skal skifte

Tillyke med at altanen, nu er kattesikret

Mht kattebakken - det gælder om at bruge et klumpende grus (gerne et fra
dyrehandleren - supermarkedsgrus klumper ikke særligt godt) og rense
kattebakken for efterladenskaber hver dag (måske endda 2 gange om dagen).

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-09-08 11:38

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrehandleren - supermarkedsgrus klumper ikke særligt godt) og rense
> kattebakken for efterladenskaber hver dag (måske endda 2 gange om dagen).

Det er sådan, jeg gør: bruger to overdækkede ret store kattebakker (til mine
fire katte) og fylder dem med et meget tykt lag kattegrus (jeg bruger
Extreme Classic, der kan købes "billigt" i www.zooplus.de - hvis man som jeg
køber 12-14 sække ad gangen, som jeg deler med en veninde.

Urinklumper og afføring fjerner jeg 2-3 gange om dagen og fylder mere grus i
ret hyppigt, sådan at ingen kan lugte, at der bor fire katte her på relativt
lidt plads.

Held og lykke med operationen og den kommende kat.

mvh Anelise

Fra : Siri

Dato : 03-09-08 22:51

> [...]
> Dvs. jeg skal ha' købt en kattetoilet. Hvad kan I anbefale? Og hvordan
> holder jeg sådan et, så det ikke lugter, men jeg heller ikke skal skifte

Hej Pernille.
Nu ved jeg ikke, om du bruger en newsreader eller Nyhedsgruppens
hjemmeside www.dk-fritid-dyr-kat.dk
Det gør jeg. Hvis du kigger på sidens Newsreader (sidste faneblad til
højre øverst) og går et par sider tilbage, så finder du en række svar på
samme sag til Klaus G: Vedligeholdelse af kattebakken.
Jeg har beskrevet grundigt, hvordan jeg gør, trin for trin.
Og er enig med de andre: Et godt klumpende grus er alfa og omega.
Extreme Classic er godt, men de første mange måneder klarede Gia og jeg
os fint med det, hun var vant til, nemlig Faktas klumpende grus (hvid
bentonit er vist grundbestanddelen).
Og så skal du bruge en god stor grus-"skovl"/sigte til at fjerne klumper
og afføringskugler 1-3 gange om dagen.
Jeg er ret glad for den, der er beregnet til Litter Pearls. Det er en
stor, rummelig skovl at få ind under klumperne. Køb en stor af slagsen,
og i hård plast. De billigste er for bløde og bøjer, når man renser op.
Jeg fjerner klumper og 'kanonkugler' om morgenen, og når jeg kommer hjem
fra job. Evt lige efter, at de små har besørget, mens jeg er hjemme, for
det kan godt stinke, uanset, hvor godt deres foder er.
Spørg endelig igen, hvis du er i tvivl om noget
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-09-08 08:47

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Dvs. jeg skal ha' købt en kattetoilet. Hvad kan I anbefale? Og hvordan
> holder jeg sådan et, så det ikke lugter, men jeg heller ikke skal skifte

Nej hvor lyder det hyggeligt! Du må da glæde dig helt vildt
efterhånden?!

Nå men det med kattebakken.
Vi har en Gimpet og de er altså helt kanon
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzentoilette/haubentoiletten/3840
De er meget enkle og holder bare rigtigt godt, forde overdelen bare bliver
trykket ned over i stedet for alle mulige dimser, der skal holde den fast og
kan gå i stykker. Been there, done that.
Og så er det vigtigt at du har noget rigtigt godt kattegrus. Extreme classic
er allerede nævnt og bliver brugt her i huset. Du skal bare fjerne klumper
(vi gør det to gange om dagen) og fylde efter en gang imellem. Når du så
synes den bliver for ulækker eller begynder at stinke, så hælder du gruset
fra, gør bakken ren og hælder gruset tilbage. Vi gør det virkeligt sjældent,
da vores er gode til at ramme gruset

Mvh Kari